motardtävling för bojsänken!

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
kan det finnas några som vill köra lättare tävlingar med bojsänken xr 600 650 fmx ,lc4 640 sm duke ,ccm m.m. för man kan ju inte säga att d ska vara gatreggat för de e ju nästan alla nu för tiden. Så stora tunga saker för oss som har d:D (obs gäller hojar). man kan ju typ ha gat godkända däck m.m. Obs detta är bara en tanke! Kan det vara intre, som start för oss utan licens å som till 99% åker väg å kanske inte har tid eller ekonomi för fullracehoj. Typ en cup med 3 tävlingar.:confused:

Ja vad vet jag..........

Last edited:
Highland cup i Linköping, 3 deltävlingar och rookie/motion var uppdelat i reggat/oreggat.

erik skrev:
2578387 Highland cup i Linköping, 3 deltävlingar och rookie/motion var uppdelat i reggat/oreggat.
har du nån länk till den?
Vad var de för cc klasser, eller hur funkade de?

Snowman89 skrev:
2578503 har du nån länk till den?
Vad var de för cc klasser, eller hur funkade de?

Funkar som en vanlig tävling, kolla på www.Lms.se så kan du hitta info tror jag. Det var andra året cupen gick fast förra året hette den Beviks cup.

Open, 450 och rookie/motion. Det kallades både för reggat/oreggat och rookie/motion men när man anmälde sig som rookie fanns valet reggat/oreggat

jontobee skrev:
2578388 Jo var d många husa 650 då va?

Alla märken och motorstorlekar fanns med, man blir inte automatiskt snabbare bara för att man har mer cc, tror de flesta i rookie-toppen körde 450 faktiskt. Fanns en KTM 660 men annars var det tunnt med "gatvänliga" hojar.

Last edited:
Glöm inte att föraren är betydligt mer viktig än själva hojen :tummenupp

SM-mästarna skulle åka åttor runt mig med en XR600.

Cervantes skrev:
2579471 Tänkte precis länka till den!! Visar hur mycket som ligger på föraren!! :tummenupp

Det är sådana som han som förstör för oss som vill skylla på materialet när vi presterar dåligt eller vurpar :D

Okej tråden balla ur så jag skiter i d.

erik skrev:
2579024 Funkar som en vanlig tävling, kolla på www.Lms.se så kan du hitta info tror jag. Det var andra året cupen gick fast förra året hette den Beviks cup.

Open, 450 och rookie/motion. Det kallades både för reggat/oreggat och rookie/motion men när man anmälde sig som rookie fanns valet reggat/oreggat

Alla märken och motorstorlekar fanns med, man blir inte automatiskt snabbare bara för att man har mer cc, tror de flesta i rookie-toppen körde 450 faktiskt. Fanns en KTM 660 men annars var det tunnt med "gatvänliga" hojar.

Jag vet att d inte hänger på cc. men jag tycker inte att du å jag skulle raca på samma vilkor vi har ju samma cc:tummenupp :D

Last edited:
erik skrev:
2579493 Det är sådana som han som förstör för oss som vill skylla på materialet när vi presterar dåligt eller vurpar :D

HAHAHA aa precis!!! :D :gnissla

jontobee skrev:
2581145 Okej tråden balla ur så jag skiter i d.

Jag vet att d inte hänger på cc. men jag tycker inte att du å jag skulle raca på samma vilkor vi har ju samma cc:tummenupp :D

Om man vänder på det? om du hade kört banan med båda hojjarna sen jämfört tiden. Hur stor skillnad tror du det är? Tror ärligt talat inte att det handlar om nåra jätte skillnader.. Visst du kör snabbare med en lätt, vass hoj men inte så snabbt att du inte skulle kunna vinna över nån annan med din lite långsammare hoj om du är en bättre förare!

Last edited:
Cervantes skrev:
2581149Om man vänder på det? om du hade kört banan med båda hojjarna sen jämfört tiden. Hur stor skillnad tror du det är? Tror ärligt talat inte att det handlar om nåra jätte skillnader.. Visst du kör snabbare med en lätt, vass hoj men inte så snabbt att du inte skulle kunna vinna över nån annan med din lite långsammare hoj om du är en bättre förare!
Håller fullständigt med !!

Kom till Örebro och kör en träning med XR. Vi byter hoj du och jag och jämför tiderna så får vi se vad som händer. Sen låter vi nån av de riktigt snabba köra din hoj så ser vi vad som händer då.

tung hoj

jag tycker det låter som en jätte bra ide att fixa tävlingar för tung hojar!!
blir det av så är jag med!
Markus

dukeIIfbg skrev:
2583097 jag tycker det låter som en jätte bra ide att fixa tävlingar för tung hojar!!
blir det av så är jag med!
Markus
Jag tycker du/ni är helt fel ute som inte vill rejsa mot annat än tunga hojar. Jag lovar och svär, kör ni ett rookierejs (kungaklassen som vissa vill kalla det, hehe) så är det INTE hojen som bestämmer vilken plats ni kommer på.
Första året med Beviks kom Andreas Sjödin topp fem totalt med en 660.
Vi har haft alla möjliga hojar på banan i Örebro, både på tävling och träning. Kom upp och kör en träning åtminstone för att bilda er en uppfattning innan ni helt avskriver tävlandet. Förstå vad fint att åtminstone slå EN "rejshoj" med ett "bojsänke" :tummenupp
Kolla gärna den tråden på SOE om killen som vinenr rejs med en gammal Honda.

Håller med ovanstående talare!
Fixa gärna nån slags tävling för nybörjare, men uteslut inte "race-iga" hojar som husaberg m.m. Har själv kört en tävlng i somras, med en gatlaglig husaberg med gatdäck osv. Jag tror att jag hade fått samma placering på en ktm lc4 eller xr650. Så som det sagts tidigare, på nybörjarnivå och lite däröver spelar nog inte maskinvalet och däcksvalet in speciellt mkt. :näsblod

wheelie82 skrev:
2583968 Håller med ovanstående talare!
Fixa gärna nån slags tävling för nybörjare, men uteslut inte "race-iga" hojar som husaberg m.m. Har själv kört en tävlng i somras, med en gatlaglig husaberg med gatdäck osv. Jag tror att jag hade fått samma placering på en ktm lc4 eller xr650. Så som det sagts tidigare, på nybörjarnivå och lite däröver spelar nog inte maskinvalet och däcksvalet in speciellt mkt. :näsblod
Håller med, jag har en WRF400 men har aldrig äns varit nära en motardbana med den, har max åkt 100m asfalt med den hittills:rolleyes:

Supermoto skrev:
2583423 Jag tycker du/ni är helt fel ute som inte vill rejsa mot annat än tunga hojar. Jag lovar och svär, kör ni ett rookierejs (kungaklassen som vissa vill kalla det, hehe) så är det INTE hojen som bestämmer vilken plats ni kommer på.
Första året med Beviks kom Andreas Sjödin topp fem totalt med en 660.
Vi har haft alla möjliga hojar på banan i Örebro, både på tävling och träning. Kom upp och kör en träning åtminstone för att bilda er en uppfattning innan ni helt avskriver tävlandet. Förstå vad fint att åtminstone slå EN "rejshoj" med ett "bojsänke" :tummenupp
Kolla gärna den tråden på SOE om killen som vinenr rejs med en gammal Honda.

Jag håller med dig:tummenupp . jag ska fösöka att åka dit å jag ska försöka åka någon tävling. Jag e inte imot att raca mot lätta hojar men jag tycker bara det skulle vara lite roligar att köra mot sådana som e i samma klass som en själv. Ett ex om jag skulle köra med i en sådan prova på klass å märker att jag kör i topp där ja då flyttar man ju så klart upp till nästa nivå mot racehojar eller ej. Men det fungerar ju inte i enduro så varför ska det fungera i motard. Hjälp döda mig inte nu:näsblod . Ett till ex. Jag åker iväg på en Motionstävling i enduro på en Xr 600 -98 vad/vilka står brevid mig istarten i samma klass. åretsmodell av alla 450cc m.m. å "gammla em å Vm åkare. Jag tycker det e lite larvigt faktiskt fast d e klart dom får ju motion:arsele . Men d e klar man kan ju inte jämföra med motard d e ju inte alls lika stort som enduro.

Har ni provapådagar i örebro? hur fungerar dom?

jontobee skrev:
2586116 Jag håller med dig:tummenupp . jag ska fösöka att åka dit å jag ska försöka åka någon tävling. Jag e inte imot att raca mot lätta hojar men jag tycker bara det skulle vara lite roligar att köra mot sådana som e i samma klass som en själv. Ett ex om jag skulle köra med i en sådan prova på klass å märker att jag kör i topp där ja då flyttar man ju så klart upp till nästa nivå mot racehojar eller ej. Men det fungerar ju inte i enduro så varför ska det fungera i motard. Hjälp döda mig inte nu:näsblod . Ett till ex. Jag åker iväg på en Motionstävling i enduro på en Xr 600 -98 vad/vilka står brevid mig istarten i samma klass. åretsmodell av alla 450cc m.m. å "gammla em å Vm åkare. Jag tycker det e lite larvigt faktiskt fast d e klart dom får ju motion:arsele . Men d e klar man kan ju inte jämföra med motard d e ju inte alls lika stort som enduro.

Har ni provapådagar i örebro? hur fungerar dom?
Inga speciella prova-på-dagar än så länge men kanske till nästa år om intresse finns. Men det behövs egentligen inte, det är sällan så trångt på banan att man är ivägen om man är långsam. Märker vi att det är så mkt folk att det finns behov att dela upp i flera grupper så gör vi det (jag var med om ETT sånt tillfälle i år).
Utrusta dig och din hoj enligt reglerna som finns på hemsidan (www.teknismc.se) och kom dit på en vanlig träning bara. Hur enkelt som helst :tummenupp

jontobee skrev:
2586116 Har ni provapådagar i örebro? hur fungerar dom?
Som Supermoto skrev här ovan. fixa iordning hojen enligt reglementet.
(Inga stora grejjer, typ najja lite bultar och bygga ett uppsamlingskärl av en plastflaska eller motsvarande).
Sen väljer du en dag som det är tävling någon annanstans i Sverige så är det nästan garanterat under 10 pers på träningen.
De få gånger jag tog mig ut till banan i år var det bara 6-7 pers där om det var tävling nån annanstans samtidigt.

Då kan man utan problem få långa stunder helt själv på banan.
(Är rätt skönt första gången).

Bara fixa och dyka upp. Ses i sommar.:tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back