Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Kul att så många joinade idag, det blev ett j*vla gäng... Mera sånt :yoparty

By the way: har ingen aning hur jag ska fixa start-knappen, finns elschema, men den är gjord för folk som har mer än 200 i IQ eller om man är elektriker. Kunde i alla fall kicka igång till slut. Newbie!


Tack alla för en trevlig kväll... :tummenupp

Är inte Olof elektriker??? :va
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Kul att se så mycket folk där!
Min första gång som sagt med er grabbar, vart inte så mycket hälsande, men träffade några av er där.
Hade precis köpt nya pjucks, fyyyy fan vad man blir irriterad när man ska växla och missar växlarna varje gång. Men något jag måste bli bättre på är ... Allt! Ni grabbar är sjukt duktiga, och det är kul att se er på vägarna!

Ha det gött!
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Kul att se så mycket folk där!
Min första gång som sagt med er grabbar, vart inte så mycket hälsande, men träffade några av er där.
Hade precis köpt nya pjucks, fyyyy fan vad man blir irriterad när man ska växla och missar växlarna varje gång. Men något jag måste bli bättre på är ... Allt! Ni grabbar är sjukt duktiga, och det är kul att se er på vägarna!

Ha det gött!

Låt mig bjuda dig på den obligatoriska välkomnas-maffia-middagen nån kväll hemma hos mig, ta på dig nått raffigt!

P.S.
Det är du på avataren va? :tuttar
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Låt mig bjuda dig på den obligatoriska välkomnas-maffia-middagen nån kväll hemma hos mig, ta på dig nått raffigt!

P.S.
Det är du på avataren va? :tuttar

Hon kör ju ktm, det är inget för dig:tungan

Vi blev ju några stycken vid Bilia, kul! Synd på den snea bakramen men tur att det inte blev några personskador, bättre lycka nästa gång!:tummenupp

Jacko: 1. Lägg upp en bild på schemat så ska pappa baloo visa hur man ska göra.
2. Jag kan komma förbi och hjälpa till, jag har semester den här och nästa vecka.
3. Kasta bort startmotorn och allt som hör till, du fick ju igång den på första kicken:tummenupp
 
Last edited:

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Hon kör ju ktm, det är inget för dig:tungan


Jacko: 1. Lägg upp en bild på schemat så ska pappa baloo visa hur man ska göra.
2. Jag kan komma förbi och hjälpa till, jag har semester den här och nästa vecka.
3. Kasta bort startmotorn och allt som hör till, du fick ju igång den på första kicken:tummenupp

Re 1. Har i adobe fromat, men om du orkar så finns den på husaber.se -service- download- workshop manual 2004.

Re 2. Otroligt snällt, jobbar ju natt så imorn på dagen blir det att ställa upp den på pallen och kolla om jag kan lösa det själv, annars så är du hjärtligt välkommen.

Re 3. Det är de som är skönt med husa att det finns elstart som faktiskt fungerar bra. Med undantag från detta då. Fick igång den med din teknik, ja :tummenupp ! Om inte hade jag stått kvar än och kickat. Första gången den, har gått igång med hjälp av benkraft för mig. :yoparty
 

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
sv1000 SF
Börjar gilla stuket på min hoj, Den är ju minst sagt personlig! lite meeek i helgen så kanske man kan vara med nästa ons och visa hur man gör riktiga 12"or med knäskrap! :yoparty
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Börjar gilla stuket på min hoj, Den är ju minst sagt personlig! lite meeek i helgen så kanske man kan vara med nästa ons och visa hur man gör riktiga 12"or med knäskrap! :yoparty

Haha:D

Jag har ett bromshandtag liggandes om du vill ha, jag tänkte byta mitt eftersom det är av men ditt är ju helt borta så du har nog lite mer behov av ett nytt än mig:) Räcker det med handtaget eller gick något mer sönder?

Edit: Jacko: Måste fan se hojen samtidigt, kommer inte ihåg riktigt hur det såg ut.
 
Last edited:

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
sv1000 SF
Det var själva fästet till handtaget som gick av, hantaget såg helt ut. Tänkte kolla imorgon va det går på. sen om någon har ett par orginal ljuddämparna kvar och vill bli av med dom till ett rimligt pris är det bara skrika till!
 

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
sv1000 SF
tror bara det var ena som fick ta smällen, ska kolla närmare idag. nån som vet vart man kan få tag på typ fatbar styren till ett ok pris?
 

Brooklyn

på G.
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Sthlm.
Hoj
525 Motard.
hejsan hoppsan grabbar, åkte ni möjligtvis förbi kungsholmsstrand igårkväll?
tyckte jag hörde ett rejält muller!
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Cubic har skvallrat om din så kallade 12:a Robban :)
Skönt att det gick bra för dig iaf, och synd på att hojen tog så mycket stryk.
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Med stor risk för att verka (om möjligt) blondare än jag faktiskt är... :näsblod

vad, lite mer exakt är en "12:a"?!?! :va

/issi

noll koll med 103 hästar på bakhjulet!
 

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Norr om stan...
Hoj
KTM 990 SMR - 2009
Antar att det var er man hängde på lite på bogan igår oxå? Jag o polaren var ute och slöåkte lite granna (2 st KTM 950smr), så det var skoj att hänga på ett par rundor :)

Vi var lite för blyga och rädda för att hälsa på er bara....
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Med stor risk för att verka (om möjligt) blondare än jag faktiskt är... :näsblod

vad, lite mer exakt är en "12:a"?!?! :va

/issi

noll koll med 103 hästar på bakhjulet!

12:a = när du wheelar med framhjulet rakt upp, kl 12.
Såg att du drog på en liten powerwheelie på strippen :)
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top