Moto gp Jerez 2014 ! med min 8 åring!!

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda 954
Hallå! jag och pojken ska till Jerez nu i vår! Vi landar i Malaga och det blir några dagar där med sol och bad! sen tänkte vi fixa en hyrbil och ta oss till Jerez! Är det nån som har lite tips eller råd! vi har biljetter på grand stand hela racehelgen,, och planen är väl tälta eller sova i bilen! verkar vara dåligt me lediga rum i närheten! Tips mottages gärna,,! ska bli grymt! Pojken är helt tokig i marquez och jag är Rossi fan sen måånga år! Björn och Ture:)

Brukar finnas billiga hotell om man kan tänka sig att köra några mil. Sök på hotels.com eller booking.com/hotels
Segt att sova i bilen:/ en natt kanske funkar men en helg känns så där.

Vi har varit där och ska dit i år igen :D vi brukar dock åka från Torremolinos på race dagen och förra året åkte även några bekanta in på kvalet ! tar ca 2-2.5 h. Sen är det många som bor på parkeringen vilket brukar se ut som en svensk festival på söndagen så kanske inte är att rekomendera :tungan
Men helt klart rätt race att åka på :tummenupp

Klart ni ska campa! Halva nöjet med en MotoGP helg försvinner om du kuskar i väg till något hotell.

Håller med Denkus, inget höjdarställe att övernatta med en 8-åring. Har man otur så det blir dåligt väder då blir grusparkeringen inte så trevlig att övernatta på.

Har du hyrbil så skulle jag åkt bil ca 30 min från Jerez till Conil de la frontera ( eller till el palmar som ligger i närheten av conil ) för att bo på hotell , fina stränder med mycket vågor om du nu gillar att surfa , skulle inte stanna en minut längre än nödvändigt i Malaga utan sticka mot Atlantkusten direkt =) ( hyra bräda och kanske en surfkurs här om tid finns ? : http://www.homiesurfcamp.com/es/galeria-fotos-surf-skate-el-palmar-cadiz )

Ok :tummenupp tack för lite tips! De jag tänkte som talar för att stanna på plats är ju om det är trafikstockning nåt jävulskt från banan! Annars tror jag vi struntar i fredagsträningen och åker lördag morgon och stannar en natt i bilen!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph