Motardställ och inköp av motard

varför är ktm:erna så dyra egentligen? har en honda xr650r -00 och den ska väl vara hyffsat lik typ 625 effekt mässigt? betalar strax under 5000 hel/hel 19 år och haft körkort i drygt 4 månader

Dels är de populära och därför stöldbegärliga, dels är de populära att motard-kita med högre olycksrisk med tanke på hur körstilen brukar se ut.
Man ser inte så många motard-kitade xr650, däremot har ju nästan var och varannan EXC gatdäck.
 
varför är ktm:erna så dyra egentligen? har en honda xr650r -00 och den ska väl vara hyffsat lik typ 625 effekt mässigt? betalar strax under 5000 hel/hel 19 år och haft körkort i drygt 4 månader

Folk gillar att låna ens hoj antar jag är en stor bidragande faktor..
Sen är 650an tyngre väl och klumpigare?(således mindre populära?) Aldrig testat så jag vet inte, bara vad jag läst i lc4-trådarna.
 
Last edited:
Hm, detta var ju tråkigt!
Skall ringa dom imorgon och kolla om det går att få ner detta på något vis..
Vilka hojar är det man skall leta sig till för att få hyfsade försäkringar?
Någon med en 525 som haft körkort i mindre än 1 år som kan svara på denna fråga?
 
Hm, detta var ju tråkigt!
Skall ringa dom imorgon och kolla om det går att få ner detta på något vis..
Vilka hojar är det man skall leta sig till för att få hyfsade försäkringar?
Någon med en 525 som haft körkort i mindre än 1 år som kan svara på denna fråga?

Köpte min 525 innan jag tog körkort, men ställde av den tills jag tagit kortet. En -06, tog kortet förförra sommaren, 27 år då, 5037:-/år, hel/hel, bor i centrala Norrköping, Folksam.
 
Okok! Blir till att ringa runt imorgon till olika försäkringsbolag, alt kolla upp andra modeller som man kan få ner försäkringen med..
Hur är 525 som pendlar hoj?
Kan tänka mig att de kan bli drygt med täta service intervaller?
 
Som pendlarhoj till jobbet är den nog ganska tråkig pga serviceintervallen, men annars tycker jag inte att det är några problem. Tar inte lång tid att byta olja, har fixat så jag har ett tiotal filter, och verktygslåda med allting som behövs, så det är gjort på 10 minuter.
 
Okok, har dock bara 15 min till jobbet och det är innerstadsåkande som gäller hela vägen isf, så blir ju inga sträckor att "sitta av"..
Hur ofta är det man skall serva dessa? 10 min är ju inget jätte jobb så det hade jag stått ut med även om det behövs ofta..
 
Jag byter olja var 10.e timme, så det blir ju 4 veckor mellan bytena om du bara kör till och från jobbet (vilket knappast kommer stämma).
Men visst är det lite mer mek med en trimmad enduro, kolla ventilspel, kolla kolv etc, men har man inte tummen mitt i näven löser man det mesta, det svåraste kan man lämna bort.
Har min till motard, enduro (mest grusväg) och iskörning, enda nackdelen är att man får träsmak i röven om man åker ett par mil, men med tanke på allt annat tar jag det utan problem :)
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top