Motardisera crossen!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fuck it! Tänkte hålla mig på gruset men jag är toksugen på att motardisera min RMZ 450 06 även fast det är vinter! Jag börjar från scratch, har ingenting förutom hojen och en R1 bromspump, kan man använda den tror ni? Vart köper jag fälgar? Bromskit? Har sett att det florerar ett par rmz motarder... Hur tycker ni om den 4 växlade lådan på asfalt?

Hagster skrev:
2618223 Fuck it! Tänkte hålla mig på gruset men jag är toksugen på att motardisera min RMZ 450 06 även fast det är vinter! Jag börjar från scratch, har ingenting förutom hojen och en R1 bromspump, kan man använda den tror ni? Vart köper jag fälgar? Bromskit? Har sett att det florerar ett par rmz motarder... Hur tycker ni om den 4 växlade lådan på asfalt?
Verkar fungera riktigt bra och nästa år kommer sukka vinna 45o klassen och det skulle inte förvåna mig om dom tar hem open klassen oxå.
Sukka har idag sveriges hetaste team med Eifrem och Stambeckarna signade.

Vet att Henke Karlsson körde med en R6 pump till ett motomaster ok och lyckades komma 6a i SM två ggr, kan väl inte skilja speciellt mycket på ett R1 ok.

Skulle höra med Tim Cedergren eller Crille Cronäs de har säkert kvar lite grejer.
Det är Crille som är teamchef för Sukka Team nr one. Den samme som driver Södertälje gocarthall där vi kör motard på söndagar.

Stoffy skrev:
2618230 Verkar fungera riktigt bra och nästa år kommer sukka vinna 45o klassen och det skulle inte förvåna mig om dom tar hem open klassen oxå.
Sukka har idag sveriges hetaste team med Eifrem och Stambeckarna signade.

Vet att Henke Karlsson körde med en R6 pump till ett motomaster ok och lyckades komma 6a i SM två ggr, kan väl inte skilja speciellt mycket på ett R1 ok.

Skulle höra med Tim Cedergren eller Crille Cronäs de har säkert kvar lite grejer.
Det är Crille som är teamchef för Sukka Team nr one. Den samme som driver Södertälje gocarthall där vi kör motard på söndagar.

TAck för hjälpen! Vet du något nummer alt mail så man kan komma i kontakt med dessa personer?

fLedLik: utryckte mig nog lite luddigt när jag skrev "...motardisera min RMZ 450 06...."

För er andra som inte förstod, det är alltså en Suzuki RMZ med 450cc och årsmodellen är 2006.

fLedLik skrev:
2618269 Men jag menade va dom ska ha i 450-klassen och open? :)
Ren gissning så kör de RMZ 450 (mycket troligt) i 450 klassen och RMZ 450 med större borr/slag (typ 490? vet inte om det finns större till RMZ) i open-klassen. Hojjarna lär ju vara trimmade så att de lämnar duktigt med effekt. Vad jag sett verkar inte Chrille ha varit efter mycket på rakorna i år så han har nog haft x antal hästkrafter mer än orginal :tummenupp

Vill minnas att den som vann den öppna klassen i Tyskland körde på RMZ 450 med lite modd. Så det är en kannonhoj att åka motard på.
Numret till Tim är 073-7067556 ring och hör med honom först sen har han Crilles nummer.

Lite inspirationsbilder kanske. :)

101804pastranaclickerlg29us.jpg

eslicksm4xq.jpg

mg60455ko2lb.jpg

Killen på sista bilden, Nicolas Poudevigne, dog nästan tidigare i somras när han krokat ihop, vurpat och blev påkörd av efterföljande hoj, vet faktiskt hur det gått för honom men han låg i koma bra länge.

Back