Motivtävling, tatuering

Sjukt OT, men varför heter den Dead Mans Hand?

Westernlegenden "Wild" Bill Hickok satt och spelade poker med ryggen vänd mot dörren. In kliver en revolverman som har en gås oplockad med Bill. Revolvermannen skjuter honom i bakhuvudet. Handen som Bill hade fått precis innan bestod av tvåpar i svarta ess och åttor. Det femte kortet är okänt.

Allt enligt Wikipedia förstås.

3001151 Kamikaze-dödskallen och ett deathcard vore väl kanske nogåt som symboliserar en mc-åkare? Vad vet jag, lite kamikaze är vi ju ;)
Jo sant men förstår inte riktigt hur en sån döskalle ser ut, inte så haj på att googla.

Jo sant men förstår inte riktigt hur en sån döskalle ser ut, inte så haj på att googla.

I denna koi-sleeve ser du ungefär vad jag menar. Men den jag tänker på för din arm ska ha en flygarmössa, kanske en handrullad cigg i käfften också ett deathcard då som sitter fast i flygarmössan, vet inte vad du tycker om den idén man jag gillar det skarpt! Detta kan du bygga på hela underarmen med lite schyssta vindvirvlar och grejer, skulle va toksnyggt!

Edit: Bilden också kanske!

Img72172_koi.jpg

Synd att den karln är fullbokad ett ANTAL månader framöver bara. :)

Kom upp hit och gör ett besök hos www.alternativeart.se vettja! Han är grym och riktigt trevlig! Ska dit och göra japansk fullsleeve i höst.

Last edited:
En skelettgycklare/demongycklare som håller fram någon sorts hand där Ace of Spades ingår, kanske tillsammans med någon joker.

Jag hade tänkt göra en tatuering på handleden med ace of spades (deathcard) som motiv, men jag vill ha något mer än bara den symbolen men är urusel på att rita så jag skulle va skit tacksam om någon kunde göra nån skis eller något på förslag.

De jag kommer på är en solfjäder av spelkort där det översta är ace of spades, lätt att bygga ut om man känner för det senare nån gång.
Försökte komma på något sätt att få in en djävul eller pinup eller något i det men kommer fan inte på något.

Tänkte först göra en ny användare för att skriva den här tråden då den kommer spåra ur annars så snälla visa att jag hade fel.

Death card:
Ace-1.jpg

Lucky 13 har juh sjukt snygga motiv om man vill ha lite inspiration

Nån som kan rekommendera en bra tatuerare runt Jönköping/Linköping som har öppet lördagar eller nån kväll i veckorna?

Nån som kan rekommendera en bra tatuerare runt Jönköping/Linköping som har öppet lördagar eller nån kväll i veckorna?

Lakss håller väll till där nere. Men han är väll uppbockad kan jag tro.

Prulle: GÅ till nån bra tatuerare å låt dom rita fram ett motiv åt dig. Bäst så.
Det finns många bra i stockholm. East street, art by fafnir(där kör jag mina), king carlos, House of pain(finns flera olika), Theo jak är grym kommer bara inte ihåg vad hans studio heter.

Jo, Lakss är i Nässjö men tyvärr super-fucking-uppbokad, säkert ett halvår till minst.

Därför letar jag efter nån annan, nån som vet?

Jo, Lakss är i Nässjö men tyvärr super-fucking-uppbokad, säkert ett halvår till minst.

Därför letar jag efter nån annan, nån som vet?
Tyvärr lär du nog inte hitta nån duktig/seriös tatuerare nånstans i hela sverige som inte har en kötid på MINST ett par månader.Tattoo har verkligen boomat igen.Förr var det lågsäsong på somrarna iaf,men nu har nästan alla feta köer.Min gaddare har börjat med drop in en dag i veckan,det verkar funka ganska bra.Så mitt tips e att hitta ett ställe som kör nåt liknande o sen parkera röven utanför VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT tidigt på morgonen.

Tyvärr lär du nog inte hitta nån duktig/seriös tatuerare nånstans i hela sverige som inte har en kötid på MINST ett par månader.Tattoo har verkligen boomat igen.Förr var det lågsäsong på somrarna iaf,men nu har nästan alla feta köer.Min gaddare har börjat med drop in en dag i veckan,det verkar funka ganska bra.Så mitt tips e att hitta ett ställe som kör nåt liknande o sen parkera röven utanför VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT tidigt på morgonen.

Ett par månader är ok, över ett halvår är inte ok.
Jag letar inte efter tatuerare i Stockholm, utan Jönköping/Linköping, gärna kvällsöppet någon kväll eftersom jag jobbar till 16,30.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back