Moto Gp Qatar

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Till helgen är det kalas framför tv.n igen då! Andra omgången av vad som kan bli det roligaste " i fler avseenden " racingåret på länge..Qatar med värme o en Valentino som knappt kan vänta på att få komma ut i ett race igen o där kanske banan är snällare mot Yamaha cykeln än Jerez var! Håller Dani o Capirex formen!? Ska Sete äntligen få igenomföra ett helt race!? Ja är det fler än mig som undrar o vem håller Ni som vinnare av Qatar Gp..

Eurosport Tider!

Fredag 2006 04 07

11.45 intro o 125cc/ moto gp kval

lördag 2006 04 08

0945 uppv. gp

1015 intro

1045 125cc

1200 250cc

1330 moto gp

http://uk.sports.yahoo.com/07042006/4/stoner-grabs-pole.html

Last edited:
#space skrev:
2057515 Till helgen är det kalas framför tv.n igen då! Andra omgången av vad som kan bli det roligaste " i fler avseenden " racingåret på länge..Qatar med värme o en Valentino som knappt kan vänta på att få komma ut i ett race igen o där kanske banan är snällare mot Yamaha cykeln än Jerez var! Håller Dani o Capirex formen!? Ska Sete äntligen få igenomföra ett helt race!? Ja är det fler än mig som undrar o vem håller Ni som vinnare av Qatar Gp..

http://moto.racing-live.com/motogp/en/headlines/news/detail/060401130834.shtml
Och givetvis har vi planerat in vårstädningen på klubben just den dagen, jag glömde att racet var på lördagen :gnissla

RedBaron skrev:
2057553 Och givetvis har vi planerat in vårstädningen på klubben just den dagen, jag glömde att racet var på lördagen :gnissla
Ja onödigt trist! Bara o banda då :)

#space skrev:
2057566 Ja onödigt trist! Bara o banda då :)
Jäpp, det blir perfekt till söndagen. För efter att vi har städat ska vi svina ned igen med PARTY !
shots.gif

Jag tror att Rossi kommer att vara sjukt laddad efter oturen på Jerez och han vinner racet.

Frågan är hur det ser ut bakom, blir det Capirex och Pedrosa på pallen ihop med Rossi eller ska Hayden och Melandri blanda sig i leken?
Ska Sete komma i mål?
Ska Hayden få se sig ifrån åkt av Pedrosa igen?

Ska bli kul att höra vad Capirex och Rossi tyckte om kvällskörningen.

revanschernas dag i Losail tror jag,

Rossi, Gibernau och Edwards på pallen

Ja tror på Pedrosa så han kniper 1:a platsen o Rossi 2:a , Hayden 3:a :). *

gthyni skrev:
2058726 revanschernas dag i Losail tror jag,

Rossi, Gibernau och Edwards på pallen

Ja, iaf Rossi o Sete.

Sen ser Capirex (och Ducati) stabila ut i år.

1. Rossi
2. Capirex
3. Sete Gibbs

Efterom jag gissade sketarätt på förra rejset :huvet så kommer ännu en gång facit !!

1: Rossi
2: Pedrosa
3: Melandri (som inte gått sönder än)

Triggerhappy skrev:
2058790 Efterom jag gissade sketarätt på förra rejset :huvet så kommer ännu en gång facit !!

1: Rossi
2: Pedrosa
3: Melandri (som inte gått sönder än)
Den som sätter Rossi som vinnare i sin prognos kvalificerar sitt inlägg som tråkigt tråkigt tråkigt.

Nyteknik skrev:
2058957 Den som sätter Rossi som vinnare i sin prognos kvalificerar sitt inlägg som tråkigt tråkigt tråkigt.

Den som sätter Rossi som 1á , hajjar att killen med 90% säkerhet tar VM titeln även i år även om det i vissas ögon är tråkigt. :fakta

Hey...Pedrosa som tvåa det var väl skojsigt vettja !! :slicka

Tja, Ducati/Bridgestone var grymma på kvalsulor förra året men höll bara några varv på racet. Mycket talar dock för att detta är åtgärdat och isåfall sätter jag Loris Capirossi som vinnare.

1.Capirossi
2.Rossi
3.Melandri

Nyteknik skrev:
2058957 Den som sätter Rossi som vinnare i sin prognos kvalificerar sitt inlägg som tråkigt tråkigt tråkigt.

1.Rossi :lol
2.Melandri
3.Edwards (hoppas jag på iaf!!)

kommer bli grymt bra! det har fan aldrig varit så här svårt att tippa rejsen!
Man kommer att kunna finputsa sin prognos på fredag kväll lite :)

Här kommer mitt tips á lá Kvinnlig intuition.
  1. Pedrosa
  2. Melandri
  3. Hayden
  4. Capirossi
  5. Rossi
  6. Sete
  7. Edwards

Rossi åker av banan (möjligtvis kontakt med Hayden) men tappar inte lika mycket denna gången.

Däcken håller inte hela vägen för Capirossi.

Ja ska också lägga ett bud på hur det kommer att gå.

1. Sete (någongång måste det ju gå in. eller???)
2. Capirossi (kan bli hur bra som helst denna säsongen)
3. Rossi (hoppas han kommer sist :3freak )
4. Pedrosa ( kan inte hjälpa det men jag har svårt för han, fighten om sista plats med rossi :3freak )
5. Elias (en jag verkligen hoppas på, hejade på han redan på 250 tiden)

Rossi har visst problem med hojen och har testat med den gamla hojen från förra året.....nog för att jag tror han är bästa föraren, men får han inte fart på hojen så kan det nog bli tufft.......

Capirex kval i Qatar -05 var ett av årets största race upplevelse..Han pressade den röda så till den grad o tycktes passera det omöjliga flera gånger om!! Ett tips att lägga extra fokus på till helgen är högfarts vänster som leder in under "Marlboro" skylten o liten raka in i snabb lång trippel höger..Förövrigt verkar ju hela Qatar racebana riktigt skön o vad man kan förstå gillar de flesta förarna den oxå förutom värmen som -05 var ca 39 grader nu går det ju tidigare men det blir säkert över 30 grader i alla fall..

Topp 3 lördag eftermiddag!
1. Capirex
2. Valentino
3. Pedrosa

Bifogat

• 1128082984.jpg
    1128082984.jpg
    20.3 KB · Visningar: 149
Last edited:
Svårt, svårt. Jag tror:

1. Gibernau
2. Capirossi
3. Rossi

Duccen är grymt bra och Gibernau har ju vunnit i Qatar förr. Loris är i form. Rossi är grymt revanschsugen men hojen räcker inte hela vägen. Pedrossi går in över mållinjen ungefär samtidigt men blir tyvärr bara fyra. :gråta

Macho Woman skrev:
2059400 Svårt, svårt. Jag tror:

1. Gibernau
2. Capirossi
3. Rossi

Duccen är grymt bra och Gibernau har ju vunnit i Qatar förr. Loris är i form. Rossi är grymt revanschsugen men hojen räcker inte hela vägen. Pedrossi går in över mållinjen ungefär samtidigt men blir tyvärr bara fyra. :gråta

Sviker Du "peddo" :tungan

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!