Motard/offroad vs sporthoj...

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Finns det någon statistik över antalet olyckor för resp. hojkategori. Jag själv kör en slö offroad men tycker det är riktigt läskigt med de många tragiska olyckorna som detta år har inletts med. (Funderar lite själv på om det är "värt" att köra längre?).

Min undran är ganska egotrippad då jag själv kör offroad och misstänker att SH är överrepresenterade:

Finns det redovisat, i siffror, vilken kategori av hoj som förekommer mest frekvent i olyckor? :skrämd

Araikaj skrev:
2116083 Finns det någon statistik över antalet olyckor för resp. hojkategori. Jag själv kör en slö offroad men tycker det är riktigt läskigt med de många tragiska olyckorna som detta år har inletts med. (Funderar lite själv på om det är "värt" att köra längre?).

Min undran är ganska egotrippad då jag själv kör offroad och misstänker att SH är överrepresenterade:

Finns det redovisat, i siffror, vilken kategori av hoj som förekommer mest frekvent i olyckor? :skrämd

R1 :D :hihi :tungan

blom skrev:
2116382 ja men du är ju född 89 och vet inte bättre
fint påhopp.
Jag har för mig att R1an var den mest olycksdrabbade mc'n i svergie, läste de i en gammal Mc folket tror jag det var, ska se om ja kan hitta den för det stog hur många som det fanns i sverige och hur många av dom som har vart inblandade i olika olyckor

Snowman89 skrev:
2116426 fint påhopp.
Jag har för mig att R1an var den mest olycksdrabbade mc'n i svergie, läste de i en gammal Mc folket tror jag det var, ska se om ja kan hitta den för det stog hur många som det fanns i sverige och hur många av dom som har vart inblandade i olika olyckor
Stämmer bra det. för ngt år sedan! drygt 40 % av dom då 1050 reggade R1orna under ett år, hade någon form av rapporterad skada el stöld som försäkringen ersatte.
Polaren köpte precis en R1a i den vevan så kommer ihåg att vi läste den statestiken. Kawwa Ninja o Suzuki Gsxr kom i tät följd efter

Har för mig att 16% av dödsolyckorna sker med sporthoj men att dom bara motsvarar 1% av den totala hojparken... även folket med kolleggs kk va välrepresenterade va väl ramförallt dom som fått för sig på äldre dar att skaffa en hoj..

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back