Motardbilder r0xx0r!

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Ett par bilder från dagens fotosession :3freak
Har ett par till som blev okej men pallar inte lägga upp nu.

crf450_1b.jpg


ktm660_1b.jpg


crf450_2b.jpg


ktm660_2b.jpg


carlo_1b.jpg
 
Last edited:
Satan i gatan, där kan man snacka om höjd på bakhjulskörningen :tummenupp
 
Jädrans bra bilder!
 
Mkt najsiga bilder! Skönt djup och fart i dem.
Keep up the good work!
 
Schyssta bilder!

Är det "medåkning" på några av dom eller bara lyckade panoreringar?
 
Jävligt fina bilder och duktig körning. Jag måste fan lära mig att plåta!
 
Har du nån speciell teknik för att få en sån bra skärpa på objektet?
 
Micke O, tack! Vanliga panoreringar. Hade ganska kort slutartid (1/250 kanske) så det var inte så fruktansvärt svårt att få ett gäng av bilderna skarpa. Är man säker kan man väl gå ner till 1/60 eller nått och få grymma bilder men det fixar jag inte..

Wesslan, tack!

Neb Jones, skärpan på objektivet är nog inte det bästa. Det är kitobjektivet som följer med kameran och speciellt på låga bländartal ger det nog ganska medelmåttiga bilder. Alla bilder är dock uppskärpade i Photoshop. (Unsharp mask) Det ger den "krispiga" känslan.
 
eisbaer: Där ser man, när du sa det så kollade jag på några egna bilder och såg att det faktiskt går att få skapliga panoreringar på såpass korta tider. Har levt i tron att man måste ner på under 1/100 men det är tydligt att jag borde analysera EXIF-data bättre :-)
 
Micke O skrev:
eisbaer: Där ser man, när du sa det så kollade jag på några egna bilder och såg att det faktiskt går att få skapliga panoreringar på såpass korta tider. Har levt i tron att man måste ner på under 1/100 men det är tydligt att jag borde analysera EXIF-data bättre :-)

Jo, frågan är väl lite i vilket skede man tar bilden. Lyckas man precis när hojen passerar så tenderar väl det att bli lite bättre. Jag behöver träna känner jag =)

Rockster, en D70
 
Jäkligt snygga bilder :tummenupp

Nu blev jag ju inte mindre sugen på att skaffa en motard istället för mullermaskinen :4skrika
 
Micke O skrev:
Har levt i tron att man måste ner på under 1/100 men det är tydligt att jag borde analysera EXIF-data bättre :-)

Btw, är det bara raw-filer som innehåller exif eller får man med det i jpg's med?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top