Motivera sig själv och lite till

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Har precis tillbringat 2 timmar i skinnstället med MAX 70km/h :död

Kunde inte få skjuts till körskolan så jag fick låna lillbrorsans moppe,
så de som har sett mig köra till bjärred från lödde och till lödde från bjärred
på en svart/grå gasgas moppe i rött skinnställ glömmer den synen DIREKT och håller flabben :tomten

Efter körningen när vi var klara hörde jag orden

"Ja du, du har nu chansen att ta ett snabbt körkort"

:banana :yoparty (så såg jag ut inombords)

följt av:

"det är bara en sak :rolleyes: du vet nog vad"

Jag: "Teorin :tungan"

Mats: "Ja"

Så ungefär sas det, ska förklara lite:
jag är klar med allt som behövs för att köra upp,
förutom teorin :( hur motiverar man sig till att läsa? :va

Oddjob skrev:
2220089
Så ungefär sas det, ska förklara lite:

Man tänker på fina soliga dagar när man kan gå till garaget, öppna dörren och skönheten bara står och väntar på att få komma ut i det fria.
Man sätter sig på hojen, gasar lite, lyssnar på det härliga ljudet och drar iväg. Finns nog nästan ingen skönare känsla än det.
Detta får mig att motivera mig tillräckligt iaf, kör upp nästa vecka :banana

Oddjob skrev:
2220089

Nu förstår jag inte riktigt?
Det gäller kombinationen av: A) MC-kort & B) Motivation
Det är väl MC-kortet som är motivationen??

Vill du köra MC eller moppe i sommar? :rofl

Lycka till :tummenupp

Svaret är enkelt.
Vill du kränga på skinstället och köra moppe eller mc? :hihi

Hur man motiverar sig? Är du seriöst sagt dum i huvudet? Behöver du någon som motiverar _dig_ eller behöver du ENS motivera _dig_ själv till att ta körkort? Du kanske inte skall köra motorcykel över huvudtaget? För bara att få kunna köra ut och köra motorcykel är väl skäl nog? :tomten

Och varför i helvete åkte du i skinnställ? Visst kan man vurpa i 70km/h och göra illa sig, men jag tycker det känns överflödigt ändå med skinnställ PÅ MOPPE.

Dee_cati skrev:
2221302 Och varför i helvete åkte du i skinnställ? Visst kan man vurpa i 70km/h och göra illa sig, men jag tycker det känns överflödigt ändå med skinnställ PÅ MOPPE.
Anledningen var väl för att han skulle övningsköra med trafikskola och ville väl ha på sig stället då :)

Har du svårt att mottivera dig till att ta mc kort kanske inte mc är din grejj.
Vet man hur kul det är så är det verkligen inget problem för guds skull.

Jax skrev:
2221308 Anledningen var väl för att han skulle övningsköra med trafikskola och ville väl ha på sig stället då :)
Tack, jag slapp :hihi

Jag har svårt att motivera mig till att sitta och läsa i boken för jag tycker att jag redan kan allt,
men det gör jag inte :tungan

Nä jag ska läsa sluta klaga på mig nu, självklart tänker jag läsa och självklart vill jag ha hojkort.
ville bara se om någon hade något tips som gjorde det enklare :)

Freddola skrev:
2221352 Har du svårt att mottivera dig till att ta mc kort kanske inte mc är din grejj.
Vet man hur kul det är så är det verkligen inget problem för guds skull.
det är kul, men det är inte kul att läsa, men självklart ska jag läsa

ville bara ha tips på hur man gjorde det lättare :gnissla

Dee_cati skrev:
2221302 Och varför i helvete åkte du i skinnställ? Visst kan man vurpa i 70km/h och göra illa sig, men jag tycker det känns överflödigt ändå med skinnställ PÅ MOPPE.
moppen var strypt så där svettades man härligt :)

max 70km/h var på körskolan, körde som mest på 70-väg eftersom jag övade undanmanöver och körde bara dit och tillbaka till körskolan.

med det menade jag.. att det är varmt ute.

Oddjob skrev:
2221439 ville bara se om någon hade något tips som gjorde det enklare :)
Har ett tips när du skriver provet iallafall.

Blir du osäker på en fråga, markera den (så du kan återkomma till den sen), men gissa på frågan så länge.

För när du plöjt igenom alla frågorna, så kanske du inte hinner gå igenom alla markerade frågorna.
Då är det bättre att du redan gissat på frågan, än lämnat den blank.

I teorin ger det 25% fler rätt på dom frågorna iallafall, fast i praktiken ännu fler rätt än så (för du gissar väl inte på det mest korkade alternativet, får man hoppas.)

Lycka till.... å sätt fart, så du kan köra lite i sommar också. :tummenupp

teorin är ju skitlätt, sätt dig en kväll och gör några testprov, sen fixar du det.
din motivation står i garaget för fan, mer behövs inte!!!!
lycka till!!!

Oddjob skrev:
2221439 Jag har svårt att motivera mig till att sitta och läsa i boken för jag tycker att jag redan kan allt,
men det gör jag inte :tungan

Nothing comes for free... Så det är bara att börja läsa. :huvet

Även om det verkar enkelt så skall du också komma ihåg det när det gäller. Se det som ett arbete och börja med att sträckläsa boken från pärm till pärm. Gör understrykningar på det som känns viktigt och även det som är oklart (då kan du gå tillbaka och fundera på varför?).

Disciplin! Underskattning leder aldrig till vinster...

Ride On! Uffe

Jag förstår inte..

Om du inte har motivation nog att läsa till teoriprovet så tycker jag att du kan sälja hojen..

Biturbo skrev:
2221501 Jag förstår inte..

Om du inte har motivation nog att läsa till teoriprovet så tycker jag att du kan sälja hojen..
Äh sluta nu, jag älskar hoj och ska definitivt inte sälja den, jag undrar om någon har något tips som gör det lättare att sätta igång,
t ex inte få sova om jag inte läst 3 kapitel eller något. :tungan

är det ingen som gjort något liknande?

Så här gjorde jag:
Jag satt på körskolan och plöjde deras program några varv, totalt sett kanske 3-4 timmar. Jag hade också nå't liknande program på datorn hemma.
När det var dags för prov gick jag dit, plåtade nunan, skrev under på en glorifierad trackpad och se'n öste jag genom provet på 10 minuter.
För mig funkar det bäst att ta det alternativ som är spontant vettigast. Att markera frågor och gå tillbaka skulle bara göra mig osäker.

Se'n är väl alla olika. Bilteorin var bara tre år gammal, iofs gjorde jag den på samma sätt.

Oddjob skrev:
2221676 Äh sluta nu, jag älskar hoj och ska definitivt inte sälja den, jag undrar om någon har något tips som gör det lättare att sätta igång,
t ex inte få sova om jag inte läst 3 kapitel eller något. :tungan

är det ingen som gjort något liknande?

Gäller bara att ha diciplin nog att göra det som krävs.. svårare är det inte !
Teorin är en barnlek mot uppkörningen

Oddjob skrev:
2221439 Nä jag ska läsa sluta klaga på mig nu, självklart tänker jag läsa och självklart vill jag ha hojkort.
ville bara se om någon hade något tips som gjorde det enklare :)
Kaffe är en mycket bra drog. Drick för mycket också så du får obehagliga svettningar/skakningar/illamående/yrsel-symptom. Sen kan du inte göra något annat. Definitivt inte sova iaf!

Nu är det väl dessutom lättare än någonsin att klara teorin. Bara ett alternativ som kan vara rätt va :va

Dark_Messenger skrev:
2221833
Nu är det väl dessutom lättare än någonsin att klara teorin. Bara ett alternativ som kan vara rätt va :va
Det stämmer. Dessutom är frågorna utformade med vanliga Svensson-formuleringar så att alla som har normala färdigheter i svenska språket ska förstå.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman