Motardfälgar till en KTM 450 exc - 06 (factory edition)

Bjorck1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2012
Hoj
KTM 450 exc - 2006
Hallå alla glada hojåkare. Har just köpt mig en KTM 450 exc factory edition från 2006 som jag hade tänkt busa runt lite med i sommar.
Har enduro fälgar på just nu och skulle även vilja ha ett par motard fälgar med däck också. Vad är det som passar och vad passar inte? Några speciella tum man bör tänka på?

Tacksam för alla svar!

Last edited:
Från -03 passar hjulen från Ktm å husaberg... Ktm:s modeller 625,640 å 660 INTE 690 bak bara fram...

Fram fälgen finns på 16.5" x 3,5" då är det begränsat me däck för den används till tävligshojar, annars 17" x 3,5"..
Bak 17" x 4,25"-5,0".... 5.0" blir klart fett å klurigt att få dit, men 4,25" funkar bättre...

Annan bromsskiva fram typ 320-310 mm i diameter istället för 260 som de sitter på enduron... Finns ok hållare som man får ut oket till rätt diameter.. Annars helt annan broms typ Beringer eller liknande som finns på powerparts delar i ktmshop.se

okej tack för snabbt svar JPT :)

Får hålla span på blocket då och se om de dyker upp något där för antar att det är snuskigt dyrt att beställa ett nytt motardkit någonstans :P
Inget annat jag bör tänka på?

Jag började med större skiva och utflyttat ok men tycker det bromsar äckligt dåligt i högre farter.
Har numera ett fyrkolvsok, komplett med slang och bromspump så jag byter från styret och ner, luftat och klart.

Har dålig koll på dimensioner men jag måste ha däcket långt bak i svingen för att det inte ska ta i så kedja och drev får bli lite därefter.

För övrigt en grymt kul maskin, betydligt roligare än en R-hoj på gata.

okej tack för snabbt svar JPT :)

Får hålla span på blocket då och se om de dyker upp något där för antar att det är snuskigt dyrt att beställa ett nytt motardkit någonstans :P
Inget annat jag bör tänka på?

Skulle ha annan utväxling... Fram å bakdrev samt kedja...
Kanske även gummin på fotpinnarna mot vibbrationer... Om man är känslig mot de...
Korta motard fram skärmen.... Ser så muppigt ut me enduroskärm me motardhjul... :D

Tack igen för alla tips och snabba svar. Har nu fixat mig ett par motardfälgar 3.5"x17" & 4.25"x17" med 2 6mm axel fram och 20mm axel bak så hoppas de funkar :)

Fälgarna har suttit på en husaberg FS 650 E - 04 :)

Dessa fälgarna ska jag hämta på bike trollhättan och tänkte passa på att kanske köpa resterande grejer när jg ändå är på plats såsom drev, kedja och kanske en annan skiva fram. Vad är det jag ska satsa på när de gäller drevningen?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...