Motardolycka Norrköping

Mannen i frågan(en i "vårat gäng") ligger på sjukhuset för operationer osv, allt är tydligen stabilt, men tyvär så stämmer det att han inte har benet kvar. Låter detaljer vara osagda, han är stabil och f.ö "oskadd". SKIT när det händer! Lider med dig!!

Beklagar!
Skönt att killen lever. Han har en lång resa tillbaka.

Enl vad jag hört nu ikväll så har han klarat allt utom foten, lite bekymmer med bäcken osv :( Hoppas som fan att han är stark och att man får träffa honom öga mot öga så han vet att vi stöttar honom..

Jisses, lider verkligen med snubben. Åkte ambulans förra veckan pga klot, men klarade mig helskinnad....den här gången.

Hade han full skyddsutrustning? Nån som vet?

Någon här på SH?

Citerar Urglubb(Nära polare till Robban) från en annan del av forumet..
Mycket tråkigt detta som hände, blev ett inte alltför roligt samtal man fick imorse :(
Det är Robban_nr1 här på forumet som körde husan.
Jag vet inte hur det har gått till, åkte direkt till akuten och träffade hans föräldrar.
Det de kunde säga mig var att hans vänsterben inte klarade alltför bra,
som det lät då så verkar det som att benet under knäet inte klarar sig. Knäet var tydligen skadat det med samt att lårbenet var brutet.

De skulle ringa mig när de vet mera, låter läskigt iaf =(
Hoppas på det bästa!

Krya på dig Robban!

Hade han full skyddsutrustning? Nån som vet?

Tycker det känns som en fråga man kan ta vid ett senare tillfälle, känns lite "smaklöst" att skylla(vilket en diskussion i frågan troligen mynnar ut i) på killens utrustnings vara eller inte vara när han fortfarande ligger på sjukan?

Ge honom, hans nära och kära, polare och familj en chans att andas ut?

Sorry om jag reagerar starkt, inget menat just mot dig! Men det känns som att det är jobbigt om man ska diskutera detta när han fortfarande kämpar på..

Last edited:
Citerar Urglubb(Nära polare till Robban) från en annan del av forumet..

Tycker det känns som en fråga man kan ta vid ett senare tillfälle, känns lite "smaklöst" att skylla(vilket en diskussion i frågan troligen mynnar ut i) på killens utrustnings vara eller inte vara när han fortfarande ligger på sjukan?

Sorry om jag reagerar starkt, inget menat just mot dig! Men det känns som att det är jobbigt om man ska diskutera detta när han fortfarande kämpar på..

Ber om ursäkt, menade inte att spekulera eller så.

Jag hoppas verkligen att allt går bra...

Mycket tråkigt att höra:( Hoppas att han får en andra chans i livet! Hoppas han håller humöret uppe och repar sig fort!

Last edited:
Ni/du som hälsar på honom kan hälsa från mig att jag hoppas att han repar sig så mycket det bara går!
Så fruktansvärt tråkigt och onödigt. (tolka inte "onödigt" på fel sätt)
Krya på dig grabben!

Jag vet hur illa det är när polare råkar ut för olyckor. Ta hand om er vän och prata med varandra. Hoppas att allt löser sej bra för honnom.

Precis, sånt kan man i så fall diskutera i en annan tråd vid ett annat tillfälle.

Tråkigt med benet givetvis, men i nuläget är det ju rätt ointressant, det viktigaste är ju att han trots allt klarar sig. Betyder stabilt att det trots allt inte är någon fara med hans liv?

Usch, lider med er alla :(

Tråkigt med benet givetvis, men i nuläget är det ju rätt ointressant, det viktigaste är ju att han trots allt klarar sig. Betyder stabilt att det trots allt inte är någon fara med hans liv?

Vad jag förstått och vad jag senast hört så är hans liv stabilt, en del av smalbenet gick att rädda samt knä osv så det finns ju goda chanser för protes, känns lite sjukt att prata om det redan dock :eek: Fär väl återkoma när jag hört mer.. Just nu får man glädjas åt att han lever!!

Vad jag förstått och vad jag senast hört så är hans liv stabilt, en del av smalbenet gick att rädda samt knä osv så det finns ju goda chanser för protes, känns lite sjukt att prata om det redan dock :eek:
Visst kan det kännas trist med benet, men som sagt, huvudsaken är att han klarar sig, resten lär nog lösa sig när det kommer så långt. Skönt att höra att det är så pass iaf, det lät ju inget vidare från början.

Just nu får man glädjas åt att han lever!!
Förstår att det är kluvet just nu på alla sätt och vis, men huvudsaken är ju trots allt att han lever, så det är något att vara glad över. Det är så små marginaler som skiljer, och allt kan verkligen förändras på ett kort ögonblick.

Svårt att få olyckan ur tankarna när det händer i ens hemstad även om jag inte känner någon av er, så återkom gärna med info i den mån du kan, och som du tror är ok att du skriver här förstås.

Håller tummarna för din/er kompis (Robban), och hoppas allt löser sig så bra det nu är möjligt. Hälsa honom (om du får möjlighet till det) att vi är många som tänker på honom, och som hoppas att han snart är tillbaka igen :pannkyss

Back