Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
God fortsättning på er!

En fråga som någon kanske kan hjälpa mig med... Varför kör man med "högre stövlar" på Motard?

Är det för att det är säkrare på något sätt? Estetiskt "riktigare"? För att man skrapar i fötterna och det finns utbytbar sula till motardstövlar (cross stövlar)?

Tack på förhand!

/Pippi

God fortsättning på er!

En fråga som någon kanske kan hjälpa mig med... Varför kör man med "högre stövlar" på Motard?

Är det för att det är säkrare på något sätt? Estetiskt "riktigare"? För att man skrapar i fötterna och det finns utbytbar sula till motardstövlar (cross stövlar)?

Tack på förhand!

/Pippi

Varför kör Batman med höga stövlar? Jo, för att han är COOL. Nuff said

God fortsättning på er!

Tack på förhand!

/Pippi

Jag kör med cross stövlar för att inte göra mig så förbaskat illa varje gång husan tjurar och sparkar bakut när jag ska kicka igång den :gnissla

Ok, det verkar inte finnas något "rätt" svar på min fråga... Hade en kund som frågade och jag hade inget bra svar...

Rent säkerhetsmässigt känns ju batmanstyle värre men kanske coolare...

Putte: varför är det bättre med höga stövlar när man kickar? Är man inte smidigare i låga?

Tack för hjälpen so far... Skönt att man alltid kan lita på er :)

/Pippi

Ok, det verkar inte finnas något "rätt" svar på min fråga... Hade en kund som frågade och jag hade inget bra svar...

Rent säkerhetsmässigt känns ju batmanstyle värre men kanske coolare...

Putte: varför är det bättre med höga stövlar när man kickar? Är man inte smidigare i låga?

Tack för hjälpen so far... Skönt att man alltid kan lita på er :)

/Pippi
om den baktänder så slår kicken upp och då får man den på smalbenet

Sen kan jag ju även passa på att säga att det känns som att åka runt med ett par filttofflor på fötterna när man går från crosskänga till racingstövel. Så det är lika mycket ur en säkerhetsmässig aspekt som jag kör med mina.

det är nog för att supermoto är en cross/enduro med gatdäck, så varför byta skor bara för att man byter underlag eller?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!