Motard med beltdrift!

tros-kaffe skrev:
Skulle det vara fel på funktionen på beltdrift?
Ingen kladdig olja, inget skrammel, inget gnissel,mm,mm.
minus konto,,,,,kräver lite mer plats.

Väldigt jobbigt att dreva om..
 
oFFkeFF skrev:
Väldigt jobbigt att dreva om..

näe,, inte värre än med kedja? vad skulle skilja? ja det går ju inte att dela ett belt som det gör med en kedja å sätta ihop den igen, där faller belten.
 
meeeen...

grabbar!
Landa för fan, vi vill väl inte flyga iväg än?
eller?
Tycker det liknar nå blandning mellan två höjdarrullar...

Rovdjuret och Hajen

hehe, nu vet jag att jag får hat-PM!
 
tros-kaffe skrev:
Skulle det vara fel på funktionen på beltdrift?
Ingen kladdig olja, inget skrammel, inget gnissel,mm,mm.
minus konto,,,,,kräver lite mer plats.

Nej, det är säkert skitbra. Men det heter inte beltdrift. Det heter remdrift.
 
Mycket som ser skumt ut på den där hojen.
*På första bilden ser det nästan ut som en datoranimation.
* Avgasröret från bakre cylindern går runt den bakstötdämparen. Påverkaren inte värmen från röret stötdämparens funktion negativt?
* Svinginfästningen av bakstötdämparen ser ganska klen ut. Dessutom verkar den vara monterad nästan på sidan av svingen.
* Varför är stänkskärmen fram uppvinklad? För att man ska få så mycket skit som möjligt på motorn?
* Är motorn en del av svingen? Isf borde den ofjädrade vikten vara ganska hög. I annat fall sitter nog bakstötdämparen monterad i en felaktig vinkel för att ge bra funktion.

Den som bygger den där hojen kan designa. Men kan inte ett dugg om att bygga motorcyklar.

Jag gissar på att om den någonsin kommer att byggas så kommer den att ha usla vägegenskaper. Dessutom kommer nog hållbarheten att vara sämre än på en förproduktionsmodell av de första Highland som byggdes.


BTW: På svenska heter det remdrift. På svengelska heter det beltdrift. På engelska heter det beltdrive.
 
tros-kaffe skrev:

Ja, i USA ja. Men vi är i sverige, sporthoj.se. Här heter det fortfarande remdrift. Det är för fasiken en rem. Det är drivlinan. Alltså är det remdrift. Sen kan man hitta på hur många balla ord som helst i brist på förmåga att översätta.

Ordet belt finns föressten inte i svenska akademins ordlista. Rem finns fortfarande med.

Föressten. Din Buell, enligt HD-sverige så har du inte 'beltdrift' på den, näe, utan en "Triplexkedja 1.68:1". Så är det bara.

Ursäkta trådkapningen. Point made, tack...
 
Pejo skrev:
Ja, i USA ja. Men vi är i sverige, sporthoj.se. Här heter det fortfarande remdrift. Det är för fasiken en rem. Det är drivlinan. Alltså är det remdrift. Sen kan man hitta på hur många balla ord som helst i brist på förmåga att översätta.

Ordet belt finns föressten inte i svenska akademins ordlista. Rem finns fortfarande med.

Föressten. Din Buell, enligt HD-sverige så har du inte 'beltdrift' på den, näe, utan en "Triplexkedja 1.68:1". Så är det bara.

Ursäkta trådkapningen. Point made, tack...



In your own united states of what ewer
 
Ordet belt finns föressten inte i svenska akademins ordlista. Rem finns fortfarande med.

Det gör inte Volvo heller,,,,,, det e det ingen som gnäller på? :kocko
 
Last edited:
tros-kaffe skrev:
Skulle det vara fel på funktionen på beltdrift?
Ingen kladdig olja, inget skrammel, inget gnissel,mm,mm.
minus konto,,,,,kräver lite mer plats.

Ja på en motard skulle det inte funka i alla fall. :rolleyes:
 
SM 570 RR skrev:
Ja på en motard skulle det inte funka i alla fall. :rolleyes:

Varför skulle inte beltdrive funka på en motard?
Det borde väl funka lika bra där som på andra motorcyklar?
 
tros-kaffe skrev:
Ordet belt finns föressten inte i svenska akademins ordlista. Rem finns fortfarande med.

Det gör inte Volvo heller,,,,,, det e det ingen som gnäller på? :kocko

Volvo är namnet på ett företag, inget ord..

EDIT: Btw... skit samma vad det heter!
 
PollySmurf skrev:
Volvo är namnet på ett företag, inget ord..

HAHAHAHAAAAAA,,,,,,,inget ord!?? :kocko :D
är inte allt man säger ord? :va
Ja men tillbaka till ämnet,, belt, eller rem för vissa.
 
GuW skrev:
Varför skulle inte beltdrive funka på en motard?
Det borde väl funka lika bra där som på andra motorcyklar?
Åker en liten sten med runt så ryker remmen av.Råkade själv ut för det på night trainen jag hade.Så på banan tror jag nog mer på kedja faktiskt.Om man inte lyckas kapsla in den förstås,men det blir ju x-tra kilon i skyddet o då e ju viktbesparingen borta iaf.
 
Fox 2 skrev:
PÅ denna bild http://www.bikepics.com/pictures/220483/ ser man att motorn inte hör till svingen. Det finns en bult och svinglager mellan svingen och motorn. Men jag tror ialla fall inte den skulle hålla något vidare
Titan,starkt som brännvin,tror nog att den som byggt den har räknat lite på hållfasthet innan han drog igång.Måste ha varit ett jäkla knåp o tillverka allt.
 
ktmjacke skrev:
Åker en liten sten med runt så ryker remmen av.Råkade själv ut för det på night trainen jag hade.Så på banan tror jag nog mer på kedja faktiskt.Om man inte lyckas kapsla in den förstås,men det blir ju x-tra kilon i skyddet o då e ju viktbesparingen borta iaf.

Givetvis måste den kapslas, även om man skulle ha en titanbelt som håller för stensprutet så skulle ju remhjulen ta skada, jag förutsatte att den skulle kapslas.

Jag har förövrigt sett resultatet av en "testrepa" med en Alfa rallycrossbil utan skydd runt kamdrivningen, såklart hoppade en sten in så att belten gick av.
Ingen vacker syn när topparna lyftes....
 
*edit* såg en grej men skit samma, snygga grejjer finns på sidan iaf t.ex R1'a -04 med kolfiberram osv.

Denna ZX-10'a måste vara nått av det snyggaste som tillverkats!

kawasaki-zx10r-04-bikepics-169515.jpg
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top