Motardfälgar till WR450 ?

uppar din tråd bara LITE:tummenupp
undrar detsamma, måste fnnas mer än återförsäljarnas "super priser",
tyska sidor eller nåt, verkar inte finnas så hemskt mkt begagnat

uppar din tråd bara LITE:tummenupp
undrar detsamma, måste fnnas mer än återförsäljarnas "super priser",
tyska sidor eller nåt, verkar inte finnas så hemskt mkt begagnat

Finns ju ett par olika märken som kommit upp på marknaden,
Vi har sålt lite olika till just denna modell.
Men i slutändan känns det som att alla kunderna önskat att de köpte fälgar
(och kanske framför allt ekrar och nav) av ett kännt märke.
Har själv kört exelbanor med haan nav och varit nöjd.
Nu har det kommit upp lite fler lösningar som också
dragit ekrar annorlunda även med grövre ekrar.
Har några som provat dem på hyffsat hög nivå med cross och det
har funkat mkt bra.
Men jag skulle höra av mig till en återförsäljare och höra vad de rekommenderar och vad det kostar.
Lättast är nog att be dem räkna på en offert och maila den.
Då det inte går hur fort som helst att räkna och jämföra.
Jobbar inte fören nästa vecka men då kan jag kolla mer om det är intressant.
Mvh Martin

Går ju också att köpa fälgar från en annan hoj med samma axeldiameter. har för mig att husqvarna har samma. dock inte så vanliga hojar. Kan ploppa upp fälgar till wr450 på blocket alt enduromx.com då och då. där jag hittade mina. Lycka till!

Lyfter tråden lite då jag är intresserad av ett par fälgar till en wr450 någon som har eller vet vart men kan hitta? :-)

Hittade dom här: Blocket

Men frågan är om det är samma på honda som på yamahan?

Och vad kostar det ca att skicka dom med frakt? :va

Någon som vet ifall KTM 625 SXC-05 fälgar passar på wr450?? :va

Annonsen tolkar jag som WR fälgar som har anpassats för att passa XR och att orginal distanser mm finns kvar. Har du testat att fråga?

Vet inte om just 625, men kan inte tänka att det passar rakt av. Med nya distanser och ev. även lagar går det få att funka. Kolla dock att det är samma diameter på bromskiva bak, annars köper man sig onödigt med bekymmer.

Annonsen tolkar jag som WR fälgar som har anpassats för att passa XR och att orginal distanser mm finns kvar. Har du testat att fråga?

Han i annonsen har jag mailat men vet inte hur sugen han är att skicka dom...

Vet inte om just 625, men kan inte tänka att det passar rakt av. Med nya distanser och ev. även lagar går det få att funka. Kolla dock att det är samma diameter på bromskiva bak, annars köper man sig onödigt med bekymmer.

Ne det är de jag är rädd för dom var inte så billiga heller så att man vågar köpa för att testa.. :(

Ingen som vet ifall KTM 625 SXC-05 fälgar passar det är dom ända jag hittar.. :(

Ingen som vet ifall KTM 625 SXC-05 fälgar passar det är dom ända jag hittar.. :(

vad har du för axeldiameter fram/bak ? skivstorlek ?
köpte 660 fälgar och moddade på 690:ren så allt går men 660/625 har 26mm lager fram/bak med 20mm hylsor bak slog ur hylsorna och bytte från 220 till 240 på skivan bak +lite jox så passade dom men ta reda på lite mått som nån skrev så är det lättare med hjälp är iaf ungefär 180mm cc drev bromsskiva på 660 så jag skulle gissa ungefär samma på 625 men ktm har spacerplattor bakom skivorna från början iaf på dom 660 jag köpte för ett par veckor sen

Last edited:
vad har du för axeldiameter fram/bak ? skivstorlek ?
köpte 660 fälgar och moddade på 690:ren så allt går men 660/625 har 26mm lager fram/bak med 20mm hylsor bak slog ur hylsorna och bytte från 220 till 240 på skivan bak +lite jox så passade dom men ta reda på lite mått som nån skrev så är det lättare med hjälp är iaf ungefär 180mm cc drev bromsskiva på 660 så jag skulle gissa ungefär samma på 625 men ktm har spacerplattor bakom skivorna från början iaf på dom 660 jag köpte för ett par veckor sen

Orkar inte leta längre så jag har beställt nya tar dock tre veckor innan dom kommer. :gnissla

Men tack för hjälpen iallefall... :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...