Moto Guzzi Galetto 160 CC 1951

Tuladria

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2019
Hoj
Moto Guzzi Galetto 1951
Hej entusiaster :)

Jag är helt ny på forumet och jag vet inte men jag har nog börjat i omvänd ordning.
Som förare av tvåhjuliga fordon är jag helt grön och jag har "ärvt" en Moto Guzzi Galetto 160 CC från 1951. Problemet är att denna är helt i original och nedmonterad för att restaureras... vilket gjordes under tidigt 1980-tal. Så för en nybörjare är detta lite problematiskt och överambitiöst så jag tänker mig att sälja av alla delar och sedan investera i en annan, startklar och fungerade motorcykel då jag inom kort påbörjar min förarutbildning.

Nu kommer min fråga, hur skulle ni gå tillväga för att sälja av allt? Allt på en och samma gång eller del för del?
Har kollat av på nätet och sett att flera av delarna i bra skick (som jag har) faktiskt går för en större summa än vad jag trott men samtidigt är det smidigt och bara kränga bort allt på en och samma gång.

Hur hade ni gjort och vart hade ni gjort detta?

Efterfrågan på delar i Sverige är nog ganska liten. För en gångs skull är Blockets favoritord "unik" ganska nära sanningen. Jag skulle inte sälja den i delar. Resultatet blir att du står med en okomplett hoj utan större värde.
Så sälj den som ett basket case. Trolig köpare finns nog inte i Sverige.

Ring mig eller maila, uppgifter hittar du om du kollar på Spinnin Wheels hemsida. Jag har kanske ett bra byte men det beror lite på hur Galetton är i skick.

I våras på Hockenheimmarknaden var det många det många Galettos i ett stånd, inte i så bra skick men kompletta till största del, pris 800-2000 euro och då var den sistnämnda fungerande.

Galetton är en fantastisk hoj, långt före sin tid med enkelsving och elstart mm

Men det hjälper ju kanske inte där den ligger i sina lådor.

Kul hoj med värde, om inte astronomiskt så är den iaf populär att renovera

Hittade lite bilder på nätet från Hockenheim, tror alla hade italienska papper och de var inte så dåliga som de såg ut vid första anblick.
galletto.jpg

galletto2.jpg

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!