Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Hittat fälgar te hojen nu så nästa lördag så bör det bli premiär. Sen ska man bara ner till ön och hämta R6:an så har man full styrka på plats.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Drar en sväng till gottröra och sen vaxholm om någon timma. Vill någon hänga på så är det bara att höra av sig. Jag kommer dock ta det lite i pianot då jag har damsällskap :rolleyes:
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Drar en sväng till gottröra och sen vaxholm om någon timma. Vill någon hänga på så är det bara att höra av sig. Jag kommer dock ta det lite i pianot då jag har damsällskap :rolleyes:

Det är rätt! Du ska inte behöva rätta dig efter en kvinna! Vill hon på date så ere bara hoppa upp där bak.. Haha du är en idol spiken!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Erfarna synpunkter?

Fråga till moppe-maffian: :)

Damen & jag tänkte gå över till motard nästa sommar, mest för att kunna utnyttja hojåkandet mer. Har en stuga i norrland med "mycket grus" där vi spenderar minst ett par veckor/år. Vill därför kunna hoppa mellan motard/gruskitt för att kunna köra både "här & där", dock utan att plocka ner hojen i molekyler var 10:e timma för service. :rolleyes: Vi kör oftast kortare (10-20 mil) sträckor lokalt när vi är ute, och klämmer gärna in 1-3 bandagar/år.

Min känsla är att ju mer "kul" hoj man väljer, ju mer krävs i serviceintervall. Vad skulle ni rekommendera i hojväg om man inte vill skruva ihjäl sig och samtidigt inte dö av tristess när man sitter på hojen?

Finns det en gyllende medelväg överhuvudtaget? :confused:
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Jag kör Yamaha WR.
Vet inte om den är optimal men jag har roligt i alla fall.
Byter olja, filter och däck ungefär varannan vecka men ja kör väl ganska mycket.
Har tyvärr dåligt att me erfarenhet om dem andra för jag har haft en husaberg innan men den var man tvungen att skruva om man ens tänkte på att köra. Men är man uppvuxen på blå mopeder, blå snöskotrar osv så är det lätt att fortsätta köra blå hojar ;-)


Fråga till moppe-maffian: :)

Damen & jag tänkte gå över till motard nästa sommar, mest för att kunna utnyttja hojåkandet mer. Har en stuga i norrland med "mycket grus" där vi spenderar minst ett par veckor/år. Vill därför kunna hoppa mellan motard/gruskitt för att kunna köra både "här & där", dock utan att plocka ner hojen i molekyler var 10:e timma för service. :rolleyes: Vi kör oftast kortare (10-20 mil) sträckor lokalt när vi är ute, och klämmer gärna in 1-3 bandagar/år.

Min känsla är att ju mer "kul" hoj man väljer, ju mer krävs i serviceintervall. Vad skulle ni rekommendera i hojväg om man inte vill skruva ihjäl sig och samtidigt inte dö av tristess när man sitter på hojen?

Finns det en gyllende medelväg överhuvudtaget? :confused:
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Vad skulle ni rekommendera i hojväg om man inte vill skruva ihjäl sig och samtidigt inte dö av tristess när man sitter på hojen?

Jag föll för KTM 690 SMC för att den är hyffsat potent men ändå har hyffsade serviceintervall (750mil from 2010 års modell, 500 innan). Vet att folk tagit endurofälgar från dess endurobrorsa KTM 690 Enduro och satt på (och vice versa), problemet är att framgafflarna sitter något bredare på SMC så man måste fixa nya distanser iaf fram (tror svingen är samma). Sedan är det ju en ganska stor och tung hoj så man åker nog inte direkt i skogen med den men på grus går det säkert som tåget.
Jag har även en XR600 med både motard och endurofälgar men den är väl inte direkt strålande i nån av konfigurationerna men för sitt pris/ålder hänger den med förvånansvärt bra på typ gokartbanor och så. Den bara går och går och man behöver typ aldrig mecka med den om man inte är sugen på det.
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Har oxå hört mycket gott om 690n men inte haft chansen att pröva en ännu.
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Fråga till moppe-maffian: :)

Damen & jag tänkte gå över till motard nästa sommar, mest för att kunna utnyttja hojåkandet mer. Har en stuga i norrland med "mycket grus" där vi spenderar minst ett par veckor/år. Vill därför kunna hoppa mellan motard/gruskitt för att kunna köra både "här & där", dock utan att plocka ner hojen i molekyler var 10:e timma för service. :rolleyes: Vi kör oftast kortare (10-20 mil) sträckor lokalt när vi är ute, och klämmer gärna in 1-3 bandagar/år.

Min känsla är att ju mer "kul" hoj man väljer, ju mer krävs i serviceintervall. Vad skulle ni rekommendera i hojväg om man inte vill skruva ihjäl sig och samtidigt inte dö av tristess när man sitter på hojen?

Finns det en gyllende medelväg överhuvudtaget? :confused:

Honda XR650R. Med motard och endurokitt, maskinen är odödlig, funkar till grus och till motardande.. Jag körde 2-3 bandagar om året oxå vilket inte var några problem (så länge banan är hyffsat knixig är det roligt.. gelleråsen och gotlandring var inga problem)..

Eftersom jag har en privat mekk, har jag inget större koll på mekkandet mer än att det inte gjordes mer än en större service en gång om året där olja luftfilter samt lite ventil justering gjordes.. Annars vare bara spilla i soppa å köra.. Oljlan kan ju visserligen vara bra att byta 2-3 gånger om året, bara för att vara safe..

Den är ju inget effektmonster.. Tror den ligger på mellan 45-55 häst men den ligger relativt bra i viktigt ca 145 kilo fulltankad så att ha roligt med den hade jag inga problem med.. Tror dom flesta som hänger i denna tråd skulle hålla med, även om 99,5% av grabbarna har ett oranget hjärta..

Möjligt att du å damen är rädda för att kicka, men hojen som jag hade krävdes sällan mer än 2 högst 3 försök om den va lite grinig.. Så länge man har tekniken..
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tack för bra tips boys! :tummenupp

690 SMC skall testas och damen muttrar om en 450 EXC med motardkit... Jahaja, och det där med serviceintervall då?, muttrar jag tillbaks... :mad: :hihi

XR650R tyckte vi såg bra ut för ändamålet, tillverkades fram till 2004? Såg en -00 på blocket för 35 kkr, kändes lite dyrt (för en -00)? Det får vi ju en 450 EXC -03/04 för... (det där med skruvandet igen då) :gnissla

Nåja, ska sikta på att komma ut & provköra lite så vi får en bättre känsla för modellerna. Nu när vi sålt båda hojarna förra veckan har vi ändå inget annat val än provkörning... :D
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Det är rätt! Du ska inte behöva rätta dig efter en kvinna! Vill hon på date så ere bara hoppa upp där bak.. Haha du är en idol spiken!

Nu förstår jag inte vad du menar, det var ju faktiskt hon som ville åka :tuttar

Fasen vad länge sedan det var jag såg dig, vi får styra någon pub-kväll med ligan igen nu när mökret börjar ta över :)
Är det någon som har koll på vad som har hänt med Skager förresten? Försökte få tag på honom i helgen, men det var skapligt dött på hans mobil :confused:
 

rogge77a

keep it burning
Gick med
12 Dec 2006
Ort
huddinge
Hoj
ktm 950 sm
Nu förstår jag inte vad du menar, det var ju faktiskt hon som ville åka :tuttar

Fasen vad länge sedan det var jag såg dig, vi får styra någon pub-kväll med ligan igen nu när mökret börjar ta över :)
Är det någon som har koll på vad som har hänt med Skager förresten? Försökte få tag på honom i helgen, men det var skapligt dött på hans mobil :confused:

tjo , skager satt väl ute på landet å drack folkisar vad jag vet ,.
men hörde även något rykte om någon meck som inte dök upp eller hörde av sej , så hans hoj är väl bara inte ihop plockad än .

sen hakar iaf jag gärna på en pub kväll framöver , vore kul om så många som vill å kan hakade på . ÄVEN du strömis.. :tummenupp
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
tjo , skager satt väl ute på landet å drack folkisar vad jag vet ,.
men hörde även något rykte om någon meck som inte dök upp eller hörde av sej , så hans hoj är väl bara inte ihop plockad än .

sen hakar iaf jag gärna på en pub kväll framöver , vore kul om så många som vill å kan hakade på . ÄVEN du strömis.. :tummenupp

Haha kommer björn-rogge med då e jag ju så klart på, det vet du ju!

Klart vi styr en riktigt motard bira kväll spiken!

Jag kan nu direkt försöka styra upp, tidigast 9 oktober visserligen men då hinner ju alla tards planera in med den som bestämmer hemma hos dom (*host host* skager, bange, burran, roggan, ex3remXexXXxXarn, och ni andra som fått den avklippt)

:tuttarLördag 9 Oktober Bira-kväll med Motard Maffian och lindqvist? :tuttar
1. Stromberget
2. Linda Rosing
3. Natacha Peyre
4. Amy Dimond (Nån till Skager oxå)
5.
6
7
8
9
..
120..
 
Last edited:

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Lördag 9 Oktober Bira-kväll med Motard Maffian och lindqvist?
1. Stromberget
2. Linda Rosing
3. Natacha Peyre
4. Amy Dimond (Nån till Skager oxå)
5. Lindman med nyopererad axel
6
7
8
9
..
120..
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Köp min 690 smc. roligare hoj hittar du inte :tummenupp

Fråga till moppe-maffian: :)

Damen & jag tänkte gå över till motard nästa sommar, mest för att kunna utnyttja hojåkandet mer. Har en stuga i norrland med "mycket grus" där vi spenderar minst ett par veckor/år. Vill därför kunna hoppa mellan motard/gruskitt för att kunna köra både "här & där", dock utan att plocka ner hojen i molekyler var 10:e timma för service. :rolleyes: Vi kör oftast kortare (10-20 mil) sträckor lokalt när vi är ute, och klämmer gärna in 1-3 bandagar/år.

Min känsla är att ju mer "kul" hoj man väljer, ju mer krävs i serviceintervall. Vad skulle ni rekommendera i hojväg om man inte vill skruva ihjäl sig och samtidigt inte dö av tristess när man sitter på hojen?

Finns det en gyllende medelväg överhuvudtaget? :confused:

Köra ikväll`?
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Haha kommer björn-rogge med då e jag ju så klart på, det vet du ju!

Klart vi styr en riktigt motard bira kväll spiken!

Jag kan nu direkt försöka styra upp, tidigast 9 oktober visserligen men då hinner ju alla tards planera in med den som bestämmer hemma hos dom (*host host* skager, bange, burran, roggan, ex3remXexXXxXarn, och ni andra som fått den avklippt)

:tuttarLördag 9 Oktober Bira-kväll med Motard Maffian och lindqvist? :tuttar
1. Stromberget
2. Linda Rosing
3. Natacha Peyre
4. Amy Dimond (Nån till Skager oxå)
5.
6
7
8
9
..
120..

Va fan. Om de där brudarna ska med stannar jag fan hemma. Värre träskmotorgrodor får man ju leta efter. Vad har du för smak egentligen?! Styr upp några schysta bitches så kommer jag. Lindqvist är den första bitchen men någon annan får ta honom, 'cause I like sushi, not beef:tuttar
 

rogge77a

keep it burning
Gick med
12 Dec 2006
Ort
huddinge
Hoj
ktm 950 sm
Va fan. Om de där brudarna ska med stannar jag fan hemma. Värre träskmotorgrodor får man ju leta efter. Vad har du för smak egentligen?! Styr upp några schysta bitches så kommer jag. Lindqvist är den första bitchen men någon annan får ta honom, 'cause I like sushi, not beef:tuttar

typ babbsan å babben ? :arsele ..

ha ha ha ha
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Lördag 9 Oktober Bira-kväll med Motard Maffian och lindqvist?
1. Stromberget
2. Linda Rosing
3. Natacha Peyre
4. Amy Dimond (Nån till Skager oxå)
5. Lindman med nyopererad axel
6 Ex3mX - (Stomberget, tack för jävligt lattjo frisörfest senast)
7
8
9
..
120..
 

MrO

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Söder
Hoj
-
Har alla ställt in mopparna för vintern eller är det någon som åker än?

Om det är någon som sitter och trycker på ett par endurofälgar som passar till en 660, eller vet nån som gör, och vill bli av med dem så är jag intresserad.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top