Moto Gp och Vm i Roadracing !!!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Hur många Gp´n har ni varit på ?
nu pratar vi Roadracing o inget annat.

Jag har haft förmånen att ha besökt Anderstorp VM roadracing 7ggr (1985-91)
Donnington (England) 1989-90-91 således 3ggr
Tjeckiens Gp 2004 2006 2ggr (ska bli flera ggr)

åren 89-91 i England följdes av Anderstorp helgen efter ,, perfekt :tummenupp

jocke i köping skrev:
2581121
Tjeckiens Gp 2004 2006 2ggr (ska bli flera ggr)

Jag lyckades med bedriften att vara i tjeckien förra året under tävlingshelgen, utan att gå på tävlingen. Varför törs jag knappt berättta...

Vi var i en klädbutik där en TV stod på med eurosport och det visades moto gp. "Just ja, det kanske går här i Brno!" -tänkte jag. Jag såg att under eurosportloggan i vänstra hörnet så står det varifrån sändningen är. Jag knatar fram, kisar med ögonen, ser att det står "Tschechien Moto GP".
Då kommer hjärnblödningen. "Fasen, tävlingen går i tjetjeninen"...

Hur dum får man bli???!!!! Utan att ens tänka en sekund på om det finns ens en mikroskopisk chans att man skulle köra det i ett fullt pågående rebellkrig!:pangihuve

Jag kom på detta på måndagen efter när jag pratade med min far som bryter ut i ett hysteriskt skrattande när jag berättar om min historia...

Så. Jag har varit 15 mil från ett motogp utan att gå på tävlingen. :tungan

Tschechien förresten är Tjeckien på tyska.

-99 var jag och såg 500-VM på Sachsenring. Det var tänkt att jag skulle hinna kolla på Mick Doohan innan han la av. Men det sket sig då han skadade sig tidigare den säsongen.

-06 var det dax för Moto-GP:et på Catalunya. Där den våldsamma krachen tog död på racet. :rolleyes:

Men det är förbannat fräckt att vara på plats. Ljudet av motogp hojarna är helt sjukt. Hela läktaren lixom vibrerade när dom körde förbi.

Tjing för att åka någonstans nästa år. Kommer att bli grymt spännande med nya hojarna.

RR är livet.!! :)

//M

Vare på 2 och de i Anderstorp bådda gångerna.

:D :D :D om jag sedan berättar att det kostar typ 300:- svenska kronor att köpa weekend biljett så blir du säkert mera bedrövad ändå ,,, :tummenupp
men det är väl bara o åka nästa år igen ,, :yoparty

juha01 skrev:
2581189 Jag lyckades med bedriften att vara i tjeckien förra året under tävlingshelgen, utan att gå på tävlingen. Varför törs jag knappt berättta...

Vi var i en klädbutik där en TV stod på med eurosport och det visades moto gp. "Just ja, det kanske går här i Brno!" -tänkte jag. Jag såg att under eurosportloggan i vänstra hörnet så står det varifrån sändningen är. Jag knatar fram, kisar med ögonen, ser att det står "Tschechien Moto GP".
Då kommer hjärnblödningen. "Fasen, tävlingen går i tjetjeninen"...

Hur dum får man bli???!!!! Utan att ens tänka en sekund på om det finns ens en mikroskopisk chans att man skulle köra det i ett fullt pågående rebellkrig!:pangihuve

Jag kom på detta på måndagen efter när jag pratade med min far som bryter ut i ett hysteriskt skrattande när jag berättar om min historia...

Så. Jag har varit 15 mil från ett motogp utan att gå på tävlingen. :tungan

Tschechien förresten är Tjeckien på tyska.

Shit de e ju länge sedan ,, 91 gick ju sista ,, Coooolt :tummenupp

Kakan skrev:
2581317 Vare på 2 och de i Anderstorp bådda gångerna.

Last edited:
Cooolt med sachsenring ,, dit hade jag åxå planer att åka ungefär då ,, ja kommer ihåg att det var den bana där dom absolut högsta toppfartena noterades ,,

jo de stämmer ,, ljudet av moto gp hojjarna är sjukt helt enkelt ,, förra åres så körde ju "blata" teamet i tjeckien med en v-6 prototyp som var så in i bängen vass i ljudet så ja höll på o tuppa av :tummenupp :tummenupp cooolt.

Madhonda skrev:
2581301 -99 var jag och såg 500-VM på Sachsenring. Det var tänkt att jag skulle hinna kolla på Mick Doohan innan han la av. Men det sket sig då han skadade sig tidigare den säsongen.

-06 var det dax för Moto-GP:et på Catalunya. Där den våldsamma krachen tog död på racet. :rolleyes:

Men det är förbannat fräckt att vara på plats. Ljudet av motogp hojarna är helt sjukt. Hela läktaren lixom vibrerade när dom körde förbi.

Tjing för att åka någonstans nästa år. Kommer att bli grymt spännande med nya hojarna.

RR är livet.!! :)

//M

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!