Motardcyklar??

Tiotusenkronorsfrågan är då..

Vilken hoj ska man ha om man gillar 20 mil inaktiv körning?:näsblod

Touringhoj.

Gillar man både touring och att köra lite aktivt så kanske sporttouring kan vara något.

En annan konceptuell fundering...
Till er som kör Motard och/eller Offroad

Vilket är bäst? (minst dåligt?)
Offroad däck på asfalt
eller
Motard däck i skogen ?

Om man inte vill ha en extra uppsättning däck i ryggsäcken och köra blandad körning. I detta fall menar jag blandat både asfalt och terräng.

Driftsäkerhet?

Det skulle i så fall vara det ända som är bra med den... OM den nu är bra vill säga?
Det vet jag inget om så kan inte säga nåt om de...

Jag var super nöjd med min XT, körde även en res på 180mil med en sommar!

Jag vill absolut inte vara otrevlig eller spydig på nåt vis, men det måste i så fall vara för att du inte begrep bättre...
XTn är verkligen hemsk!

Last edited:
Det skulle i så fall vara det ända som är bra med den... OM den nu är bra vill säga?
"Alla" säger att den är bra, den har fina intervaller (1000 mil), hyffsat lågt effektuttag för storleken och att det inte verkar vara en lättviktskonstruktion talar ju för det också.

Sedan har jag inte hört någon historia om en rasad XT-motor vad jag kan minnas, men har någon det så kan det vara kul läsning om det finns lagrat på det där så kallade nätet :tummenupp

Touringhoj.

Gillar man både touring och att köra lite aktivt så kanske sporttouring kan vara något.

En annan konceptuell fundering...
Till er som kör Motard och/eller Offroad

Vilket är bäst? (minst dåligt?)
Offroad däck på asfalt
eller
Motard däck i skogen ?

Om man inte vill ha en extra uppsättning däck i ryggsäcken och köra blandad körning. I detta fall menar jag blandat både asfalt och terräng.

Jag föredrar offroaddäck på asfalt framför motard på grus (har inte testat skogen), men då körde jag med slicks på motarden kontra ganska gatvänliga offroaddäck så det är inte en helt rättvis jämförelse

Jag vill absolut inte vara otrevlig eller spydig på nåt vis, men det måste i så fall vara för att du inte begrep bättre...
XTn är verkligen hemsk!

Jag tvivlar inte på att du tycker vad du gör.
Detta var min synpunkt, vissa gillar cromebågar andra kör lusstigt nog sporthoj:tungan

Jag hade liknande tankar innan jag köpte min nuvarande hoj. Jag gillar motardhojar med den låga vikten och buset. Men jag åker ofta mellan Götet, Jönköping å Linköping, jag resonerade att det kanske kan bli jobbigt med en motard. Åka E-vägar finns inte på kartan, oavsett hoj.

Jag vill också åka storbana, jag vet att det går utmärkt med en 690 men jag vill ha mer pulver helt enkelt.

Lösningen blev en superduke och jag kan inte vara mer nöjd. Iof kan min R vara hård och stötig, men det är ju den modellen, en "vanlig" är mycket mjukare. På banan går den hur bra som helst. :yoparty

Härom dan provkörde jag en 690smr och ärligt talat blev jag besviken. Det är för stor effektskillnad, den känns som en moppe i jämförelse, och så tycker jag att styret sitter för högt och fotpinnarna för långt fram, märklig körställning men det är väl en vanesak.

KTM is da shit anyways

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...