Motardmuppar

Värsta sandlådediskussionen på länge.....grabben har en poäng och alla bara dissar??
Skit sak samma om det är motard eller sport eller guldvingar för den delen.
Poängen är att folk som weelar, stuntar eller har kul på annat sätt i TRAFIKEN faktiskt leker med mitt och mina barns liv, eller hur?..bara för att showa eller visa sig på styva linan för polarna, fy fan va dåligt!

Man läser ibland om barn som blir påkörda av trimmade mopeder på gångvägar eftersom moppefuckot inte haft uppsikt över rådande situation, nästa gång kanske det är era barn....eller ja just det, ni verkar vara barn själva många av er....:P

Väx upp för fan, trafikregler är inte skapade för skojs skull!!!

Bosse
 
Tänkte bara flika in i debatten med att säga att bakhjulsåka e jävligt 2005.

Därav allt fuckyouburnoutandes, gäller ju att hänga med i modet :yoparty



Kul att se vilka slutsatser folk drar om en utan att ha en aning om vem man är; muppar, finniga 18åring; Riskerar barns liv, "Det är bara idioti och brist på respekt för andra. Dagens sverige i ett nötskal. Alla sköter sig själva och skiter i andra"

Jag som trodde vi bara var vanliga knegande, skattebetalade snubbar med en tant hemma som man måste hålla nöjd :va
 
Last edited:
Kan vi inte göra såhär istället? Ni som inte kör motard, ni startar ett mc-kollektiv för er själva och vi som kör motard startar ett eget kollektiv. På så sätt slipper ni få skit för när vi börnar runt och svinar och ni kan sitta som resten av de gnällvänliga svenskar ni är och gnälla över hur farligt vi kör och hur jävla fula våra hojar är och hur dåligt väder vi har i Sverige nu med den där jävla växhuseffekten. Ni är inte bättre än någon annan, den stora skillnaden är väl att vi har roligt under tiden.

SPORTHOJ.COM? :confused:
 
Tycker du att det ser ut som att han försöker köra över tanten vid övergångstället eller? Det är väl uppenbart att han bromsar om släpper förbi damen.

:) hahaha, ja det var snällt gjort :pannkyss
...Men tanten fick nog fan stylta hemåt å byta momolucker lik fan...

Misstolka mig inte kompis, jag är absolut ingen ängel själv i trafiken,men det finns gränser....gamla tanter är en av dom..
Att släppa förbi gående på ett övergångställe är inte bara lag....det är lika mycket sunt förnuft, mognad, och ren jävla respekt för sina medmänniskor.
Om man som motorcyklist har tappat den respekten så har redan mc kollektivet förlorat..:näsblod
 
Detta verkar vara en mogenhets grej! Jag höll också på att leka förrut. Tyckte det var jäkligt ball att köra bakhjul mm. Att man var jäkligt cool när man fixade det. Tyckte även att det såg fräckt ut när andra gjorde det. Men nuförtiden känns det faktiskt mer pnsamt. Särkillt med sådana som skall köra bakhjul i trafiken, inne i stan mm :rolleyes: För i ärlighetens namn, hur svårt och imponerande är det igenkligen att köra bakhjul med en motard :D

Nej, ni med motarder borde skaffa er en CB125:a och öva bakhjul med. Sedan när ni fixar att köra en halvmil med en sådan. DÅ blir man imponerad :pannkyss
 
För i ärlighetens namn, hur svårt och imponerande är det igenkligen att köra bakhjul med en motard :D

Nej, ni med motarder borde skaffa er en CB125:a och öva bakhjul med. Sedan när ni fixar att köra en halvmil med en sådan. DÅ blir man imponerad :pannkyss

Skulle ställa en motfråga varför inte vissa effektstarka hojars ägare kan skaffa en CB125:a och öva bakhjul i låg hastighet. Snarare coolt att köra långsamt än att behöva ligga i 100+ för att köra bakhjul. Stort sett kan varje person köra powerwheelies men du var säkert en sådan som kunde hålla under 100 och köra på bakhjulet då är jag impad!:pannkyss
 
Blir helt matt när jag ser en sådan film... jävla puckon håll er på båda hjulen och rätta er efter trafikregler som alla andra, blir fruktansvärd besviken när jag ser sånt här vi tillhör ju en grupp som är utsatta från alla håll även myndigheter, det handlar ju till sist om vår existens i trafiken.
 
Jag tycker att man ska förbjuda intercom-system och GPS för motorcyklar. Dom som har sånt skit på hojen tappar ju fokus på körningen och är därför en mycket större fara i trafiken. Kanske till och med en större fara än den motardåkare som kör 6-7km på bakhjulet med all koncentration på körningen, eller?

Vidare anser jag att alla hojar över 200kg ska förbjudas eftersom deras vikt gör dom ohanterliga och helt klart mycket farligare att framföra i trafik än en motard som inte väger ens i närheten av så mycket. Dessutom brukar bromsarna på så tunga hojar vara extremt dåliga, trafikfarliga med andra ord.

Sen kan man ju fundera på hur körskickligheten skiljer sig mellan dom olika motorcykeltyperna? Jag skulle nog våga sätta några kronor på att den genomsnittliga motardföraren är bra mycket bättre på att reda upp en krissituation jämfört med, låt oss säga den genomsnittliga BMW eller HD-motorcykelföraren.


Men inte fan lägger jag upp en tråd där jag klagar på alla återfallsknuttar på BMW, HD och andra blysänken. Vill dom köra runt med intercom, gps och kassa bromsar så får dom väll göra det. Att dom sedan välter ner i diken i 70km/h och bryta lårbenshalsen eller får panik och kör rakt in i en bromsande bil är ju trist, men det är en risk dom är medvetna om och därför deras egna val.
Om en motardförare slår runt framåt eller bakåt när han leker med hojen så är det också trist, men en risk man tar när man kör så.




Att sedan en motardförare drar mer uppmärksamhet till sig än en gubbe på BMW som vinglar runt är ju en sak, men inte fan ska man behöva sluta med det man älskar bara för att några tråkiga svenssons tycker det? Isf ska man ju sluta åka hoj helt, för alltid retar det någon. Customs bullrar för mycket och körs bara av HA-ligister, offroadare kör sönder naturen, sporthojar kör för fort, motarder bara leker i trafiken, touringhojar är fula osv....


Om du menar på att motarder skulle vara mer frekventa i anmälda olyckor och därför orsaka högre premier osv så tvivlar jag starkt på det. Med en motard kör du väldigt sällan över 120 km/h och åker du omkull så kostar det inte många kronor att laga hojen.

Med tanke på hur snabba försäkringsbolagen är på att ta betalt så skulle premien för motarder vara mycket högre om dom ofta var med i allvarliga olyckor med personskador som följd.


Så sluta gnäll och stick ut o åk på din BMW, jag lovar att jag inte ska starta en tråd som heter BMW-muppar :pannkyss

Det var nog det mest genomtänkta, mest faktarikt :rolleyes: , och mest relevanta svar jag läst på SH :tummenupp
 
Blir helt matt när jag ser en sådan film... jävla puckon håll er på båda hjulen och rätta er efter trafikregler som alla andra, blir fruktansvärd besviken när jag ser sånt här vi tillhör ju en grupp som är utsatta från alla håll även myndigheter, det handlar ju till sist om vår existens i trafiken.
Egentligen ett helt onödigt inlägg. Inte för vad du skriver utan därför att målgruppen du skriver till helt enkelt saknar den begåvning som krävs för att FÖRSTA vad du skriver ;)

Utöver begåvning så saknas även ordet empati i deras ordförråd.

Skulle förresten vilja se vad dessa unga gossar skulle skriva här om en bil råkar göra det stora misstaget att byta körfält eller något ditåt så att den unge mannen hamnar i tunnelväggen/trafikljus/mötande bil e.dyl.
DÅ, skulle det nog stå att en JÄVLA bilist gjorde fel.
 
Notera situationstecknena! :näsblod


OM man ska bråka på någon för deras språk, ord, retorik eller grammatikbruk, så ska man fan se till att ha rätt.

Det finns ingenting som heter "situationstecknena". Citationstecken heter det och skall/bör användas när man citerar någon (se exempel ovan)!
 
Bara en nyfiken frågan, vilken bakgrund ligger namnet Svineri MC efter?

He he...lång historia, dock har det inget med hur vi kör mc att göra.
Det har med Lelleträffen -92-93 att göra kan jag säga...

:yoparty
 
Skulle ställa en motfråga varför inte vissa effektstarka hojars ägare kan skaffa en CB125:a och öva bakhjul i låg hastighet. Snarare coolt att köra långsamt än att behöva ligga i 100+ för att köra bakhjul. Stort sett kan varje person köra powerwheelies men du var säkert en sådan som kunde hålla under 100 och köra på bakhjulet då är jag impad!:pannkyss

Japp, precis det jag menade. Att köra långsamt är skitsvårt. Tror att det är svårast runt ca 40km/h. Under det lättare. Svårast är det att sänka hastigheten när man kör på bakhjulet!

OM man ska bråka på någon för deras språk, ord, retorik eller grammatikbruk, så ska man fan se till att ha rätt.

Det finns ingenting som heter "situationstecknena". Citationstecken heter det och skall/bör användas när man citerar någon (se exempel ovan)!

:tummenupp rätt!!
 
Last edited:
Jag gjorde min första burnout i garaget häromdagen när ingen såg. Men det luktade mest bränd koppling, så jag fick dåligt samvete och åkte ut och tourade istället.

I övrigt håller jag med Starstriker, som spiller sin tid inför döva öron.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top