Motard på SRW

Motard eler ej

• Antal röstningar
    0

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Nu när det går envisa rykten att SSEMSE kanske inte skall ha kvar Motard gruppen på SRW 2005 är det upp till oss som kör, att bevisa för SSEMSE att vi kommer ställa upp 2005 och vara på körningar både i vått och torrt.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Nu när det går envisa rykten att SSEMSE kanske inte skall ha kvar Motard gruppen på SRW 2005 är det upp till oss som kör, att bevisa för SSEMSE att vi kommer ställa upp 2005 och vara på körningar både i vått och torrt.

Mvh//ZS

Jag ställer iallafall upp som förstängare för GSXR1100R
han skall aldrig förbi någonsin :tuttar alltså varje söndag
antingen trängs jag eller kör förbi :hihi :hihi

Kan ni sänka volymen också ett par hundra decibel så har jag inga som helst problem...

micke.a skrev:
Jag ställer iallafall upp som förstängare för GSXR1100R
han skall aldrig förbi någonsin :tuttar alltså varje söndag
antingen trängs jag eller kör förbi :hihi :hihi
Sist så lekte du jordfräs i ren desperation, jag körde om dig 2 ggr varav den ena ganska enkelt eftersom du gräsade, har jag Sukkan så kommer du att sucka :tungan

CorbenDallas skrev:
Kan ni sänka volymen också ett par hundra decibel så har jag inga som helst problem...
låter inte så mycket mer än race hojarna... Vi kör samma system där som på tävling. dvs 98db.

GSXR1100R skrev:
Sist så lekte du jordfräs i ren desperation, jag körde om dig 2 ggr varav den ena ganska enkelt eftersom du gräsade, har jag Sukkan så kommer du att sucka :tungan

Ha ha ja jordfräs var jag bra på den gången :D
Kan bli kul ju eftersom jag själv skall köra sukka nästa år :hihi :hihi

Fixx skrev:
låter inte så mycket mer än race hojarna... Vi kör samma system där som på tävling. dvs 98db.

Det är nog ganska många som kan skriva under på att det inte går att hålla ett samtal under motardpassen. Vilket det faktiskt gör i dom andra passen. Det är rätt stor skillnad på ljudnivån.

CorbenDallas skrev:
Det är nog ganska många som kan skriva under på att det inte går att hålla ett samtal under motardpassen. Vilket det faktiskt gör i dom andra passen. Det är rätt stor skillnad på ljudnivån.
Vanligtvis ja, med odämpade rör, säkert 130 db, men sätter man bullergräns så...
Dock funkade det inte på Lockarp, dom sket i det och sen va det slutkört.

För att det ska funka krävs att varje hoj bullertestas innan utsläpp, det kommer att gnällas som f-n.

GSXR1100R skrev:
Vanligtvis ja, med odämpade rör, säkert 130 db, men sätter man bullergräns så...
Dock funkade det inte på Lockarp, dom sket i det och sen va det slutkört.

För att det ska funka krävs att varje hoj bullertestas innan utsläpp, det kommer att gnällas som f-n.

Frågan är väl om vi får ha kvar fritt buller på Sturup.

CorbenDallas skrev:
Frågan är väl om vi får ha kvar fritt buller på Sturup.
Om vi bullrar lagomt så går det bra, men vi minns när det dönaade runt 25 Motarder utan insatser, man kunde inte ens prata med varandra i cafeterian :3freak

1 Braaap låter fränt men inte 25 st Braaaap samtidigt :3freak

25 braaaap är fräckt....Att SSEMSE sätter buller krav är väl ok. Men SRW har inga krav på det. Att tycka Motarderna ska bort bara för att man inte kan hålla ett samtal under körning är patetiskt. Det handlar om 10 min a´5-6 pass. Jag personligen har aldrig stört mig tidigare på Braap ljudet när motarderna körde. Ljudet i motarder hör liksom till sporten.

enstånka+v-twin låter mer än en rad4..

Men visst är jag med på att få ner ljudet för att ha kvar träningen..

Ang. Lockarp Så får man bygga en egen dämpare. Min org. crossdämpare är gjord för 98db och banan tilllåter bara 95db.
De gångerna jag har kört på lockarp har där inte varit några gathojar.

Fixx skrev:
enstånka+v-twin låter mer än en rad4..

Men visst är jag med på att få ner ljudet för att ha kvar träningen..

Ang. Lockarp Så får man bygga en egen dämpare. Min org. crossdämpare är gjord för 98db och banan tilllåter bara 95db.
De gångerna jag har kört på lockarp har där inte varit några gathojar.

Jag har en orginal dämpare för 92db, men den tar 10hk...Ljudet är inga probs OM det är nu detta som skulle störa.....alla med känsliga öron, ANVÄND ÖRON PROPPAR

Då har du en gatreggad hoj HM Crf??? eller hade han köpt till dämparen?

Inga rena crossar ligger så lågt annars.

Fixx skrev:
Då har du en gatreggad hoj HM Crf??? eller hade han köpt till dämparen?

Inga rena crossar ligger så lågt annars.

Håll käfft ung jävel :) .....Japp, så detta finns till vid inköp. Sen medföljer givetvis Crossblåset och allt annat plock.

Vilken han? den är sprillans ny..

Aja, då förlorade dom mer än 1 medlem. Men om det nu står så många i kö så....

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8