Moto GP - Shanghai, Kina Sön den 14:e Maj

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date
sandstream skrev:
2155031 Om Hopper och CV får vara med i den fajten så är det okej :D

Hopper har nya dojor till detta rejset. Spetsiga med stålhätta, har jag hört. :D

Nyteknik skrev:
2155141 331 km/h i regn.

:hihi
Visst är det häftigt! Nu när däcken finns för ett mkt bra grepp i regn som minskar krachkarneval osv o fler håller sig på två hjul så är regnrace idag ganska underhållande..Men skönt ändå att man lovar uppehåll o kanske torr race på söndag :tummenupp

Sete verkar av bilderna att dömma ha problem med mygg i regnet :D

Vinnarna på söndag :Bugar

1. Capirex
2. Marco
3. Stoner

Nyteknik skrev:
2155278 Vilka bilder?
Han åkte runt och viftade med armarna och lyfte på visiret, typ som att han fått imma och att det var anledningen till att han inte tog pole.
Zee skrev:
2155041 Hopper har nya dojor till detta rejset. Spetsiga med stålhätta, har jag hört. :D
Lär inte behövas den här gången, Suzuki verkar ha fått ordning på skrotet.
Nyteknik skrev:
2155141 331 km/h i regn. :hihi
Helt sjukt :Bugar

Paul Denning – Team Manager:
"John’s GPS data showed a top-speed of 333 km/h in torrential rain! It’s days like these that the guys really earn their money, and it’s good to see the bike’s top-speed improving so much since 2005."

Skön bild på Stoner, verkar vara bra fäste i regndäcken :lol

Last edited:
sandstream skrev:
2155461 Paul Denning – Team Manager:
"John’s GPS data showed a top-speed of 333 km/h in torrential rain! It’s days like these that the guys really earn their money, and it’s good to see the bike’s top-speed improving so much since 2005."
Det är inte alltid den officiella "speed-trap" som finns på banan verkligen är just där det går som snabbast.

RedBaron skrev:
2155474 Det är inte alltid den officiella "speed-trap" som finns på banan verkligen är just där det går som snabbast.
Nej, och förarnas bromspunkter har också betydelse.
Tycker de som producerar MotoGP skulle få tillgång till topphastigheten i realtid från hojarnas GPS:er.

sandstream skrev:
2155652 Nej, och förarnas bromspunkter har också betydelse.
Tycker de som producerar MotoGP skulle få tillgång till topphastigheten i realtid från hojarnas GPS:er.

Vore intressant att jämför den hastigheten mot den beräknade hastigheten. Har för mig att just Sukka snackade om att de hade 7% hjulspinn på 6´ans växel på mugello rakan 2001.
:3freak

sandstream skrev:
2155461 Paul Denning – Team Manager:

Skön bild på Stoner, verkar vara bra fäste i regndäcken :lol

:lol sjukt :)

sandstream skrev:
2155419 Han åkte runt och viftade med armarna och lyfte på visiret, typ som att han fått imma och att det var anledningen till att han inte tog pole.

Pole? :va

Ja, har ni tittat på FP2 ? Holy cows of hell! Tjena vad det körs i Regn! Jag är helt impregnerad från topp till tå. Allt står! Vi snackar motardställ in i kurvor o så gott som fotpinneskrap överallt o det går som bara den.

sandstream skrev:
Han åkte runt och viftade med armarna och lyfte på visiret, typ som att han fått imma..

Såg på Ducatis hemsida o Sete klagade just över imma under den fria träningen..Men säger oxå att han litar på att Arai fixar till problemet tills i morron, för dom är ju bäst.

Tippar första startled innan man sticker till jobbet..hmm!

Mitt tips för första startled:

Poleposition Capirex
2. Stoner
3. Sete

Mika Kallio tog Pole Position!!!!!

Härligt att det går så bra för vår flygande finländare :banana
Hoppas nu bara att cykeln håller i racet

:huvet

snart MotoGP kval :yoparty

Det var ett riktigt kul kval att se! :tummenupp

#space skrev:
2157290
Poleposition Capirex
2. Stoner
3. Sete

Jag hade säkert inte gissat bättre själv, men det var ju inte ett namn rätt. :hihi
Kul att det är så oförutsägbart.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...