motiv lackera hjälmen

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Man måste väl ha någon speciell färg?
någon som vet av duktig motiv lackerare i sverige.

:slicka :p

näe men skicka ett pm till ravetrancer han motivlackade sin hjälm har jag för mig..

Last edited:
,,lag på att man inte får andra hjälmens utsende med t.ex
klistermärken o dyl. Antar att motivlack är inom samma lag.

Det e inte lacken det hänger på utan hjälmen...Måste vara komposit material o jag tror inte det e någon fara med att det skall vara olagligt då. Det som e haken e att billigare hjälmar har som ett skal o det tål inte lacken någe vidare o blir därmed skört. :D
Vanlig vattenbas har jag till det som jag lackat.. hela moppen min e lackad med vatten bas med vanlig 2komp billack över.

Lindén skrev:
Det e inte lacken det hänger på utan hjälmen...Måste vara komposit material o jag tror inte det e någon fara med att det skall vara olagligt då. Det som e haken e att billigare hjälmar har som ett skal o det tål inte lacken någe vidare o blir därmed skört. :D
Vanlig vattenbas har jag till det som jag lackat.. hela moppen min e lackad med vatten bas med vanlig 2komp billack över.

Menar ni att man lackerar hjälmar med vanlig två komponet färg och sedan klar lackar?
Någon som har ideer på hur man skulle lacka?
Funderar på att sätta flames framtill, med någon snygg färg inne i flamen, Svart färg som själva bas färg. Baksidan tänkte jag att det ska vara en snubbe som monar + Mitt namn på sidan skrivet snyggt? Vad tror ni

Färg varierar!

Hej! Jag airbrushar en hel del, använder mig mäst av vattenlösliga färger då airbrushen är ett verktyg man ska vårda ömt och det ska vara lätt att göra rent!
Sen lämnar man in den till en firma som klarlackar objektet.

Färger jag använder heter Aero pro och Createx!

Det är oavsätt hjälm olagligt att måla, lacka eller sätta klistermärken på, det har inte med att den kan försämra hållbarheten att göra utan att det kan dölja eventuella sprickor i höljet :fakta

"Man får inte lacka hjälmen, sätta dit dekaler eller ändra dens orginalutförande"
Dvs olagligt.

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back