Motardfälgar på Enduron ..

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Vet någon om ett par motardfäljar samt adapter för bromsoket passar rakt över från en WR 400 F-99 till min WR 450 F-07? Eller vet någon var man kan få ett svar på en sådan fråga?

Tack! /D.

Jag hade frågat närmaste Yamaha-handlare. :tummenupp

Gjorde det strax innan jag fick ditt svar. Det kanske är den bästa lösningen. Tack ändå för svaret! /Dan

Jag hade frågat närmaste Yamaha-handlare. :tummenupp

Förresten..

Vad har du för hoj, på bilden ser det ut som en WR någonting bestyckad med motardkitt. Om så är fallet, är det något kul att köra eller tröttnar man på bristen av effekt?

mvh/D.

Last edited:
Vad har du för hoj, på bilden ser det ut som en WR någonting bestyckad med motardkitt. Om så är fallet, är det något kul att köra eller tröttnar man på bristen av effekt?

mvh/D.

Ledsen att jag inte har varit inne och tittat igen i den här tråden förrän nu...

Det är en WR450-05 med dom motardhjulen som finns i Yamahas egen katalog. Jag har inte gjort så mycket mer med den än att jag har monterat hjulen och en större bromsskiva. I övrigt är det alltså en endurohoj i det utförande som den kommer ur kartongen.

Om du kommer att sakna effekt eller ej beror alldeles på vad du skall använda den till. Jag har knappt kört en meter på gatan med min WR eftersom jag tycker att det är synd att slösa bort alla dyra oljebyten på bara vanlig gatåkning och kan därför inte uttala mig om hur den är på gatan.

Jag saknar inte effekten så länge jag är på en go-kartbana som svänger hela tiden. På Gelleråsen blir dock rakan ganska lång eftersom den bara är utväxlad för att göra 150, vilket jag är uppe i innan depåböjen ens är slut... :rolleyes:

Det jag däremot VERKLIGEN saknar när jag kör den som motard är motardfjädringen. Det är ganska sladdrigt, gungigt och hoppigt att köra med endurofjädring, i alla fall när man äntligen börjar försöka gasa ordentligt. Chikaner får man liksom ta i den takt som fjädringen hinner med och det blir med tiden ganska enerverande.

/S.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard