Motard objekt?

sacke

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Ort
08
Hoj
none
Hej!

Tänkte höra om era erfarenheter om följande hojar:
Yamaha WR 426 -00
Honda XR 400 R -98

Tänkte ha den till lite bus i vinter...Åka lite is ,vinterväg,lite i skog.
Ev tänkte jag motardkitta den till våren.

Yaman är väl lite vassare...men Hondan kanske är mer driftsäker..eller?

Nån som kört bägge och kan tala om märkbar skillnad?

Tacksam för svar :)

//SACKE//
 
Hondan är väl bäst i smala endurospår där det inte behövs så mycket motor. Om du vill sladda is & köra motard på sommarn så är det Yamman som gäller....
 
Zana skrev:
Hondan är väl bäst i smala endurospår där det inte behövs så mycket motor. Om du vill sladda is & köra motard på sommarn så är det Yamman som gäller....

Yamahan är bäst :brynad

Ne men, wren funkar riktigt bra på is/enduro, riktigt smidig och går fint!
Har inte haft några problem med min ännu, köpte den -01.

Har inte kört nån 426 motard, men dock 450.
För bana är att byta fjädrar i gaffeln rekomenderat, men inte ett måste.
 
Ok....Så honda är så pass mkt slöare ?

Har tidigare haft en LC4 -01 motard....tyckte den funkade ok men var alldeles för ''klumpig'' att leka i skogen med om man jämför med t.ex en YZ cross.

Så jag är alltså INTE ute efter komfort,utan 100% bus hoj !

Hur pass smidig/lätthanterlig är 426 i jämförelse med t.ex LC4 ?


//SACKE//
 
Ben skrev:
Yamahan är bäst :brynad

Ne men, wren funkar riktigt bra på is/enduro, riktigt smidig och går fint!
Har inte haft några problem med min ännu, köpte den -01.

Har inte kört nån 426 motard, men dock 450.
För bana är att byta fjädrar i gaffeln rekomenderat, men inte ett måste.

Ok låter bra !
Så du har bara bytt slitdelar osv.?

Vet du om det är några stora skillnader mellan -00-01?

Har sett att dom flesta WR -00 är på 400cc...Och -01 på 426,.
Fanns det både 400 och 426 -00?
 
sacke skrev:
Ok låter bra !
Så du har bara bytt slitdelar osv.?

Vet du om det är några stora skillnader mellan -00-01?

Har sett att dom flesta WR -00 är på 400cc...Och -01 på 426,.
Fanns det både 400 och 426 -00?


Japp 400 finns i -00 och -01.

Japp bara bytt slitdelar.

Har inte kört nån lc4, men kan tänka mig att wren är myyyycket smidigare.
Farsan har en Xr650, och wren är mycket smidigare.

Men sen har ju Honda Crf450, som går som fan!
Det är vanligt att folk gör om den till motard, så den kanske du ska kika på ochså.
 
Zana skrev:
Hondan är väl bäst i smala endurospår där det inte behövs så mycket motor. Om du vill sladda is & köra motard på sommarn så är det Yamman som gäller....


Jajjemen, yamman ger mer körglädje, har en wr 426 -02 som ja e helnöjd med :banana och den är betydligt roliga än xr 400
 
Matthew skrev:
Jajjemen, yamman ger mer körglädje, har en wr 426 -02 som ja e helnöjd med :banana och den är betydligt roliga än xr 400


Ok!

Det får la bli en 426:a då.....dessutom finns det ju många 4-sale just nu....
...så man kan nog hitta en till rimligt pris. :)

Tack för svaren

//SACKE//
 
sacke skrev:
Ok!

Det får la bli en 426:a då.....dessutom finns det ju många 4-sale just nu....
...så man kan nog hitta en till rimligt pris. :)

Tack för svaren

//SACKE//


Vi önskar dig all lycka i ditt letande!
 
köp min förreggade yz426 2000
för 30 kakor vet ja
 
Manne skrev:
köp min förreggade yz426 2000
för 30 kakor vet ja

Var å kikade på en WR 400-00 idag skicket var väl sisådär......risig plast,dåligt drivpaket,lite glapp i vissa lager...inga stora grejer men man vill ju ha så fräsch hoj som möjligt.

Är din YZ i fint skick?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top