Motard Vs sporthoj på knixig bana?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Vad skiljer egentligen i varvtid mellan en sporthoj likt en R6:an mot en värstingmotard på en knixig bana som Sturup Raceway eller liknande?

/D.

Sök efter varvtider för supermono och leta reda på resultat som nån med en motard gjort så har du ett riktigt bra men kanske inte bästa svar.

Mot en vettig förare på en kåphoj har man inte en chans men på en normal bandag kör jag alltid i snabbaste gruppen och blir inte förnedrad av för många iaf. Gissar att de snabbaste killarna på supermoto skulle placera sig typ bland de sista tio i ett Rookie600-rejs.

EDIT:
Jag blev tvungen att kolla själv...
Stefan Karlsson (Megagossen) hade snabbaste rejstid på 1.13.3 i senaste supermono-rejset på GÅsen. Då vann han oxå, HEJA STEFAN :yoparty
Med 1.13.3 hade han kommit trea från slutet i senaste R600 på GÅsen.
Sista tio blir nog kanske svårt men det finns garanterat folk som är snabbare än Stefan (f'låt kompis ;)).

Last edited:
Men Gelleråsen är inte särskilt knixig, Gotland Ring måste vara mer motardvänlig :) Jag klockade inte när jag va på Åsen sist med motarden, men jag åkte utan problem jämt med sporthojjarna när det var kurvigt...

KTM 660 -04 orginal mot en R1 -04 på Kinnekulle skiljer knappt något alls i tid.

Runt 1.04 var vartiden ,har för mig att motarden låg någon sekund snabbare(minnet sviker)

Beror väldigt mycket på vem som kör också.

Beror mycket på förare.

När det är torrt så är jag snabbare på R1:an än motarden men i blött vågar jag stå på mer med motarden än R1:an

Väcker upp den här tråden lite. Ville länka till ett klipp tidigare men kunde inte hitta det. Det gjorde jag just...
Killen på Kawwan kör inte 100% men han åker inte heller och lallar ;)
http://www.motorkul.com/film/Motard.wmv

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...