Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Fan vilken händelserik kväll :D Men ack så kul vi hade!
Om nån orkar får Nån gärna lägga upp lite körregler. För ajg e inte rätt person o göra det :arsle
 
Kul som fan, bra tempo trots att vi var så många!
Olof, vi kan byta rakt av så glömmer vi hundringen:tummenupp
 
Tackar för ikväll, era baklysen såg fina ut (utom ett) som vanligt :tummenupp Har några bilder från kurvan du hitta, någon bild på det raka spår(o)valet, lite mek och sen när den var alive and kicking....o smoking.

Kan slänga upp lite bilder men jag vet inte riktigt hur rutinen brukar vara hurvida folk vill exponeras... o allt.
 
Throttle Position Sensor
Trist att hojfan aldrig håller ihop för dig, jag förstår din ilska...

Det innebär alltså att det skulle kunna var den som strular. Fast ändå inte...:va

Fan vilken händelserik kväll :D Men ack så kul vi hade!
Om nån orkar får Nån gärna lägga upp lite körregler. För ajg e inte rätt person o göra det :arsle

Regler och regler. Borde ju inte vara så svårt.
Kör inte över din förmåga.
Varna gärna vid grus el. annat som kan skapa problem.
Något som jag tycker en del är ganska dåliga på (jag kanske inte alltid är så bra heller) är att man inte ligger zick-zack vid transportsträckor.
Kanske det viktigaste: Håll DITT spår, lita inte på att personen framför kan vägen och håller sig på hjulen. Kör han/hon framför av och du väljer samma spår är risken stor att du också kör av.
Ett lysande exempel är ju när Ossian körde in i arslet på Felix för att Felix trodde vägen fortsatte rakt fram när den i praktiken svängde (det var vid ett krön så man såg inte). Felix hann precis reda upp situationen men Ossian som låg bakom Felix i samma spår och i stort sett samma hastighet hann inte stanna eller väja innan det smällde. Ingen större skada den gången men det kanske blir värre nästa gång.

Finns säkert massor med grejer att ta upp men det var det jag kom på på rak arm.

Kul som fan, bra tempo trots att vi var så många!
Olof, vi kan byta rakt av så glömmer vi hundringen:tummenupp

Inte en chans. Ska den bort så ska den bort för alltid. Då vill jag inte se den igen.
Kanske om du lovar att aldrig ta ut den på vägarna igen för den verkar inte ha nåt där att göra.
 
Last edited:
Jag vill också tacka för en trevlig kväll!

Vi var nog 20 stycken när vi var som flest, så det fanns alltid hjälpsamma händer när någon hoj skulle baxas upp ur nåt dike - vilket uppskattades :)

Här är några bilder från kvällens körning.
 

Bifogat

  • MCV.jpg
    MCV.jpg
    100.1 KB · Visningar: 97
  • edsb.jpg
    edsb.jpg
    110.6 KB · Visningar: 135
  • hojar.jpg
    hojar.jpg
    138.9 KB · Visningar: 111
  • husa.jpg
    husa.jpg
    163 KB · Visningar: 101
Om någon inte är tillfreds med bilderna så skicka ett pm så löser jag det.

Lite actionbilder:
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    121.7 KB · Visningar: 95
  • 2.jpg
    2.jpg
    132.6 KB · Visningar: 151
  • 3.jpg
    3.jpg
    148.5 KB · Visningar: 96
Hehe det vart en riktig Lützen dimma efter mig ett tag :D Endå imponerad att enda skadan efter marksyningen va en repa i en dekal :) :husaberg
 
Bra runda igår:banana
Kul att det var så många igår.
Roligt med alla gamla & nya ansikten.

Hoppas på bra väder tills tuvängen på lördag..
 
Tack för igår, första men definitivt inte sista gången för mig! Nästa gång ska jag ta med det klara visiret - blev bra mörkt mot slutet.
 
Såja, efter lite inspektion av min hjälm fick det bli att beställa en ny :tummenupp
 
Oki ska försöka på ett bra och /ödmjukt/pedagogoiskt sätt försöka stapla ner lite punkter värda att tänka på innan man beger sig ut i grupp!

- Klädsel, Alltid ha rätt uttrustning. Inga gympaskor lr dylikt.

- Komma fulltankad(på bensin i hojen)

- Hålla avstånd så man hinner bromsa om personen innan gör det.

- Hålla upp handen vid mötande av bil där sikt är dålig. (Du gör det inte för din skull utan för kompisen bakom)

- Sätta ut foten vid grus i kurvor.

- Är du ny eller kör lugnt, kör då längst bak. Ett Jefla hets längst fram nämligen.:D

- Kommer nån på slangen bakom håll till höger. Ligg inte i mitten och va i vägen.

- Vid varje korsning lr vägbyte så VÄNTAR siste man tills nästa person kommit och ser vart alla tar vägen.(Om inte hela gruppen stannar vill säga)

- Har man sagt man ligger sist så gör man det och inte kör ifrån någon.

- Alla kan inte vara lika snabba, släpp förbi om nån kör fortare. Vissa vägar har folk kört ofta och kan dom utantill. Och kan därför ligga på ganska hårt. (även om jag önska jag var lika snabb:D )

Har ni nått ni vill tillägga eller ändra så säg till.
Men ett varnande täcken på att man kör för fort är att man gått ut i spenaten fler en 1 gång. Då borde man tänka sig för. Inge kul att plocka upp ett lik.......
 
Oki ska försöka på ett bra och /ödmjukt/pedagogoiskt sätt försöka stapla ner lite punkter värda att tänka på innan man beger sig ut i grupp!

- Klädsel, Alltid ha rätt uttrustning. Inga gympaskor lr dylikt.

- Komma fulltankad(på bensin i hojen)

- Hålla avstånd så man hinner bromsa om personen innan gör det.

- Hålla upp handen vid mötande av bil där sikt är dålig. (Du gör det inte för din skull utan för kompisen bakom)

- Sätta ut foten vid grus i kurvor.

- Är du ny eller kör lugnt, kör då längst bak. Ett Jefla hets längst fram nämligen.:D

- Kommer nån på slangen bakom håll till höger. Ligg inte i mitten och va i vägen.

- Vid varje korsning lr vägbyte så VÄNTAR siste man tills nästa person kommit och ser vart alla tar vägen.(Om inte hela gruppen stannar vill säga)

- Har man sagt man ligger sist så gör man det och inte kör ifrån någon.

- Alla kan inte vara lika snabba, släpp förbi om nån kör fortare. Vissa vägar har folk kört ofta och kan dom utantill. Och kan därför ligga på ganska hårt. (även om jag önska jag var lika snabb:D )

Har ni nått ni vill tillägga eller ändra så säg till.
Men ett varnande täcken på att man kör för fort är att man gått ut i spenaten fler en 1 gång. Då borde man tänka sig för. Inge kul att plocka upp ett lik.......

Jag tycker att det låter som sunda och ganska självklara saker.:tummenupp
 
Lindquist, du är för snabb :D Jag putsade till listan lite och lade till lite :)

"Reglerna" är ju självklara för alla som åkt en del med maffian, men för någon som är ny så skiljer sig körandet endel från en "vanlig" gruppkörning så då kan det va bra att ha lite "förhållningsregler" i åtanke som ny :tummenupp

Lite att tänka på vid gruppkörning med motardmaffian:
  • Klädsel, Alltid ha rätt uttrustning. Inga gympaskor lr dylikt.
  • Komma fulltankad (på bensin i hojen)
  • Hålla avstånd så man hinner bromsa om personen innan gör det. ( Tänk även på att vid motardkörning saktar folk ibland ner på en väg för att kunna slanga )
  • Hålla upp handen vid mötande av bil ( eller annan anledning att hålla ner farten, t ex hästar & dylikt ) där sikt är dålig. (Du gör det inte för din skull utan för kompisen bakom)
  • Sätta ut foten vid grus i kurvor.
  • Är du ny eller kör lugnt, kör då längst bak. Ett Jefla hets längst fram nämligen.:D
  • Kommer nån på slangen bakom håll till höger. Ligg inte i mitten och va i vägen. (varför sicksack mönster inte är att föredra när vi åker transportsträckor. )
  • Vid varje korsning lr vägbyte så VÄNTAR siste man tills nästa person kommit och ser vart alla tar vägen.(Om inte hela gruppen stannar vill säga)
  • Har man sagt man ligger sist så gör man det och inte kör ifrån någon. ( om man vill flytta fram får man vid stopp utse en annan kö karl.
  • Alla kan inte vara lika snabba, släpp förbi om nån kör fortare. Vissa vägar har folk kört ofta och kan dom utantill. Och kan därför ligga på ganska hårt. (även om jag önska jag var lika snabb:D )


Oki ska försöka på ett bra och /ödmjukt/pedagogoiskt sätt försöka stapla ner lite punkter värda att tänka på innan man beger sig ut i grupp!

- Klädsel, Alltid ha rätt uttrustning. Inga gympaskor lr dylikt.

- Komma fulltankad(på bensin i hojen)

- Hålla avstånd så man hinner bromsa om personen innan gör det.

- Hålla upp handen vid mötande av bil där sikt är dålig. (Du gör det inte för din skull utan för kompisen bakom)

- Sätta ut foten vid grus i kurvor.

- Är du ny eller kör lugnt, kör då längst bak. Ett Jefla hets längst fram nämligen.:D

- Kommer nån på slangen bakom håll till höger. Ligg inte i mitten och va i vägen.

- Vid varje korsning lr vägbyte så VÄNTAR siste man tills nästa person kommit och ser vart alla tar vägen.(Om inte hela gruppen stannar vill säga)

- Har man sagt man ligger sist så gör man det och inte kör ifrån någon.

- Alla kan inte vara lika snabba, släpp förbi om nån kör fortare. Vissa vägar har folk kört ofta och kan dom utantill. Och kan därför ligga på ganska hårt. (även om jag önska jag var lika snabb:D )

Har ni nått ni vill tillägga eller ändra så säg till.
Men ett varnande täcken på att man kör för fort är att man gått ut i spenaten fler en 1 gång. Då borde man tänka sig för. Inge kul att plocka upp ett lik.......
 
Last edited:
Tillägg på regler för "rookies":

- Om du är ny och vill köra med "maffian" bör du bjuda Ex3mX på en platta starköl (ekologisk)..

- Har du en trevlig syster som är tillgänglig, va inte blyg med att presentera henne för Stromberget.

- Har du en trevlig lillasyster(~14-15år), va inte blyg med att presentera henne för Skager.

- Har du en hoj som fungerar ge den till Olof.B, hans gör det inte...

- Om det är någon lös del på din hoj som är på väg att ramla av (ktm) snacka med Felix.G han har strajpar att låna ut, strajpar som han själv satt fast topplocket, styret fotpinnarna och bakdrevet med.

- Har du lika fyndigt nick som Bange dvs byta ut "M" mot ett "B", håll dig hemma.
 
:Bugar:Bugar :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
Det var fan det roligaste jag läst på länge.
Ps olof får du ihop hojen till tisdag? lr blir det se o lär?
:D
Tillägg på regler för "rookies":

- Om du är ny och vill köra med "maffian" bör du bjuda Ex3mX på en platta starköl (ekologisk)..

- Har du en trevlig syster som är tillgänglig, va inte blyg med att presentera henne för Stromberget.

- Har du en trevlig lillasyster(~14-15år), va inte blyg med att presentera henne för Skager.

- Har du en hoj som fungerar ge den till Olof.B, hans gör det inte...

- Om det är någon lös del på din hoj som är på väg att ramla av (ktm) snacka med Felix.G han har strajpar att låna ut, strajpar som han själv satt fast topplocket, styret fotpinnarna och bakdrevet med.

- Har du lika fyndigt nick som Bange dvs byta ut "M" mot ett "B", håll dig hemma.
 
Tillägg på regler för "rookies":

- Om du är ny och vill köra med "maffian" bör du bjuda Ex3mX på en platta starköl (ekologisk)..

- Har du en trevlig syster som är tillgänglig, va inte blyg med att presentera henne för Stromberget.

- Har du en trevlig lillasyster(~14-15år), va inte blyg med att presentera henne för Skager.

- Har du en hoj som fungerar ge den till Olof.B, hans gör det inte...

- Om det är någon lös del på din hoj som är på väg att ramla av (ktm) snacka med Felix.G han har strajpar att låna ut, strajpar som han själv satt fast topplocket, styret fotpinnarna och bakdrevet med.

- Har du lika fyndigt nick som Bange dvs byta ut "M" mot ett "B", håll dig hemma.

Va fan..har morsan handlat ut lättöl till dig eller!
Måste ju leva upp till nicket. O sluta kladda ner min bil med kletiga post-it lappar i fortsättningen :fatta!
 
Last edited:
Tillägg på regler för "rookies":

- Om du är ny och vill köra med "maffian" bör du bjuda Ex3mX på en platta starköl (ekologisk)..

- Har du en trevlig syster som är tillgänglig, va inte blyg med att presentera henne för Stromberget.

- Har du en trevlig lillasyster(~14-15år), va inte blyg med att presentera henne för Skager.

- Har du en hoj som fungerar ge den till Olof.B, hans gör det inte...

- Om det är någon lös del på din hoj som är på väg att ramla av (ktm) snacka med Felix.G han har strajpar att låna ut, strajpar som han själv satt fast topplocket, styret fotpinnarna och bakdrevet med.

- Har du lika fyndigt nick som Bange dvs byta ut "M" mot ett "B", håll dig hemma.

:skrattaåt

Haha skrattar så jag gråter :rofl
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top