Motardtävlingen i Örebro

Canoly skrev:
Som någon tidigare sagt, riktigt bra bilder. Har själv en EOS 3 och samma tele, så man blir lite sugen att damma av den. Har mest blivit digitalt på senare tid.

Vad hade du för film ? 400 ? 800 ?

Använder faktiskt 200 film.

Hur får du in dina bilder i datorn när du kör "vanliga" kort. Scanner eller neg.scanner?

erik skrev:
Använder faktiskt 200 film.

Hur får du in dina bilder i datorn när du kör "vanliga" kort. Scanner eller neg.scanner?

Jag har en gammal flatbädd ( Mustek 600 CP ) och en Minolta Dimage Scan Elite F-2900 dia och negativscanner.

Har flera gånger tänkt scanna samma bild på båda sätt för att se vilket som ger bäst resultat, men det har av någon anledning inte blivit av.

Svaret på din fråga är nog att jag använder negativscannern oftast. En lite nackdel med den är att man först slår till strömbrytaren på Scannern och därefter måste man starta om datorn för att det skall fungera.

Om det skall vara så eller det endast är "skit bakom tangentbordet" vet jag inte.

Canoly skrev:
Jag har en gammal flatbädd ( Mustek 600 CP ) och en Minolta Dimage Scan Elite F-2900 dia och negativscanner.

Har flera gånger tänkt scanna samma bild på båda sätt för att se vilket som ger bäst resultat, men det har av någon anledning inte blivit av.

Svaret på din fråga är nog att jag använder negativscannern oftast. En lite nackdel med den är att man först slår till strömbrytaren på Scannern och därefter måste man starta om datorn för att det skall fungera.

Om det skall vara så eller det endast är "skit bakom tangentbordet" vet jag inte.

Har själv lite funderingar på att köpa Minolta DImage Scandual III men jag vet inte om det blir så mycket bättre kvalitet att det är värt 3600kr...

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back