Motard sug

R1peter

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 954 Fireblade
Jag tror att ja blir en återfalls knutte snart, suget är för stort.
Har bara haft sporthoj innan men har alltid gillat motarder.
Nu till frågan, hade inte tänkt att lägga allt för mycket pengar, kanske upp till 30 papper. Kollat lite på blocket och hittat 2 intressanta, är 2 husqvarnor en 610 -00 och en 570 -01 Har fått för mej att 570 är mer rejs och mest pulver? Drar kanske med sig mycke mer underhåll å strul? Den var ju helt klart snyggast av de 2 iaf :P

Andra tips är välkommet med, nog intresserad av alla mc förutom glidare...

Hva 570 är en bra hoj och har likadan motor som 610 (577cm3) så servicen är likadan på dessa med ventiljustering var 30h, oljebyte runt 10h och kolvbyte 400-500h. Inte mycket jämfört med exempelvis Husaberg.

Det är inte en liten hoj, och det är inte den mest effektstarka som finns på marknaden heller men jag gillar dem stenhårt och har alltid gjort.

Lägg en tia till och få min sweeta Duke. Om du nu inte vill ha qvarnorna då.
Annars är det väl typ ktm 640 eller honda xr som gällar om man vill ha nåt nästan utan service som ändå är hyfsat

Hva 570 är en bra hoj och har likadan motor som 610 (577cm3) så servicen är likadan på dessa med ventiljustering var 30h, oljebyte runt 10h och kolvbyte 400-500h. Inte mycket jämfört med exempelvis Husaberg.

Det är inte en liten hoj, och det är inte den mest effektstarka som finns på marknaden heller men jag gillar dem stenhårt och har alltid gjort.

Ap ap. Fanns två olika modellbeteckningar som innehöll 610. Den som har "samma" motor som som senare 570 såldes aldrig som supermoto från fabrik. Enbart som TC & TE. Modellen (vad den nu heter exakt) 610 som såldes som supermoto har inte samma motor, denna motor har ganska dåligt rykte o är inget jag skulle rekomendera.

Rätt ska vara rätt :)

Ap ap. Fanns två olika modellbeteckningar som innehöll 610. Den som har "samma" motor som som senare 570 såldes aldrig som supermoto från fabrik. Enbart som TC & TE. Modellen (vad den nu heter exakt) 610 som såldes som supermoto har inte samma motor, denna motor har ganska dåligt rykte o är inget jag skulle rekomendera.

Du som verkar insatt. Hur är en 570 (och den 610 som är samma motor) att gasa lite väg med? Jag har fått för mig att den ligger mellan ktm 525 och min xr650 i service. Stämmer detta?

Du som verkar insatt. Hur är en 570 (och den 610 som är samma motor) att gasa lite väg med? Jag har fått för mig att den ligger mellan ktm 525 och min xr650 i service. Stämmer detta?

Tror nog den ligger närmre 525:an i service intervall. Minns jag inte fel rekomenderars 15h på oljebyte, jag har dock alltid bytt oftare än så.
Något touring järn är det ju defintivt inte. Ganska mkt viberationer, extra tydligt om inte veven riktats upp.
Men dom är snygga o titta på o roliga att köra så länge man använder dom som en motard ska användas :)

Ofan? Det visste jag inte, det sa inte ens Halvards nåt om ju! Jag tackar!

Ja kanske håller mej ifrån den 610 då.. Har nu fått några erbjudanden iaf som ska övervägas,suget blev inte mindre hehe.
En fråga ja glömde, hur är försäkringen på motarder?
Är ju 30 nu iaf så ingen ungtupp längre :P

Ja kanske håller mej ifrån den 610 då.. Har nu fått några erbjudanden iaf som ska övervägas,suget blev inte mindre hehe.
En fråga ja glömde, hur är försäkringen på motarder?
Är ju 30 nu iaf så ingen ungtupp längre :P

Du kan ju kolla med bilsport & MC! Du lär väl kunna få ett stycke offroadförsäkring på den om jag inte missminner mig. Själv är jag inte över 24 än så jag kunde inte få det, men på min 625a skulle dom ha 3500 kr för halvförs på helår. Du kan göra en beräkning på deras hemsida om du fixar ett regnr :)

Jäkla skit, nu var ja på mc koncult och testade en LC4 -03 Gick gött som fasen :P
Allt kanske går bra nu när man vart utan mc ett tag men ändå..
Har för mej ja sett den på forumet innan, kanske någons ex? En svart me dödskalle på :)

Tackar för infon JiMpA :)

Är en 640 som står på MC-Konsult va? Dödskallen är lite blå/vit aktig eller? Var ett tag sedan jag såg den så kommer itne ihåg. :tungan

Men för övrigt. Motard är vad du skall ha!!

Är en 640 som står på MC-Konsult va? Dödskallen är lite blå/vit aktig eller? Var ett tag sedan jag såg den så kommer itne ihåg. :tungan

Men för övrigt. Motard är vad du skall ha!!

Japp det stämmer det!
denna http://www.blocket.se/vi/14413317.htm?ca=13_s

Prisvärd? får den för 47 och ett nytt bakdäck för halva priset när detta tar helt slut..
Detta utan att ha prutat nåt själv, kanske borde gå få ner lite till..

Last edited:
Japp det stämmer det!

Prisvärd? får den för 47 och ett nytt bakdäck för halva priset när detta tar helt slut..
Kollar man blocket så ligger de ju faktiskt runt där. 640 är väl dessutom en ganska bra instegsmodell? Bra serviceintervaller, dock inte lika pigg som en Husaberg t.ex men tycker helt klart en 640 är ett bra alternativ.

Japp det stämmer det!

För det första tycker jag du är helt rätt ute när du letar motard - skall du åka gata till 75% eller mer och vill ha roligt så är det typ LC4(625/640/660)/XR typ du skall titta på. Husky/RFS/Husa etc blir mycket skruva när du börjar lägga mil på dom.

Sen, var kylig när det gäller motarder och dess priser. Ägarna själva (och även butiker för den delen) övervärderar sina älsklingar ganska rejält. Is i magen -> pris du kan leva med. Att det dessutom är vårsäsong och att suget hos sådana som dig är stort hjälper ju heller inte till.

.

Den var nu borta på mc koncult..
Men med risk för att verka tjötig så har ja lite alternativ på blocket nu,

Ktm Lc4 640 -00 (33000kr)
ttr 600r -98 (34000kr)
VOR 503sm -01 (24000kr)

Vilket skulle vara bäst för mej tro?
Kommer nog mest åka mindre landsväg men lite bus såklart me!

ttr 600r -98 (34000kr)
VOR 503sm -01 (24000kr)

VOR'n e en trevlig hoj och den var inte dyr.
Dock bör du vara medveten om att VOR fabriken är nerlagd sedan nåt år och en del delar är inte helt lätt att hitta. Räkna med att det kan ta bra med tid å fixa den om någe oturligt skulle hända ... var beredd å ha tålamod.

ttr 600r -98 (34000kr)
VOR 503sm -01 (24000kr)

640 eller TTR.Lite piggare motor på KTM:en om båda är original.VOR 503?För 10000kr kanske...

Ktm 640 utan att tveka!
Jag har en ktm 640 -02 som ska är till salu, 35000:-.
Har lite blandade grejer som följer med då också.
Den är också 25kw strypt s åden är riktigt billig i försäkring

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back