Motard-kitta Honda CRF450

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
som rubriken skvallrar om så tänkte jag börja Motardkitta min CRF 450 (03:a),
så nu till min stilla undran om vad som kan vara bra att kitta den med... kommer inte köra några Supermoto rejs eller liknande med den utan mer bygga om den som gatbushoj/stunt.

Förutom de uppenbara med ett Motar hjulkit med allt vad de innebär med distans för att flytta ut bromsok, vad mer kan vara bra att fixa samt för att blinga till den lite mer... En mindre framskärm är väl ett måste nästan då de kan se lite mupp ut med org. när man har på ett motard framdäck/hjul.

Så ni som kan konsten att bygga motarder, kom med era ideer och förslag så får man till sig en shoppinglista och så kanske man får starta en projekttråd nu i vinter.. :D :tummenupp

Om det ska busas och användas på ett hjul:

*Kraschpuckar vid hjulaxlarna, skyddar från skrapmärken på svingen och gaffeln
*Styva upp dämparna, speciellt fram (kan vara personligt, vissa kanske gillar mjuk framgaffel..)
*fatbar med barkbusters eller kortade grepp för broms/koppling
*ska det köras sakta på bakhjulet är ett easy-pull kopplingshandtag riktigt skönt
*stort bakdrev
*ett stag och hål i bakskärmen att ha foten i
*skjutspinnar?
*eventuellt omdragen vevhusventilation
*troligen mer olja i motorn

Några tips iaf :)

Precis sånna tips som uppskattas... kanske ska ta mer på bus sidan än stuntandet.. :D

släng på ett par däck så är du där =) resten är småklaffs som du kan komplettera efter hand. Ska du bygga om den helt är det bättre du köper en HM, billigare så

Ett par motardfälgar, ett stycke större skiva, ett stycke större bromsok och ett stycke större pump.
Sätt fjädringen på hårdaste o ut o kör, på banan.

Se till att köpa riktiga bromsar. Sånna där adapter till cross oken är bara skit då de inte riktigt hänger med och gärna vill koka. Jag körde tidigare med braking OK och HM pump, det funkade inget vidare tyckte jag. Kör numera med Beringer pump och OK, och jag är sjukt nöjd.
Kör du med crossgaffel så kan du ha lite trögare olja, 10w eller 15w. Stäng inte alla skruvar bara, då fungerar inte gaffeln som den ska.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti