Motardbygge YZF 450

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
jag har slängt på en framskärm föresten..

bilder från premiären... fläckvis fuktigt första varven =skitig hoj.
 

Bifogat

  • CIMG1443.jpg
    CIMG1443.jpg
    217.7 KB · Visningar: 403
  • CIMG1441.jpg
    CIMG1441.jpg
    203.2 KB · Visningar: 339

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Hade glömt av min gamla tråd.

I vintras hände en hel del sånt som inte syns samt lite stajling.

bytt:
swinglager
länkagelager
stötdämparlager
bytt till kortare motardkittad dämpare
gaffelrenovering, original shims, men 15w olja. funkar toppen!
ny kedja
nya fotpinnar och ny lösning för skrappuckarna på dem.
bredare gaffelkrona med 18mm offset iställer för original 22
styrlager
hjullager i en bakfälg
tokpörringa röda lock till motorkåpor
pulverlackat styrkrona, fotpinnefästen, div motorkåpor, stötdämparfjäder.
smäckt i en STM slipperclutch också.

samma plast och dekaler som tidigare, fast dom har blivit rejält slitna under vintern på crossbanor och is.

ny plast ligger och väntar på dekalerna. ska se till att få på de under semestern.
Ska nog börja pilla med att göra isdäck för motardfälgarna till vintern.

bilder kommer så småningom.
//Droopfy
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
ser ju kanon ut :tummenupp

av en händelse så har jag en stm kopppling och en framgaffel till din bike som är schimsad och klar av eklöf
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
ser ju kanon ut :tummenupp

av en händelse så har jag en stm kopppling och en framgaffel till din bike som är schimsad och klar av eklöf

najsigt.
koppling har jag iofs.. se det är lugnt...
gaffel är däremot mer intressant. vore smidigt att byta hela kronan. komplett med hjul å hela skiten när man ska åka cross.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
riktigt najs jobb. har sett hojen förut. missade dock att det var din , är du nöjd med isr-grejorna ? är i valet och kvalet om jag skall beställa brembos supermotkit eller isr. bliiligare med isr
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
riktigt najs jobb. har sett hojen förut. missade dock att det var din , är du nöjd med isr-grejorna ? är i valet och kvalet om jag skall beställa brembos supermotkit eller isr. bliiligare med isr

tack tack. sitter just nu å pysslar med mina nya dekaler... tror det kan bli riktigt bra när dom kommer på. hoppas kunna printa dom i nästa vecka.
Jo. jag är nöjd med ISR prylarna. Det hejdar duktigt fram. däremot har jag inte så mycket att jämföra med.

hört både bu och bä från duktigt folk ang ISR.
Jag har själv inte haft några problem med mitt ok eller pump. skivan har även den funkat bra, och jag har en annan framfälg med en braking skiva på som också funkar bra.
Det enda som är lite trassligt är att jag måste ha distans till oket.
iofs så gör inte detta så mycket då ganska mycket inte stämmer original med yamaha på min hoj. får exempelvis byta distans när jag byter fälg, för att bromskivan sitter olika på fälgarna.

hade helst haft 2 set yamaha fälgar och ett ok som passar direkt på gaffeln.. pörrigast vore en gaffel för radialmonterat ok.
sen om det kommer märkas någon skillnad i stridens hetta vettefan. men snabb i depån är viktigt. :tummenupp
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
tack tack. sitter just nu å pysslar med mina nya dekaler... tror det kan bli riktigt bra när dom kommer på. hoppas kunna printa dom i nästa vecka.
Jo. jag är nöjd med ISR prylarna. Det hejdar duktigt fram. däremot har jag inte så mycket att jämföra med.

hört både bu och bä från duktigt folk ang ISR.
Jag har själv inte haft några problem med mitt ok eller pump. skivan har även den funkat bra, och jag har en annan framfälg med en braking skiva på som också funkar bra.
Det enda som är lite trassligt är att jag måste ha distans till oket.
iofs så gör inte detta så mycket då ganska mycket inte stämmer original med yamaha på min hoj. får exempelvis byta distans när jag byter fälg, för att bromskivan sitter olika på fälgarna.

hade helst haft 2 set yamaha fälgar och ett ok som passar direkt på gaffeln.. pörrigast vore en gaffel för radialmonterat ok.
sen om det kommer märkas någon skillnad i stridens hetta vettefan. men snabb i depån är viktigt. :tummenupp

kolla annonsen på blocket angende fälgar och grejor til yamma
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
riktigt najs jobb. har sett hojen förut. missade dock att det var din , är du nöjd med isr-grejorna ? är i valet och kvalet om jag skall beställa brembos supermotkit eller isr. bliiligare med isr

Brembos BRA grejer kostar en förmögenhet, ISR känns tyvärr som en djävligt osäkert kort. Jag har oxå haft ISR grejer utan strul, men andra har aldrig fått det att funka.
Dock är deras bromsskivor i världsklass!

Sikta på Magura eller Motomaster.
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Brembos BRA grejer kostar en förmögenhet, ISR känns tyvärr som en djävligt osäkert kort. Jag har oxå haft ISR grejer utan strul, men andra har aldrig fått det att funka.
Dock är deras bromsskivor i världsklass!

Sikta på Magura eller Motomaster.

Varför är ISR ett osäkert kort ?
Vad är det som inte fungerat ?

/Peter
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Brembos BRA grejer kostar en förmögenhet, ISR känns tyvärr som en djävligt osäkert kort. Jag har oxå haft ISR grejer utan strul, men andra har aldrig fått det att funka.
Dock är deras bromsskivor i världsklass!

Sikta på Magura eller Motomaster.

13 papp för billet fyrkolvs skiva samt radialpump med vikbart handtag. mycket pengar. men helt klart överkomligt =) motomasters grejor liggeri samma liga.

sorry för ot
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Varför är ISR ett osäkert kort ?
Vad är det som inte fungerat ?

/Peter

De problem jag hört om är läckande bromsok och svårigheter att lufta.
själv har jag som sagt inte haft några problem alls.

Finesser som att man kan justera bromskraften i handtaget är ju inte heller helt fel.

vet inte om man kan få dom men öron så dom passar rakt på gaffeln dock. eller om man alltid måste ha distanser... för finsmakare tar väl det bort lite av känslan eftersom oket kan flexa mer med en distans.

//Droopfy
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
De problem jag hört om är läckande bromsok och svårigheter att lufta.
själv har jag som sagt inte haft några problem alls.

Finesser som att man kan justera bromskraften i handtaget är ju inte heller helt fel.

vet inte om man kan få dom men öron så dom passar rakt på gaffeln dock. eller om man alltid måste ha distanser... för finsmakare tar väl det bort lite av känslan eftersom oket kan flexa mer med en distans.

//Droopfy

Ok, inget jag känner igen men det är intressant att höra andras erfarenheter.

Btw, frän hoj du har !

/ P
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
10'000:- för motomaster.

jag såg det nu =). har dock fått tag på husabergok med bromspump för bra peng. det borde väll funka och en isrskiva på det , det borde väll funka. jag läser det jag skrev och inser att det kan ha tolkats som att jag inte lyssnar på inputt. sorry om det kunde feltolkas.

och sorry för ytterligare offtopic i din droopfy . jag gillar din cykel
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
När får man se den i sin gula skrud ?


Ja.. det kan man verkligen fråga sig.. börjar bli sugen på det själv.
Dekalerna är inte långt från klara nu. Ska försöka få iväg dom på tryck i vecka.

Tror det kommer se skapligt ut.
Någon som vill vara sponsor? i så fall är det bra att säga till nu innan dom printas.

jag såg det nu =). har dock fått tag på husabergok med bromspump för bra peng. det borde väll funka och en isrskiva på det , det borde väll funka. jag läser det jag skrev och inser att det kan ha tolkats som att jag inte lyssnar på inputt. sorry om det kunde feltolkas.

och sorry för ytterligare offtopic i din droopfy . jag gillar din cykel

Ingen fara alls! kör hårt!
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top