Motardfälgar?

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Vilka fälgar passar bra till motard ?.Om man väljer att använda alufälgar, är det från någon gammal 600 eller rgv250.
Kom igen nu alla motardhuliganer berätta berätta vill veta vill veta.
Motard = :slicka

jo det är ju klart ,men jag har en väldigt tajt ekonomi just nu så det är ett allt för dyrt altenativ tyvärr. Därför tänkte jag att alufälgar tre ekrade skulle få duga, Det är ju dock bara lek :)

Jag använde CBR600 -89 fälgar. Passade bra på CR. De är dock 1" smalare än "standard". 3500:- på skroten. Fick svarva ner ryckutjämnaren lite för att det skulle få plats. Det säljs ju massa beg sportfälgar hela tiden så det är väl bara att ta tumstocken och mäta. Det är inget att fundera på för roligare än 17" finns inte... :rock :tummenupp :D

P.Björk skrev:
jo det är ju klart ,men jag har en väldigt tajt ekonomi just nu så det är ett allt för dyrt altenativ tyvärr. Därför tänkte jag att alufälgar tre ekrade skulle få duga, Det är ju dock bara lek :)
Jag har kört med Aprilia RS 125 bak 17*4" och framfälg från nån tidig GSXR 89-90 nånting 17*3,5 på en YZ 250.Inga större problem att få dit,nav och ryckutjämnare är ganska smalt på 125-fälgen.Gav 3000:- på skroten har jag för mig

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back