Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
På onsdag så börjar vi köra supermototräningar på tuvängen.

18:00 börjar vi.

Kom ner och kika/kör säg hej eller vad som.

Vill man köra krävs det att man har tömt ur glykol och kör med water wetter eller liknande, uppsamlingskärl och kraschpuckar på sånt som kan skada asfalten vid en marksyning.

Frågor på det?
 
Jag jobbar alltid sent onsdagar... TRIST!!!
Fråga på det! Uppsamlingskärl, får man tag på det då?

På onsdag så börjar vi köra supermototräningar på tuvängen.

18:00 börjar vi.

Kom ner och kika/kör säg hej eller vad som.

Vill man köra krävs det att man har tömt ur glykol och kör med water wetter eller liknande, uppsamlingskärl och kraschpuckar på sånt som kan skada asfalten vid en marksyning.

Frågor på det?
 
Jag jobbar alltid sent onsdagar... TRIST!!!
Fråga på det! Uppsamlingskärl, får man tag på det då?

PET-flaska el dyl. Det behöver inte vara så noga vad man använder.
Förgasare så ska drän slangar ledas ner. Vevhusvent om den inte leder till luftburken. Övertrycksslang ifrån kylare ska oxå ledas ner.

Www.supermotosweden.se
 
Den första är rätt, den andra vet jag faktiskt inte.

Sen finns det "vattenpumpsmörjning" på biltema oxå.

OK! Kan man tömma ur det man har i kylaren nu och hälla i en flaska o hälla tbx senare eller duger det med water wetter resten av tiden också (kör bara gatan de gånger jag inte kommer dra till denna SM-bana).
 
Duger om hojen står varmt året runt. Annars köper du NY glykol när det är dax att byta inför kylan.
OK! Kan man tömma ur det man har i kylaren nu och hälla i en flaska o hälla tbx senare eller duger det med water wetter resten av tiden också (kör bara gatan de gånger jag inte kommer dra till denna SM-bana).
 
På onsdag så börjar vi köra supermototräningar på tuvängen.

18:00 börjar vi.

Kom ner och kika/kör säg hej eller vad som.

Vill man köra krävs det att man har tömt ur glykol och kör med water wetter eller liknande, uppsamlingskärl och kraschpuckar på sånt som kan skada asfalten vid en marksyning.

Frågor på det?

puckar har aldrig varit ett måste förr? men det är ändrat eller?
resten har ju alltid varit...
 
puckar har aldrig varit ett måste förr? men det är ändrat eller?
resten har ju alltid varit...

Vissa banor har det ju varit krav på.
Men det är ju bara för att förlänga livslängden på asfalten.

Det är en liten uppoffring för att få köra.
 
Jag klipper in Barrets kommentar från en annan tråd oxå.

OBS! Kör inte med lösningen "Billiga skateboardhjul + gängstång" för bakaxel. Hjulen slås bort för enkelt vid vurpa och istället lämnas en gängstång i sin ensamhet redo för att gräva sig ner i backen.



KTM's orginal mverkar vara av bra kvalité så tillverka något liknande det alt. köp färdigt. Finns även axelblock färdiga med krachpuckar att köpa alt. att jag skruvar eller på annat vis fäster något på svingen.



Se till att allt som sticker ut från hojen är skyddat. Gärna fotpinnar (speciellt om det finns grejer som sticker ut när pinnen fälls upp) och styrändar/barkbusters.
 
Konstigt inlägg!
Har man lite matrial kännedom så vet man att det du skriver inte är helt rätt.

Kör man med en varmförzinkad gängstång och skateboardhjul med brickor i så håller det precis lika bra om inte bättre.

Jag är nog uppe i 12 marksyningar med rejshojen och skrapat mina egentillverkade puckar varje gång. Dom har inte gått sönder en enda gång.

Polaren krascha med sin motard på gatan med ktms egna kraschpuckar och då gick alla hans puckar av....

Så att förespråka ktm originalprylar är lite fel i detta sammanhang tycker JAG. Sen får alla ha sin egen åsikt och uppfattning.

Skillnaden mellan watter wetter och glykol är den att glykolen är hal som olja och vid läckage så måste man sanera banan. Men watter wetter fryser när det är minusgrader.

Jag klipper in Barrets kommentar från en annan tråd oxå.

OBS! Kör inte med lösningen "Billiga skateboardhjul + gängstång" för bakaxel. Hjulen slås bort för enkelt vid vurpa och istället lämnas en gängstång i sin ensamhet redo för att gräva sig ner i backen.



KTM's orginal mverkar vara av bra kvalité så tillverka något liknande det alt. köp färdigt. Finns även axelblock färdiga med krachpuckar att köpa alt. att jag skruvar eller på annat vis fäster något på svingen.



Se till att allt som sticker ut från hojen är skyddat. Gärna fotpinnar (speciellt om det finns grejer som sticker ut när pinnen fälls upp) och styrändar/barkbusters.
 
Konstigt inlägg!
Har man lite matrial kännedom så vet man att det du skriver inte är helt rätt.

Kör man med en varmförzinkad gängstång och skateboardhjul med brickor i så håller det precis lika bra om inte bättre.

Jag är nog uppe i 12 marksyningar med rejshojen och skrapat mina egentillverkade puckar varje gång. Dom har inte gått sönder en enda gång.

Polaren krascha med sin motard på gatan med ktms egna kraschpuckar och då gick alla hans puckar av....

Så att förespråka ktm originalprylar är lite fel i detta sammanhang tycker JAG. Sen får alla ha sin egen åsikt och uppfattning.

Skillnaden mellan watter wetter och glykol är den att glykolen är hal som olja och vid läckage så måste man sanera banan. Men watter wetter fryser när det är minusgrader.

Jag körde med skateboardhjul ett tag, lagren i dom är bara pressade.
Hjulen är ganska mjuka så när man drar åt gängstången så pressar man in lagren djupare. Det slutar med att hjulen lossnar när lagren pressats igenom.

Vilket som, se till så ni har skydd på prylarna. Hur ni löser det spelar ingen roll.
 
På onsdag så börjar vi köra supermototräningar på tuvängen.

18:00 börjar vi.

Kom ner och kika/kör säg hej eller vad som.

Vill man köra krävs det att man har tömt ur glykol och kör med water wetter eller liknande, uppsamlingskärl och kraschpuckar på sånt som kan skada asfalten vid en marksyning.

Frågor på det?

Antar att det är supermoto på gocartbanan eller har ni skarvat in er på crossbanan?
 
Vad kör du för drevning på din pjäs? Ser ut att gå att slita upp i ganska höga hastigheter. :tuttar

Tja! Kör på 46 bak. original fram. precis perfekt för mig. A sliter upp den på 5:an om jag vill. rätt skönt. Har dock petat på helsystem och DNA-filter... gjorde det hela lite brutalare på något sätt...
 
Jag har kört gängstång och äckta hockeypuckar som jag förminskat och så :) funkar skitbra
testade 2 gånger a20m+ :rock
jobbigt bara att man ska behöva puckar överallt...
jag som kör cross också orkar inte modda om håjen 2 gånger i veckan blir så mycke jobb
och en 6:e båge är det inte tal om :va
 
Inte för att avbryta ämnet men nån som har tips på en schysst montage låt? Filmen är i princip samma tempo/stil som

EDIT: Mellan 4-5 min vore guld

 
Last edited:
Tja! Kör på 46 bak. original fram. precis perfekt för mig. A sliter upp den på 5:an om jag vill. rätt skönt. Har dock petat på helsystem och DNA-filter... gjorde det hela lite brutalare på något sätt...

Alright! Jag kör 14/42 så du har lite värre. Men jag borde få ungefär samma förhållande med ett 13t fram.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top