Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stoffy skrev:2350924
Men kanske viktigast av allt. det ser för taskigt ut att köra motard med RR tofflor.
Handlade ett sinisalo-ställ igår tack vare dig.Stoffy skrev:2350868Crossstövlar är ett måste. Motardställ är att rekomendera, dom är skurna för en annan körsällning än RR ställen.
Vet inte vad du har för storlek men Marin o Fritid säljer fjorårställ, Sinisalo för 3300kr. Tel 0854 12221
Riktigt sköna, hoppas att det passade!supermoppe skrev:2361808Handlade ett sinisalo-ställ igår tack vare dig.![]()
Nu kanske inte frågan direkt var: "om du har en fungerande utrustning, köper du nytt då bara för du byter hoj och egentligen bara slösar pengar i så fall?"Johnsen skrev:2354073jag kör i sportskinnställ och rrstövlar och tycker det funkar hur bra som helst.
Har precis bytt från sporthoj till motard och jag tänker inte slänga mina 2000spänns alpinestarsstövlar i garderoben och köpa ett nytt par bara för att det ska se rätt ut.
Jag har andra hål att stoppa pengarna i.
"Men kanske viktigast av allt. det ser för taskigt ut att köra motard med RR tofflor." Det var den jag hakade upp mig på, nån som skrev det tidigare i tråden.Migael skrev:2386589Nu kanske inte frågan direkt var: "om du har en fungerande utrustning, köper du nytt då bara för du byter hoj och egentligen bara slösar pengar i så fall?"
![]()
Vector ser ut, är och smakar som pjäxor...så det kan nog stämmaMekzon skrev:2424713Jag körde en kompis CBR1000rr med Alpinestars Vector på fossingarna. Det var ganska svårt att växla, kändes som om jag hade slalompjäxor.
Migael skrev:2426021Vector ser ut, är och smakar som pjäxor...så det kan nog stämma! Fast o andra sidan skyddar dom något mer än rr-tofflor...
Mekzon skrev:2424713Jag körde en kompis CBR1000rr med Alpinestars Vector på fossingarna. Det var ganska svårt att växla, kändes som om jag hade slalompjäxor.
Jeeezz, då fick jag en anledning att slänga upp filmsnutten på mig självbmwjohan skrev:2463928nu har jag testat att köra motard med mina crosstövlar och jag säger samma sak angående känslan. kändes som att köra med slalompjäxor. ingen känsla överhuvudtaget och det går fan inte att växla. med rrtoffolrna så böjer jag bara foten uppåt eller neråt för att växla, med crosstövlar får man lyfta hela benet för att växla. får ingen känsla överhuvudtaget för bakbromsen. att försöka bromsa ner den med fotbromsen när man slangar känns helt omöjligt med crosstövlar tycker jag. det kanske är mina crosstövlar som är gassa dock. jag har ett par oxstar med en jävla massa skydd i. väldigt stela.
supermoppe skrev:2464006Jeeezz, då fick jag en anledning att slänga upp filmsnutten på mig själv. Vill bara notera att det är vector-boots jag åker i. Handlar bara om vad man är van vid. Tycker det känns helskumt att åka i vanliga skor.
http://www.youtube.com/watch?v=BX36XxaeGlg
bmwjohan skrev:2464537fy fan vilker superduperfet 12'a clock du la! maxat!!
jag har provat en jäkla massa crosstövlar och vector är min absoluta favorit. den stöveln känns mycket mjukare och skönare än alla andra crosstövlar. jag får väl ta och köpa såna.
Cervantes skrev:2359211Orkade aldrig ändra avståndet.. ( visste dock att det gick) tyckte det var obekvämt när man växlade upp inte bara avståndet.. svårt att förklara
![]()
Det är väl bara att vänja sigolaisson skrev:2574307jag har problem när jag växlar ner med mina stövlar kan liksom inte ha kvar foten och böja den så mycket e stel i stöveln så jag måste lyfta foten varje gånga jag växlar ner... har försökt att flytta spaken men då tar den i fotpinnen och växeln går inte i..... några tipps på vad jag kan göra
Bushmyra skrev:2574404Det är väl bara att vänja sig![]()
![]()
bmwjohan skrev:2350898varför ska man köra med crosstövlar egentligen? jag har crosstövlar men jag tycker att dom är så klumpiga och osmidiga jämfört med sporthojstövlar. men det är väl en vanesak kanske.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |