Motard - offraoad reflektion

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Tog min motard ut på grusväg igår, å vidare upp och ner för en slalombacke.
Den första och största reflektionen efteråt är väl att motarddäcken inte fungerar alls :-)
Precis som jag trott nått annat.....
Låst bakdäck utför och ingen som helst bromsverkan. Så nu undrar jag lite vad ni provat för däck.
Förlorar man mycket på asfalt om man har ett lite mer offroad betonat däck.

Å vad får man ge för ett sånt däck ungefär?
Finns det nån på forumet med dubbla uppsättningar fälgar och däck?
Pris ?

det är väl inte för inte som dom kör med oskurna slicks i VM..
sen beror det väl lite på vilken nivå du tänker lägga dig på.

Å tomten har skägg....självklart fattar jag väl att det handlar om vilken nivå jag vill lägga mej på!
Jag är en glad amatör som hellre åker 20 km saktare än att ramlar.
Lagom svensk nivå ;-)

85% asfalt och 15% grus, vore kul !

Så sittandes här på kammaren slog det mej att ett mellanting av däck är kanske det jag söker och undrade om nån har erfarenhet av offroaddäck.
Om ett mellanting kan fungera?

Farsan minns jag hade några grövre mönstrade däck när han hade motard, Pirelli Supercorsa tror jag dom hette? :va

Enligt honom funkade dom ganska bra på grus iaf, men lite väl mjuka för asfaltsåka tydligen. Gick åt många bakdäck under tiden han hade den. :tungan Men i en slalombacke blir det nog halkigt oavsett vad du har för motarddäck, nog crossdäck som är att satsa på då.

Å tomten har skägg....självklart fattar jag väl att det handlar om vilken nivå jag vill lägga mej på!
Jag är en glad amatör som hellre åker 20 km saktare än att ramlar.
Lagom svensk nivå ;-)

85% asfalt och 15% grus, vore kul !

Så sittandes här på kammaren slog det mej att ett mellanting av däck är kanske det jag söker och undrade om nån har erfarenhet av offroaddäck.
Om ett mellanting kan fungera?