Moto GP Estoril -2006

Hayden ligger precis bakom Rossi på banan och de sänker sina tider hela tiden nu. :)
Fast nu slog Rossi av...
 
Då var det igång - sitter och tittar på live timingen.
Hoppas som vanligt på Capirossi, men det vore ännu roligare att se ett hyggligt resultat från McCoy :)
 
Gustav O skrev:
2535960 McCoy är ju bara 3,8 sekunder efter just nu. Helt OK för en helt NY hoj.
Det är väl smått osannolikt med tanke på att:

• McCoy inte har kört GP eller dess banor på flera säsonger
• Det är en helt ny hoj/motor
• Den bråkdel av de andra tillverkarnas resurser som man har använt

Hoppas Ilmor/Suter/McCoy blir en skräll 2007.
 
Några bilder från Estoril.
 

Bifogat

  • e1.JPG
    e1.JPG
    141.2 KB · Visningar: 41
  • e8-1.JPG
    e8-1.JPG
    132.6 KB · Visningar: 93
  • e2.JPG
    e2.JPG
    73.5 KB · Visningar: 58
  • e55.JPG
    e55.JPG
    101.9 KB · Visningar: 36
  • e4.JPG
    e4.JPG
    132.5 KB · Visningar: 87
  • e3.JPG
    e3.JPG
    74 KB · Visningar: 64
Nyteknik skrev:
2535632
Utveckla gärna det där med att Hayden kör åttor runt Roberts och hur du förhåller dig till deras respektive tillgängliga resurser.
Jag jämför bara poängsammanställningen dom senaste säsongerna.Eftersom det tydligen inte spelade någon roll att Rossi var 500-rookie det år Kenny körde ifrån honom(jämför deras resultat 2001 tex)behöver man inte ta med i beräkningen att Hayden kört för ett resursstarkare team heller.
 
Nyteknik skrev:
2536032 McCoy är 30 km/h men bara 2 sek långsammare än Roberts.
Fast det där är bara "last speed" och McCoys sista varv var ju på ..1.52 så toppfarten vid fullt ös är nog betydligt bättre, komemr ju snart på www.motogp.com så kan man jämföra.
 
Busaberg skrev:
2536021 Jag jämför bara poängsammanställningen dom senaste säsongerna.Eftersom det tydligen inte spelade någon roll att Rossi var 500-rookie det år Kenny körde ifrån honom(jämför deras resultat 2001 tex)behöver man inte ta med i beräkningen att Hayden kört för ett resursstarkare team heller.
Det var enligt dig en lika begränsande faktor för Rossi att vara rookie i 500 hos Burgess och Doohan som det är nu för Roberts att inte ha samma resurser som Repsol-Honda? Så är det förstås inte och det vet du lika väl som alla andra. Eftersom Roberts flera gånger i år har visat att han över ett helt race kör lika fort eller fortare än Hayden är det förstås intressant att reflektera över hans teams avsevärt mindre resurser för utveckling och tester och vad han (Roberts Jr) hade kunnat göra i ett HRC-team.
 
Nyteknik skrev:
2536042 Eftersom Roberts flera gånger i år har visat att han över ett helt race kör lika fort eller fortare än Hayden är det förstås intressant att reflektera över hans teams avsevärt mindre resurser för utveckling och tester och vad han (Roberts Jr) hade kunnat göra i ett HRC-team.
Suzuki har säkert bättre resurser än KR.Varför har han inte gjort något större väsen av sig där dom senaste säsongerna?
 
Busaberg skrev:
2536077 Suzuki har säkert bättre resurser än KR.Varför har han inte gjort något större väsen av sig där dom senaste säsongerna?
Du ger själv svar på frågan: därför att Suzuki inte har haft bättre resurser att ta fram en konkurrensduglig motoryckel. Gibernaus byte från Suzuki till Honda säger allt om hur duglig Suzukin var. Att Roberts kan bygga bra motorycklar med de medel som står till buds vet vi sedan KR3-eran. Men som sagt: hans medel är inte lika stora som Repsol-Honda.
 
Nyteknik skrev:
2536086 Du ger själv svar på frågan: därför att Suzuki inte har haft bättre resurser att ta fram en konkurrensduglig motoryckel. Gibernaus byte från Suzuki till Honda säger allt om hur duglig Suzukin var. Att Roberts kan bygga bra motorycklar med de medel som står till buds vet vi sedan KR3-eran. Men som sagt: hans medel är inte lika stora som Repsol-Honda.
Resurser har de nog men inte kunnandet. :)
 
Gustav O skrev:
2536092 Resurser har de nog men inte kunnandet. :)
Det är det jag menar: resurser kan vara både ekonomiska och mänskliga. Vilka individer som medverkar i ett projekt är förstås minst lika viktigt som hur mycket pengar man har att göra av med. Suzuki hade under många år fel personer som ledde utvecklingen. Kawasaki verkar inte heller ha rätt personer på "ledande befattningar".
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top