Jag har planer på att köpa en motard och har varit och kollat på KTM främst 640 LC4 men har läst om att dom skulle vibrera hejdöst och att man inte ska ligga på konstantvarv för länge. Jag har tänkt att blanda körningen med lite köra på småvägar, skog osv, men ibland blir det säkert turer på 10-15mil med konstantfart, går inte det med en sån? Har inte fått kortet än så jag har inte haft möjlighet att känna på vibrationerna. Varför skulle det inte gå att ligga på samma varv konstant med en relativt snäll 4 taktare? Om dom nu vibrerar så mycket så borde ju varenda skruv lossna på den?
Dom flesta jag frågat säger att det är mekande hela tiden med en motard, stämmer det? Det är ju långa serviceintervaller på en 640 så det borde väl inte vara några problem om man sköter det vanliga med att smörja o spänna kedjan och hålla lite koll på grejorna.
Nybörjare
Dom flesta jag frågat säger att det är mekande hela tiden med en motard, stämmer det? Det är ju långa serviceintervaller på en 640 så det borde väl inte vara några problem om man sköter det vanliga med att smörja o spänna kedjan och hålla lite koll på grejorna.
Nybörjare