motard!

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
tjena grappar!

funderar på att som komplement till sporthojpan skaffa mig en retard..
funderar på en yzf 450 eller en 426a..
vilken e mest lämpad..??
tänkte mest ha den till att busa med i hemkommun..
vad bör jag tänka på vid omkonverteringen, och vad behöver jag för grejer?
tum på fälg m.m.m

är det någon som har lite coola tips på grejer med mer så är ni välkomna att svara.. tack för hjälpen! :tummenupp
 
426 leder klart då den är 5-växlad. Men de börjar väl bli lite gamla oxå...
 
Är det en YZ du ska ha så hade jag valt 426an eftersom den är 5-växlad medans 450 är 4-växlad. 450n blev 5-växlad antingen 05 eller 06, minns inte riktigt. Men ska du busa runt på gatorna så borde du ha en lv-reggad WR istället. Inte roligt att kracha med en o-reggad hoj. Alla årsmodeller av WR är 5-växlade dessutom. Det får plats 5" fälg bak, lite bättre grepp med 5" eftersom det blir mer däckyta mot marken men 4,25" är mer kvickstyrt, det kvittar vilket du väljer eftersom det hänger till 95% (vad tror ni andra om den sifran) på föraren hur fort det går i kurvorna och du ska ju ändå inte tävla verkar det som. Själv har jag 4,25" bakfälg.
 
Back
Top