Motard?

dragster17

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690
Ska köpa supermotard- behöver tips? Husaberg, Honda eller KTM. ska använda den dagligen till och från jobbet=5mil om dan. vilken e lämpligast?
vill inte mekka på motorvägen.

dragster17
 
*sniff, sniff* Luktar som XR å Ktm är din modell................ :tummenupp

dragster17 skrev:
Ska köpa supermotard- behöver tips? Husaberg, Honda eller KTM. ska använda den dagligen till och från jobbet=5mil om dan. vilken e lämpligast?
vill inte mekka på motorvägen.

dragster17
 
KTM LC4 SM, XR 650 med motardkit. Husqvarna 610 SM (?) kanske också funkar.


Edit: Långsam IGEN, men vad gör man HEDA is in da house... :Bugar :yoparty
 
dragster17 skrev:
Ska köpa supermotard- behöver tips? Husaberg, Honda eller KTM. ska använda den dagligen till och från jobbet=5mil om dan. vilken e lämpligast?
vill inte mekka på motorvägen.

dragster17

KTM LC4 640
 
Glöm inte den ständigt bortglömda arbetshästen TTR.. dom funkar som motard även dom.. och på grund av det låga effektuttaget så kan man köra måånga mil på drivpaket däck å andra slitdelar.. plus att man måste inte serva dom speciellt ofta... ojj glömde jag att nämna att dom kostar lätt 10k under en XR650r motard eller ktm lc4 motard....
 
Om du vill ha elstart så är väl Husky SM 610s och KTM 640 SM rätt starka kort :tummenupp TTR:n och XRR:n har väl bara kick, och ganska snål aktionsradie, om jag inte är helt ute och jonnar? :confused:
 
chrilleus skrev:
Om du vill ha elstart så är väl Husky SM 610s och KTM 640 SM rätt starka kort :tummenupp TTR:n och XRR:n har väl bara kick, och ganska snål aktionsradie, om jag inte är helt ute och jonnar? :confused:
Helt riktigt, alla pedaler fastsvetsade där dom ska. :tummenupp
 
chrilleus skrev:
Om du vill ha elstart så är väl Husky SM 610s och KTM 640 SM rätt starka kort :tummenupp TTR:n och XRR:n har väl bara kick, och ganska snål aktionsradie, om jag inte är helt ute och jonnar? :confused:

Jepp, han skulle få tanka nästan varje dag med en XR...
(Finns dock en 18liters tnak från UFO att införskaffa...)

Tror en 640 LC4 är bäst, 600 mils service och bättre bränsleekonomi är en XR.

Sedan finsn ju DR650 oxå. en arbetshäst som lär hålla längre än Volvo 240 (Ok, kanske inte såååå länge... :p )
 
PutteLiten skrev:
Jepp, han skulle få tanka nästan varje dag med en XR...
(Finns dock en 18liters tnak från UFO att införskaffa...)

Tror en 640 LC4 är bäst, 600 mils service och bättre bränsleekonomi är en XR.

Sedan finsn ju DR650 oxå. en arbetshäst som lär hålla längre än Volvo 240 (Ok, kanske inte såååå länge... :p )

Är det liten tank på xr eller? Och vad drar en sån i snitt min 640 ligger på 0,64.
 
10 liter (inkl reserv) tank.
Min XR snitar på 0.8-0.9.
Men jag vet att Blue snittar på lägre, men då är hans mer inkörd. Min har bara gått 150 mil.

Jag brukar få tanka efter mellan 7 och 8 mil.
Rekordet är 9.8 liter... :p
(körde stop och slog på reserven och körde till närmsta bensinmack... :eek: )

OBS, detta är med Enduro däcken, dan kanske drar mindre med 17 tummarna.
 
PutteLiten skrev:
10 liter (inkl reserv) tank.
Min XR snitar på 0.8-0.9.
Men jag vet att Blue snittar på lägre, men då är hans mer inkörd. Min har bara gått 150 mil.

Jag brukar få tanka efter mellan 7 och 8 mil.
Rekordet är 9.8 liter... :p
(körde stop och slog på reserven och körde till närmsta bensinmack... :eek: )

OBS, detta är med Enduro däcken, dan kanske drar mindre med 17 tummarna.

Jag har kört med endurohjulen på i vinter och den drar lika som med sm hjulen min har gått ca 200mil så det är väl nu den ska släppa annars får man börja snegla på andra leksaker.
 
Skit i vad den drar, det är en leksak!
Så länge ni inte pendlar i norrlands inland så kan ni väl aldrig ha så lång till macken!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top