Motardfälgar till DR650R(E)

Rupert skrev:
Gjorde en "tattar"- lösning på mellanröret, tog bara ett rakt 2" rör och kapade ur en tårtbit bockade till rätt vinkel och svetsade ihop.

Huvudmunstycke 160, lågfart orginal, bränsleskruven ca 2,5 varv ut.

Och den knallar INTE med original lågfart? :va Min smällde som satan med 150huvud o lite större låfart än original iaf...

rookie skrev:
Och den knallar INTE med original lågfart? :va Min smällde som satan med 150huvud o lite större låfart än original iaf...

Visst den smäller väl lite vid avslag ibland men inte farligt. Är du säker på att ditt är helt tätt i anslutningarna? Det kan påverka, eller att det är kallt ute

Rupert skrev:
Gjorde en "tattar"- lösning på mellanröret, tog bara ett rakt 2" rör och kapade ur en tårtbit bockade till rätt vinkel och svetsade ihop.

*TRÅDLYFT* :tummenupp

1) Nån som har mer info om motardfälgar...?

2) Angående knallar...min skulle mycket väl kunna vara otät i anslutningarna. Dock försvann knallarna helt om jag drog på choken vid motorbroms. Detta borde väl tyda på att det är för mager lågfartsblandning mer än att systemet är otätt?

Rupert skrev:

Ett tips är att kolla anslutningen från avgasröret mot motorn brukar vara en ganska stor svets där slipa bort en del av den och du kommer märka skillnad på draget
märkte stor skillnad på min 650 -91

Back