Motardbana i göteborg, hur går det?

Asså!!! Nu är du där och gnäller om grus och sand igen. När skall du lära dig att din båge hör hemma på det underlaget???:tungan
Mig veterligen så började hela motardidéen med att man körde på banor med blandat underlag. Sedan har sporten utvecklats (?) till att bara köras på asfalt. Fattar inte riktigt den grejen, kunde man inte bara fortsatt köra plastraket på asfalt och offroad på annat underlag:va .

Men jag kan ju ha fel.:näsblod

Jag e asfaltsbarn....:D

Asså!!! Nu är du där och gnäller om grus och sand igen. När skall du lära dig att din båge hör hemma på det underlaget???:tungan
Mig veterligen så började hela motardidéen med att man körde på banor med blandat underlag. Sedan har sporten utvecklats (?) till att bara köras på asfalt. Fattar inte riktigt den grejen, kunde man inte bara fortsatt köra plastraket på asfalt och offroad på annat underlag:va .

Men jag kan ju ha fel.:näsblod

Ne där har du fel, En motard är gjord för att köras på bakhjulet på en lång raksträcka inte på nån konstig bana. :näsblod

EDIT: Bifogar en bild på hur en riktig supermotard ser ut. :rolleyes:

Bifogat

• enhjuling.JPG
    enhjuling.JPG
    23.1 KB · Visningar: 68
Last edited:
Ne där har du fel, En motard är gjord för att köras på bakhjulet på en lång raksträcka inte på nån konstig bana. :näsblod

EDIT: Bifogar en bild på hur en riktig supermotard ser ut. :rolleyes:

Det var väl inget nytt!!! Alltid är det något som saknas!!!:tungan

(KTM = Konstig Touring Maskin):tummenupp

:D

Fjärås ser väl skoj ut! Bättre än inget alls! Som nån innan sade, varför har ingen tänkt på denna bana innan? Jag är ju inflyttad så man vet inte om guldkornen runt om stan.
Det måste ju finnas nån plätt nånstans ute i skogen som inte används annars! Frustrerande liksom, hur svårt kan det vara!?
Ps. Jag letar för fullt!

Ser jäkligt skoj ut! Varför åker vi inte där?

Hej.

Förlanda banan, har används tidigare, vi körde RM där 2003, så banan var godkänd och besiktigad, finns säkert info hos klubben om detta.

Det är lite för mycket lera/grus enl mitt tycke, det borde vara mer asfalt, om de inte har asfalterat mer, sedan vi var där.

Lycka till.

Thomas

Saxat ur "Bankörning NOT" tråden

Hsb-Chrille skrev:

Jag har skickat iväg ett mail till fjäråsmk nu ang. förlandabanan så vi får väl se vad dom säger... Vilka är överhuvudtaget intresserade av att åka dit och köra någon gång inom en snar framtid?

1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3. Lilltryne
4. Henrik
5. Robertzon
6. 4-STROKER/Peter

Jag ringde precis ordföranden för banan och han sa att dom inte har någon licens för banan längre detta året, vilket alltså innebär att dom inte har tillstånd att använda banan. Ny licens får dom givetvis nästa år men dom har vissa bestämda körningar då det är tävling osv så det blir få tillfällen då vi har möjlighet att köra där, om ens några.

Jag vet inte hur det funkar med licenser och sådär annars, tänkte inte på att fråga honom, men är det nån som vet här ifall te x nån av oss kunde fixat licens så vi kan ta hand om banan själva?

Detta var i september förra året.

Last edited:
Hej.

Förlanda banan, har används tidigare, vi körde RM där 2003, så banan var godkänd och besiktigad, finns säkert info hos klubben om detta.

Det är lite för mycket lera/grus enl mitt tycke, det borde vara mer asfalt, om de inte har asfalterat mer, sedan vi var där.

Lycka till.

Thomas

Hur är banan i Förlanda jämfört med den i Borås? Både vad gäller mängd grus och "rolighetsfaktor"?

Hur är banan i Förlanda jämfört med den i Borås? Både vad gäller mängd grus och "rolighetsfaktor"?

Borås är bättre då det finns en lång raka, samt att det går att dra in banan på startplattan, vi kör så på My Adventure.

Mindre grus på Borås.

Roligast, av dessa- Borås.

Borås är bättre då det finns en lång raka, samt att det går att dra in banan på startplattan, vi kör så på My Adventure.

Mindre grus på Borås.

Roligast, av dessa- Borås.

Hehe, då förstår jag varför det inte är någon körning på Förlanda-banan...

Vet du om det kommer vara körning på Borås i år med? Onsdagar från 17, eller vad det nu är...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8