Motard

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Provkörde en motard idag. Det var hur lätt som helst att svänga, behövde knappt anstränga mig för att få lite lutning på hojen. Och vilken kontroll! När jag kom ut på en grusväg så sladdades det friskt och lera sprutades åt alla håll och kanter. Kände mig som en stuntförare trots att det var första gången jag körde den sorters cyklar. Att en hoj kan upplevas stabil samtidigt som man med lätthet kan vända på en enkrona. Varför har ingen sagt att motard är SÅ pass roligt??

Jo dom säger att det är grymt roligt! Har inte provkört någon ännu, men vad rekomenderas i motardväg? Jag kommer enbart köra på gata och busa med den.

Grymt roligt är det men inte bekvämt en längre tur. Övervägde länge om det skulle bli motard eller något annat. Testade lite allt möjligt och det slutade med en Street triple. Åker trotts allt längre sträckor också. Om jag skulle ha råd skulle det bli två hojar och den ena en motard.

Roligt i låga hastigheter....bedrövligt i höga. Mer tid i garaget än andra modeller....vill man ha kul med mindre risk för döden så är det ett ypperligt alternativ.

köp aprilia 550 så har du allt
Grymt roligt är det men inte bekvämt en längre tur. Övervägde länge om det skulle bli motard eller något annat. Testade lite allt möjligt och det slutade med en Street triple. Åker trotts allt längre sträckor också. Om jag skulle ha råd skulle det bli två hojar och den ena en motard.

Det tråkiga är att man aldrig får behålla dem...

Se bara till att du mördar alla som försöker sno den så kanske de fattar att man ska låta bli :tummenupp

I övrigt: De är ju motard som gäller!? Tjöppp. Du får ju välja vilken nivå du vill ligga på själv: Antingen mördarmotard, exc nånting, husaberg, kanske 2t typ ec300?, alltså cross med vägdäck, eller halvvass motard, typ ktm 640/660 och allt vad dom heter kanske 690 smc hör hit, eller snällmotard typ ttr600 nånting, drz, xr650...

Beror på hur kul du vill ha och hur mycket du kan tänkas meka

Tyvärr är de ju så att snällare/ hållbarare motorer sitter i regel i tyngre chassin. En exc med en skapligt rapp drz motor vore fan najs så man kan åka smidig rolig hoj utan att behöva serva så mkt.

För nåt år sen provkörde jag en xt660. Inget fel på effekten men hojen var för stor, tung och klumpig. Gillade den inte alls. Nä, en motard ska vara lätt och supersmidig, annars försvinner hela poängen med den. Yamaha wr250x är det bästa man kan ha utan att gå in i race-klassen. Mer av något, oavsett vad, skulle göra hojen sämre. Motorväg kör man ändå inte med motard, oavsett storlek & effekt.

De är grymt skoj med motard, ingen höjdare att åka långt på motorväg men optimalt för att busa! Inte helt fel att man kan köra exakt var man vill heller :tummenupp

Kollade på orminge filmen och blev sugen på motard, provkörde en och blev förälskad direkt :kär

Tycker det här summerar det hela rätt bra

Roligt i låga hastigheter....bedrövligt i höga. Mer tid i garaget än andra modeller....vill man ha kul med mindre risk för döden så är det ett ypperligt alternativ.

Min 690 har 750 mil mellan service och är silkeslen i 150 (enduro drevat) :)
Vill man snitta 200+ bör man nog ha något med kåpor :eek:

Provkörde en motard idag. Det var hur lätt som helst att svänga, behövde knappt anstränga mig för att få lite lutning på hojen. Och vilken kontroll! När jag kom ut på en grusväg så sladdades det friskt och lera sprutades åt alla håll och kanter. Kände mig som en stuntförare trots att det var första gången jag körde den sorters cyklar. Att en hoj kan upplevas stabil samtidigt som man med lätthet kan vända på en enkrona. Varför har ingen sagt att motard är SÅ pass roligt??

för du inte lyssnade på mej :tungan:tungan:hihi

Bästa är nog försäkringen man har råd att bara äga en och ha den stående. Betalar 2400:- hel, avställningsbar.
Suger på landsväg men har man gott om knixiga vägar/grusvägar så är det grymt kul.

Tycker det är jobbigt i 130 redan.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...