Motard!!

Cobretti skrev:
På 05:orna får man skjutsa på, men inte nån av dem tidigare modellerna eftersom dem är reggade för 1.
hmm... jag hittar ingen info om 05:ans 660 :va iaf inte på Bikez eller KTM. den verkar inte existera..!
:confused: mysko eftersom du har en sån.. det är inte en 625:a du har då?

EDIT: kikade vidare å hitta ktm.se, där hade dom.. ej i USA står det på dom.. varför?

Last edited:
wannagofast skrev:
Idag har jag beställt en Ktm 660 -05.... :banana Tack för alla inlägg och förslag!! :tummenupp
vill också!! :4skrika
men vad var det som gjorde att du tog en 05a ist för en 04a? skiljer ju typ 10kkr+.. vad får man för dom? dubbla pipor vet jag men vad mer? skiljer det i motor m.m.?
jag har iaf siktet inställt på en beggad 04a som det är nu :)

ozeo skrev:
xr600=128 torr :rofl

enligt pappren iaf..nån som vägt?
vet inte hur mycket tyngre xr600 är men min xr400r vägde 127kg fulltankad när jag vägde den på registreringsbesiktningen och vågen visa min vikt ganska exakt så jag tror nog den stämmde

DwD skrev:
vet inte hur mycket tyngre xr600 är men min xr400r vägde 127kg fulltankad när jag vägde den på registreringsbesiktningen och vågen visa min vikt ganska exakt så jag tror nog den stämmde
väger man hojar vid reggbesiktning. Gäller att ha den så fulltankad som möjligt då va :rolleyes:

DwD skrev:

600 ska väga 1 kg mer enligt bok...
o just de..de kanske va 128 blöt-soppa då. :rolleyes:

danjel skrev:
vill också!! :4skrika
men vad var det som gjorde att du tog en 05a ist för en 04a? skiljer ju typ 10kkr+.. vad får man för dom? dubbla pipor vet jag men vad mer? skiljer det i motor m.m.?
jag har iaf siktet inställt på en beggad 04a som det är nu :)
Vill ha en -05a eftersom jag helt enkelt tycker den är snyggare!! :) Tror inte det skiljer något annat än "plast & blås"..

Last edited:
wannagofast skrev:
Vill ha en -05a eftersom jag helt enkelt tycker den är snyggare!! :) Tror inte det skiljer något annat än "plast & blås"..

Och en extra ljuddämpare att förstöra!
:tungan

Nä du blir nog nöjd.

philsson skrev:
väger man hojar vid reggbesiktning. Gäller att ha den så fulltankad som möjligt då va :rolleyes:
japp man väger in dom, bäst av allt vore om man kunde hänga på några extra vikter, desto högre vikt borde innebära lägre hk/kg mao lägre försäkring. därför hade jag den fulltankad när jag åkte å regbesiktade den :hihi :tungan

edit:man kanske skulle ha fyllt däcken med vatten åxå :rofl

DwD skrev:
japp man väger in dom, bäst av allt vore om man kunde hänga på några extra vikter, desto högre vikt borde innebära lägre hk/kg mao lägre försäkring. därför hade jag den fulltankad när jag åkte å regbesiktade den :hihi :tungan

edit:man kanske skulle ha fyllt däcken med vatten åxå :rofl
gäller det alla hojar?. Jag menar de gör väl inga ljudtest eller effekttest på hojar som har COC typintyg?

philsson skrev:
gäller det alla hojar?. Jag menar de gör väl inga ljudtest eller effekttest på hojar som har COC typintyg?
detta var en E-Reggning. så dom kollade mått/vikt och några mer grejjer.

eisbaer skrev:
05an är väl tyngre

05:an är lite tyngre pga bakram i stål och dubbla blås,
men ett par kilo mer eller mindre har inte så stor betydelse
om man inte är proffs på bana tycker jag.
Jag köpte också en 05:a (625) tycker att dom e riktigt snygga

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...