Motard regler?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Satt och läste Motard reglerna på SSMK sida.
stämmer dom verkligen med Em reglerna som svemo säger ska gälla?

Metall skydd för kedjedrevet på växellåda skall finnas.
** Är i plast på Yz:an, Iof inga problem att tillverka en metall**

Var hittar man "Barkbusters" med metall inlägg. Ufo har iallafall inte metall inlägg i sina.
 
Acerb. = det största skämtet inom mc
Lovar de 1 v. leveranstid så ska du vara glad om du får det inom 6 mån
 
Fixx skrev:
Satt och läste Motard reglerna på SSMK sida.
stämmer dom verkligen med Em reglerna som svemo säger ska gälla?

Metall skydd för kedjedrevet på växellåda skall finnas.
** Är i plast på Yz:an, Iof inga problem att tillverka en metall**

Var hittar man "Barkbusters" med metall inlägg. Ufo har iallafall inte metall inlägg i sina.

Innan jul var jag ute efter Barkbusters med metallinlägg, det fanns ett par från UFO i Grahns katalog. Försökte på ett par olika ställe men de kunde inte fixa fram några med metallinlägg. Slutade med ett par i plast från UFO (399:-).

:tummenupp
 
Fixx skrev:
Satt och läste Motard reglerna på SSMK sida.
stämmer dom verkligen med Em reglerna som svemo säger ska gälla?

Metall skydd för kedjedrevet på växellåda skall finnas.
** Är i plast på Yz:an, Iof inga problem att tillverka en metall**

Var hittar man "Barkbusters" med metall inlägg. Ufo har iallafall inte metall inlägg i sina.
Var mkt snack om just det förra året och vad jag vet så var det ingen som blev nekad vid besiktningen för det. Vad jag vet så kollades det aldrig ens en gång. Alltså om kedjeskyddet...

Ang. barkisar så var det flera som gjorde egna bågar som de satte bakom vanliga handskydden, alltså modellen som bara är fäst i en pkt.
 
Inga prob, börja inte att tillverka än. Du kommer aldrig någonsin att bli nekad för det. Och barbusters med metallinlägg är skitbra men det är ingen som kräver det, inte i EM som det refererades till.

Regel angående styre är ett center som är skyddat av nåt mjukt. Ändar som överallt är avrundade. Styrändar (om du inte använder barkbusters) och kopplings/broms-handtag även om du använder barkbusters så inga avbrutna handtag...
Gäller för övrigt runt om, inga vassa kanter, åker ni husa måste ni tex slå in blinkersfästena bak utmed ramen. Fotpinnar får ej vara skrapade vassa så svetsa på 5-10mm tjocka plattor under ändarna så slipper ni köpa nya efter var 30´e minuts körning osv...

Daniel...
 
Faktum är att på Barkarby sa besiktningskillen åt alla som inte hade barkisar med metall i att de till nästa år var tvugna att ha det. Tävlingarna innan jag var på sades inte ett endaste ord om det.
Relevant eller ej att de har metallinlägg ?? Tja, skit samma eftersom det inte är nån idé att bråka med Martin Holm 2h före första träningen.
 
Supermoto skrev:
Faktum är att på Barkarby sa besiktningskillen åt alla som inte hade barkisar med metall i att de till nästa år var tvugna att ha det. Tävlingarna innan jag var på sades inte ett endaste ord om det.
Relevant eller ej att de har metallinlägg ?? Tja, skit samma eftersom det inte är nån idé att bråka med Martin Holm 2h före första träningen.


Djävligt sant.
De som ska genomdriva ett EM-anpassat reglemente borde onekligen åtminstonde vara på plats under ett EM-lopp nångång som observatör av ett evenemang så de vet hur det funkar, skulle inte vara så svårt att genomföra och fan så mycket enklare än att skriva om reglementet lite varje år...
För som sagt,, vad händer om en klubb vill genomföra en tävling där några internationella namn är inbjudna och kommer? Det kommer att hända förr eller senare...
Ska då en SVEMO-besiktningsman neka dem att köra med hänvisning till att de inte uppfyller EM-reglementet när de kanske åkt varenda EM/VM-lopp de sista 3 åren. :kocko
Enkelt det kommer att bli att annordna ett internationellt lopp efter det då alla förare känner varandra och det kommer att spridas som en löpeld att man inte kan använda sina pipor (de kommer ej ha med sig andra och har i regel det ej ens då deras hojar levereras trimmade), barkbusters, kedjeskydd (suck), osv osv...

Jag tycker helt klart att nån ansvarig på SVEMO borde ta kontakt med en arrangör i EM ed och åka på studiebesök helt enkelt skulle vara nyttigt är jag säker på...

Daniel...
 
Det står ju att de ska vara metallförstärkta, inte att det ska vara nått ingjutet. Vad som är metallförstärkt går ju att tolka lite som man vill.
Jag lade ett plattstång av alu på insidan av barbustern, och således är den förstärkt med metall! :tummenupp
Iofs har ingen tittat, varken på det eller på mitt extremt fula metallskydd för motordrevet.
Supermoto skrev:
Faktum är att på Barkarby sa besiktningskillen åt alla som inte hade barkisar med metall i att de till nästa år var tvugna att ha det. Tävlingarna innan jag var på sades inte ett endaste ord om det.
Relevant eller ej att de har metallinlägg ?? Tja, skit samma eftersom det inte är nån idé att bråka med Martin Holm 2h före första träningen.
 
Supermoto skrev:
Faktum är att på Barkarby sa besiktningskillen åt alla som inte hade barkisar med metall i att de till nästa år var tvugna att ha det. Tävlingarna innan jag var på sades inte ett endaste ord om det.
Relevant eller ej att de har metallinlägg ?? Tja, skit samma eftersom det inte är nån idé att bråka med Martin Holm 2h före första träningen.

Inte bara på Barkarby. Det var på mer tävlingar de gnällde. Men jag fick iaf köra.
 
jb skrev:
Inte bara på Barkarby. Det var på mer tävlingar de gnällde. Men jag fick iaf köra.
Och jag fick inte köra fr.o.m Barkarby för jag var gipsad :4skrika :huvet
 
acerbis 895:-
duells 680:-

Avamc har båda och alla andra butiker som säljer duells och hallmangrejjer kan ha eller ta hem det.
båda finns i vitt och svart..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top