Motard show....???

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Undrar om någon sitter inne med någon bra ide till en show på ca 10-12min?

Jag har fått i uppgift här på jobbet att fixa en motorshow så vad är inte bättre än Motard???

Så jag vill bara ha lite tips eller ett helt uppläg om så finns.

Allt sker på en handlingyta på Volvos provbana, så plätten är kanske tre fyra fottbollsplaner med en stor läktare framför. Det kan vara lite koner men inget mer då det ska vara action hela tiden och inte massa dö tid för framplockning av saker till alla olika shower.

Ni får gärna tipsa om bra stunt killar med.
Dessa får desutom en rundtur på alla provbanor samt se hela shown med Bla JAS uppvisning& Special Volvobilar. De får desutom en liten bidraspeng till däck samt om någon behöver ledigt från jobbet.

Hoppas på seriösa svar.

8 jun är uppvisningsdagen på Volvos provanlägning Hällered.

MVH
Christian

Rätt stor yta! Det går ju lätt att dra upp en liten slinga med ett fåtal koner och köra ett par korta rejs. Det är alltid skoj att glo på. Lite framhjul, lite bakhjul och slajdar. En och annan burnis. Jag är 100% på om du letar folk som är "inte direkt elit, men hyfsade" :tummenupp

Supermoto skrev:
Rätt stor yta! Det går ju lätt att dra upp en liten slinga med ett fåtal koner och köra ett par korta rejs. Det är alltid skoj att glo på. Lite framhjul, lite bakhjul och slajdar. En och annan burnis. Jag är 100% på om du letar folk som är "inte direkt elit, men hyfsade" :tummenupp

Typ vad jag hade tänkt... Dock måste det vara 100% seriöst då det är folk från hela världen vi ska showa för. Så det är Volvos ansikte som vi gör bort i sådana fall :hihi

Vill gärna få duktiga stuntar istället för duktiga förare.

liljekvist skrev:
Typ vad jag hade tänkt... Dock måste det vara 100% seriöst då det är folk från hela världen vi ska showa för. Så det är Volvos ansikte som vi gör bort i sådana fall :hihi

Vill gärna få duktiga stuntar istället för duktiga förare.
100% seriös är jag :fakta men kanske inte _så_ god stuntare :(
Men du vet var jag finns om det behövs......

Supermoto skrev:
100% seriös är jag :fakta men kanske inte _så_ god stuntare :(
Men du vet var jag finns om det behövs......

Bra. kommer att sitta & smida planer över julen. Tror det blir runt fyra hojar kan jag tänka mig. Mer får nog inte plats då jag tänkte att man ska vara inne på flaket på en lastbil med hojarna och precis när dom har glott färdigt på den och den ska rulla ut från asvalten så ska en efter en hoppa ut från flaket.... blir tufft!

Vore ballt o mixa motard o sporthoj ! Nickl@s från WCX ställer säkert upp + att han har lite vana av att köra uppvisningar ! Kontakta Nickl@s (finns här på SH el wcx.nu) el mig om du vill ... dessutom jobbar jag på Hällered ... (hur faan kan jag ha missat detta ) ???

/Gurra :)

liljekvist skrev:
Jo men hur får jag tag på dom ???? Samt att jag skulle gilla att det var motard....
Ä inte du bra på å kracha o så det har jag hört i alla fall ;)
Annars kan jag komma upp o burna upp bakdäcken på fightern o mottarden men jag lovar ingen bakhjulsåka för det kann jag inte.
Zäza Ride with fear.

Gurra skrev:
Vore ballt o mixa motard o sporthoj ! Nickl@s från WCX ställer säkert upp + att han har lite vana av att köra uppvisningar ! Kontakta Nickl@s (finns här på SH el wcx.nu) el mig om du vill ... dessutom jobbar jag på Hällered ... (hur faan kan jag ha missat detta ) ???

/Gurra :)

Var fan jobbar du!!!!!! ring mig på kortnr på mån 51462 på mån KRAV!!!! :pannkyss

zäza skrev:
Ä inte du bra på å kracha o så det har jag hört i alla fall ;)
Annars kan jag komma upp o burna upp bakdäcken på fightern o mottarden men jag lovar ingen bakhjulsåka för det kann jag inte.
Zäza Ride with fear.

Klart jag ska vara med med mina kracher !!!! :näsblod

Nä lite har jag lärt mig av misstagen.... Så lite kul blir det!!!

liljekvist skrev:
ok ska höra med dom. Tack

Verkar vara dåligt med duktiga förare här som vill ställa upp...... :va

när och var är det??
definiera "duktig"
får en hoj (ktm 660) på tis. så hur lång tid har jag att träna?

ceasar skrev:
när och var är det??
definiera "duktig"
får en hoj (ktm 660) på tis. så hur lång tid har jag att träna?

Tror du inte hade behöft att träna så mycket med tanke på din avtar. :tummenupp

Men jag är nöjd med dom som ska ställa upp nu så jag tackar för intesset. :)

mr_rockster skrev:
Vilka blir det då? Stuntoholics?

- Johan

En kille från WCX, Nickl@s Tror jag han heter här på SH Och så jag :rolleyes:

Han hade bra erfarenhet av uppvisning så det borde inte bli några problem att lägga upp ett shema över showen med hans hjälp.

Kommer att filmas så ni kan få se någon snutt i sommar....

liljekvist skrev:
Tror du inte hade behöft att träna så mycket med tanke på din avtar. :tummenupp

Men jag är nöjd med dom som ska ställa upp nu så jag tackar för intesset. :)

Tack!:)
Man vill ju inte skryta, men bilden är ganska gammal... :hihi
Synd att man inte fick vara med då, har verkligen sett fram emot att köra nån uppvisning, men det dyker nog upp fler tillfällen...

Jag skulle faktiskt ha en på mitt gamla jobb, men dom kom på att dom inte ville betala risktilägg... :3freak

ceasar skrev:
Tack!:)
Man vill ju inte skryta, men bilden är ganska gammal... :hihi
Synd att man inte fick vara med då, har verkligen sett fram emot att köra nån uppvisning, men det dyker nog upp fler tillfällen...

Jag skulle faktiskt ha en på mitt gamla jobb, men dom kom på att dom inte ville betala risktilägg... :3freak

Behövs väl inga risktilläg eller???? Vet ej hur min chef fick igenom det på detta stor anti för något roligt företag.

Men det skiter jag i ... Nu ska dom få se på show med en massa rök och weeeelis fast alla har väl glömt av hojarna när jaset kommer *suck* skiljer ju lite i effekt där ju :3freak

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back