motardhjul

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
Är det någon som vet var man kan få tag på motardhjul i Tyskland? Har hört att det ska vara bra mycket billigare där.. Fast med en lång väntetid..

mvh henkablyfot

"sök och du skall finna..."

Högst upp till höger kan du klicka...

/Lucky9

Det finns ett antal trådar i ämnet redan.

Om du söker här på forumet kommer du hitta lite länkar till olika siter.

/Lucky9

henkablyfot skrev:
Tack ska du ha! Go-Faster.com...GRYMT billiga! :eek:
Blir nog till att köpa en uppsättning! :tummenupp

700 pund (ca 9800) + skiva och adapter och däck. Hmmm ... vet inte om det är sååååå rysligt billigt.

electronaut skrev:
700 pund (ca 9800) + skiva och adapter och däck. Hmmm ... vet inte om det är sååååå rysligt billigt.

Ehh.. Du att pundet ligger inte i 14 spänn! 12.62 sek enligt kursen på Forex. Dom är nog "up to date" så att säga! :fakta

£699=8817,89sek + skiva (wave disc :D ),bracket,drev/3400 sek
Sen tillkommer en fraktkostnad på £45..
Men JAG tycker det är billigt! :tummenupp

Last edited:
henkablyfot skrev:
Ehh.. Du att pundet ligger inte i 14 spänn! 12.62 sek enligt kursen på Forex. Dom är nog "up to date" så att säga! :fakta

£699=8817,89sek + skiva (wave disc :D ),bracket,drev/3400 sek
Sen tillkommer en fraktkostnad på £45..
Men JAG tycker det är billigt! :tummenupp

OK.. då hade jag fel igen :( Rätt mycket pengar ändå tyvärr.

Grejerna är ju då helt nya! Excel fälgbana, Talon nav, "Wave" skiva, Talon bracket, Talon drev. Bara bra grejer alltså!
Om du vet nåt ställe här i Sverige som har så billiga priser så säg till.. Vill ju gärna slippa väntetid osv..

henkablyfot skrev:
Gummikuddar som "dämpar" rycket vid gaspådrag... Larvigt! :p
Räddar växellådor om inte annat :fakta

Har för mig att XRarna ska ha nån slags ryckutjämnare på/vid kopplingen :confused:

Matte skrev:
Men sliter inte det väldigt mycket på växelåda, kedja och drev att köra utan ryckutjämnare ?

De flesta offroadare är ju gjorda för att köras på löst underlag så där behövs ingen ryckujämnare. På asfalt är greppet så bra att drivpaket och vxllåda får ta upp rycken. Vet inte hur stor skillnad detta innebär i praktiken.

Back