Motard

yamahadtr

Yamaha älskare
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Brorsans DT125R :P
Motard eller TZR

Hej alla! Ja är sugen på att köpa en 4 - takts motard, kan även kanske tänka mej en 2 - takt. Kan ni ge några tips på motarder som inte är alltför dyra?
MVH// Thomas

Last edited:
yamahadtr skrev:
2439121 Ja det vet ja väl, men folk kan väl ändå va lite hyggliga o berätta va dom har dör erfarenheter...lixom ja kan ju inte bestämma mej med en bild bara...
aha förlåt.. fick för mig att det va bilder du skulle ha..

ja hur mycket pengar är du villig att lägga ut? kan ju vara bra å veta så man kan ringa in det lite..

Jag har ju egentligen inte mkt mer än ca 20 tusen, men kan kanske skrapa ihop lite extra.

yamahadtr skrev:
2439138 Jag har ju egentligen inte mkt mer än ca 20 tusen, men kan kanske skrapa ihop lite extra.
isåfall blir det nog svårt.. men nån billig 4-t budjetmoddel.. om man nu vill ha det..

kommer inte på nån just nu..

yamahadtr skrev:
2439150 okej de låter inte bra de...ja vill ju ha en Yamaha XT eller en CH ju :P
en XT kåstar väll 25-30.. vad jag vet.. finns säkert billigare på blocket.. bara att kålla...
annars har jag hittad det du letar efter :hihi

WELING_125TR.jpg

den kan fan inte kåsta mer än 14 tusen.. å det bästa av allt det är en
motard
dock känns det som att slå sig sj när man kallar denna för en motard... :näsblod :tomten

haha okej :P men du, Har du nån erfarenhet av Yamaha YBR? den är ju också 4 - takt och har antagligen samma motor som XT...Kan man få den att låta lika gott??

yamahadtr skrev:
2439178 haha okej :P men du, Har du nån erfarenhet av Yamaha YBR? den är ju också 4 - takt och har antagligen samma motor som XT...Kan man få den att låta lika gott??
vet du hur en XT låter?
personligen så tycker jag dom ser förjävliga ut..
men dom är ju billiga 11 tusen eller va dom går på.. men du gör som du vill
ybr125_4.jpg

aa ja vet hur en XT låter, min kompis har en...jo den är ju inte så jättesnygg...men har funderat på en gammal TZR också, har du några erfarenheter av den då?

yamahadtr skrev:
2439224 aa ja vet hur en XT låter, min kompis har en...jo den är ju inte så jättesnygg...men har funderat på en gammal TZR också, har du några erfarenheter av den då?
årsmoddel?

aaa ja hoppas det :P hehe de finns en del som äger sånna, så förhoppningsvis får ja lite mera svar :)

yamahadtr skrev:
2439295 aaa ja hoppas det :P hehe de finns en del som äger sånna, så förhoppningsvis får ja lite mera svar :)
men eftersom du heter yamahadtr så måste du ju ha en DT.. annrs blir det lixom fel :gnissla :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph