devilsdream
Ny medlem
tjena.
håller som bäst på att bygga en supermotard av en gammal honda xr från 1986.
har nu efter många om och men fått klart bakhjulet med nu bred bana osv.
dock så kunde dom inte sätta på en 17 tums fälgbana på original navet fram för att det inte fanns ekrar i den storleken.
så nu står jag här utan framhjul till cykeln.
är den någon vänlig själ som gjort något liknande och vet hur detta skall lösas.
finns det någon färdig framfälg från en motard som man kan passa...så att man slipper bygga om?
eller får jag köpa en framfälg från en annan cykel, ta navet och köpa ekrar och sätta dit en ny fälgbana....ett ganska dyrt och krångligt och tidsödande alternativ.
kan nämna att jag har en fälgbana på 17 tum som satt original bak på xr:n.
min tanke var ju att sätta den fram men det gick ju tydligen inte.
den är inte vacker men den fungerar ju.
finns det några andra alternativ?
mycket tacksam för hjälp...nu har cykeln stått still ett år pga att fälgarna vart på div firmor runt om i landet och jag vill ha klart den nuuuuuu..
det är alltid skoj att köra sporthoj men måste stilla motardsuget med.
håller som bäst på att bygga en supermotard av en gammal honda xr från 1986.
har nu efter många om och men fått klart bakhjulet med nu bred bana osv.
dock så kunde dom inte sätta på en 17 tums fälgbana på original navet fram för att det inte fanns ekrar i den storleken.
så nu står jag här utan framhjul till cykeln.
är den någon vänlig själ som gjort något liknande och vet hur detta skall lösas.
finns det någon färdig framfälg från en motard som man kan passa...så att man slipper bygga om?
eller får jag köpa en framfälg från en annan cykel, ta navet och köpa ekrar och sätta dit en ny fälgbana....ett ganska dyrt och krångligt och tidsödande alternativ.
kan nämna att jag har en fälgbana på 17 tum som satt original bak på xr:n.
min tanke var ju att sätta den fram men det gick ju tydligen inte.
den är inte vacker men den fungerar ju.
finns det några andra alternativ?
mycket tacksam för hjälp...nu har cykeln stått still ett år pga att fälgarna vart på div firmor runt om i landet och jag vill ha klart den nuuuuuu..
det är alltid skoj att köra sporthoj men måste stilla motardsuget med.