Motard sulor

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Nån som testat MAXXIS motard sulor och kan ge lite input på hur många mil de ger på ett ungefär och hur de funkar för gatkörning. De däcken som jag kikat på e Intermediate street eller Precut slick 160/60-17 från www.enginehardware.se.
Nån med erfarenhet?

// JN

Har sökt en bra stund utan o bli klokare. Alla verka tycka att det e bra men inget om hur länge det håller på gatan direkt...
Men jag kan ju ha missat de inläggen iofs.

Körde på Maxxisdäck förra året, tror det var medium-blandning på bakdäcket. Funkade riktigt bra på gata å även några vändor på gocart-bana. Tyvärr var det HELT slut efter drygt 300mil. Framdäcket verkar hålla bättre, kan ju bero på att det befinner sig en bit ovanför backen för det mesta:D
Tänker nog lägga på ett "vanligt" sportdäck till den här säsongen å hoppas att det håller lite längre än 300mil. Bara jag får tillbaks hojen från polisen...

Kör snyggt!
/clayman

Jag åker på dom däcken och är nöjd, bra pris, livslängden blir väll ändå aldrig så lång på ett bakdäck på en motard:gnissla , framdäcket håller länge, dom funkar ganska fint på bana också

Räcker dom 300 mil då skulle jag vara nöjd. Mina Pirelli Diablo räckte 350 på gata... Köpte Maxxis däck igår av Tomas och ska ut idag och testa dom. Får se om dom biter bra i asfalten vilket jag tror, om inte så ser dom ju jävligt heta ut på hojen :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back