Motardfälgar

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
KTM 625 sxc
Vad tror ni om att sätta fälgar från en äldre FZR 600 på en KTM SXC 625?

Är det skillnad i körkänsla att köra med ekerhjul mot gjutna?

Fälgarna har storlekarna 3x17" och 4½x18".

Tänkte göra detta eftersom jag inte vill lägga hela ekonomin på ett par ekerfälgar fälgar.

4strokeforce skrev:
2567264 Vad tror ni om att sätta fälgar från en äldre FZR 600 på en KTM SXC 625?

Tänkte göra detta eftersom jag inte vill lägga hela ekonomin på ett par ekerfälgar fälgar.

Tänk en gång till... :tummenupp

hehe, jasså??

varför skulle d inte gå??

bild på en som provat:

Bifogat

• ktmrs21.jpg
    ktmrs21.jpg
    67 KB · Visningar: 259
Last edited:
4strokeforce skrev:
2568290 Av den anledningen att jag har hittat dom jag skrev ner för ett skapligt pris.
Det är ju knappt värt besväret ens om du får fälgarna gratis.KTM/Husaberg motardhjul finns ju för någon tusenlapp,speciellt om du köper en 4,25" bakfälg.Och eftersom sniktipset nr:1 är att köpa begagnade däck betalar 17" av sig så fort du gjort av med något bakdäck.Begagnade 18" har nog 15 år på nacken vid det här laget.

vadå någon tusenlapp...
annonserna ligger ju runt 8000kr som minst tycker jag...

men om du vet några fälgar för nån tusenlapp får du gärna skicka länk

4strokeforce skrev:
2567264 Vad tror ni om att sätta fälgar från en äldre FZR 600 på en KTM SXC 625?

Lättare, styvare, tål mindre stryk, och vid krash farligare att få in en kroppsdel i ett vilt snurrande bakhjul.

Carbon fälgar

Tja. Någon som vet vart man kan få tag på ett par carbon fälgar till motard i sverige eller till vettigt pris någon annanstans? Dom e rå snygga såg på x-games att motardena kör med det svarta riktigt coolt skulle vilja sätta ett par på min ktm

olaisson skrev:
2569675 Tja. Någon som vet vart man kan få tag på ett par carbon fälgar till motard i sverige eller till vettigt pris någon annanstans? Dom e rå snygga såg på x-games att motardena kör med det svarta riktigt coolt skulle vilja sätta ett par på min ktm

Kostar mer än 1/3 av din gatmotard, tycker ni detta är värt för att smyga runt på gatan?

carbon fälgar

Mr R skrev:
2569833 Kostar mer än 1/3 av din gatmotard, tycker ni detta är värt för att smyga runt på gatan?
ok är i usa och har fått lite tipps kollat på ebay och där verkar man kunna få tag på ett par för ca:8000 och det låter väll inte så farligt??

annars ser det ju ut som att det e nåt liknande som sitter på ktm duke... kanske kan få tag på ett par gamla duke fälgar då??

någon som vet va för mått det skall va för att detta skall passa på min ktm 640 sm -05??

Det finns en andledning till att motarder och crossar använder ekerfälgar.

Gjuten alu klar inte lika mycket stryk och kan inte flexa som en ekerfälg kan,istället så spicker eller slår sig alufälgar.

Funkar 3x17 (fram) o 4x17 (bak) som dimensioner på en Husaberg 450?

Ser att dimesnionerna i Husabergs egna SM kit är 3,5 (fram) och 4,25 (bak)

Motardhjul?

Det är ju knappt värt besväret ens om du får fälgarna gratis.KTM/Husaberg motardhjul finns ju för någon tusenlapp,speciellt om du köper en 4,25" bakfälg.Och eftersom sniktipset nr:1 är att köpa begagnade däck betalar 17" av sig så fort du gjort av med något bakdäck.Begagnade 18" har nog 15 år på nacken vid det här laget.

Var kan man köpa motardhjul för någon tusenlapp?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025